Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Jaha snart 2h i kö JÄVLA BLIZZARD! När fan ska ni lära er efter 10 års erfarenhet.

Alltså att det blir kö har jag full förståelse över men det är allt annat som är så jävla rötet. Från Ragnaros kunde man flytta sina karaktärer gratis till två realms, problemet var att bägge dessa redan var knökfulla. Att jag dessutom inte kan betala för en flytt på grund utav att jag har ett jävla brev i lådan är helt efterblivet.

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså att det blir kö har jag full förståelse över men det är allt annat som är så jävla rötet. Från Ragnaros kunde man flytta sina karaktärer gratis till två realms, problemet var att bägge dessa redan var knökfulla. Att jag dessutom inte kan betala för en flytt på grund utav att jag har ett jävla brev i lådan är helt efterblivet.

Ja jo men dem borde ha förberett detta ordentligt men lösningen var tydligen att minska spelar antal per server och öka kö'n istället. Menar vi är snart inne på 3e dagen och fortfarande katastrof att ta sig in. Bara kolla blizzard forum över hur korkat detta är och att blizzard inte förberett sig för detta.

Som jag som jobbar när man kommer hem o vill lira WoD så ska jag inte behöva sitta i kö för 2-5h sen spela kanske 30min-1h sen sova och jobba hem igen försöka komma in i spelet. Hade två DC idag medans jag väntade för att komma in en för underhåll en för server restart sen när man hade turen att komma in instant BAAAM! character not found efter kanske 1-2min i loading screen. BAAAM tillbaka till kö'n sitta där ca 1-2h innan jag har turen att komma in.

Sen så såg jag att folk ställer sig AFK i RFC medans en NPC står o slår på gubben för att inte bli DC......

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att folk aldrig lär sig hur launches fungerar!

Sorry men kanske missuppfattar dig nu såfall ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Om du nu menar på allt gnäll atm så kan jag förstå dem flesta det ska inte direkt ta över 3+ dagar att stabilisera det hela. Pratade med en polare som har kört sen vanilla och han sa detta är första gången han upplever dessa problem med att komma in han sa inte ens TBC eller Cata var såhär utan tog ca 1-2 dagar att fixa allt detta.

Det finns folk som går i skola eller har jobb som jag jobbar 07:30 till 14:00 hemma 15:15 typ och vill inte sitta i en 4-6h kö fram till 21:00-22:00 och spela ca 30min-2h sen för att sova. Skillnad på dem som kanske har semester nu eller lediga dagar, arbetslösa eller ja vad som helst. Kan förstå att dem har tid att vänta.

Igår köade jag från 21:00 till 01:30 igår, idag från 13:00-17:15. Tidigare i igår så satt jag i kö ca 30min sen Disconnected för att jag fick reda på att det var server restart lyckades komma in instant men sen stuck in loading screen dessutom får upp Character not found tillbaka för att köa i ca 1h innan man kommer in.

Ber igen om ursäkt om du kanske var ironiskt eller om jag missuppfatta dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry men kanske missuppfattar dig nu såfall ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Om du nu menar på allt gnäll atm så kan jag förstå dem flesta det ska inte direkt ta över 3+ dagar att stabilisera det hela. Pratade med en polare som har kört sen vanilla och han sa detta är första gången han upplever dessa problem med att komma in han sa inte ens TBC eller Cata var såhär utan tog ca 1-2 dagar att fixa allt detta.

Det finns folk som går i skola eller har jobb som jag jobbar 07:30 till 14:00 hemma 15:15 typ och vill inte sitta i en 4-6h kö fram till 21:00-22:00 och spela ca 30min-2h sen för att sova. Skillnad på dem som kanske har semester nu eller lediga dagar, arbetslösa eller ja vad som helst. Kan förstå att dem har tid att vänta.

Igår köade jag från 21:00 till 01:30 igår, idag från 13:00-17:15. Tidigare i igår så satt jag i kö ca 30min sen Disconnected för att jag fick reda på att det var server restart lyckades komma in instant men sen stuck in loading screen dessutom får upp Character not found tillbaka för att köa i ca 1h innan man kommer in.

Ber igen om ursäkt om du kanske var ironiskt eller om jag missuppfatta dig smile_1181703_0.gif

Sen handlar det ju väldigt mycket om pengar. Hade det varit lönsamt för Blizzard att fixa mer kapacitet hade dom självklart gjort det. Inte det smartaste affärsdraget att spendera miljoner på ett problem som försvinner utav sig själv inom ett par dagar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen handlar det ju väldigt mycket om pengar. Hade det varit lönsamt för Blizzard att fixa mer kapacitet hade dom självklart gjort det. Inte det smartaste affärsdraget att spendera miljoner på ett problem som försvinner utav sig själv inom ett par dagar

Mja men det funkar ändå för stunden med tanke på hur mycket pengar dem sitter på. Som sagt man vill ju inte sitta o spela ca 30min-1h innan säng dags.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja men det funkar ändå för stunden med tanke på hur mycket pengar dem sitter på. Som sagt man vill ju inte sitta o spela ca 30min-1h innan säng dags.

Problemet med just det här var nog att Blizzard faktiskt inte hade räknat med att det skulle bli så här dåligt, dels så var det väldigt många spelare som faktiskt kom till bara, sen var det mycket phasing och sen var det ju också problemet med att serverna blev ddosade.

Jag fattar och blizzard fattar säker också att du inte vill sitta och spela cirka 30 min-1h innan du ska sova, men att lägga x antal tusen på att förbättra det nu för att all kapacitet ska stå orörd i ~ett år till är bara dåligt antar jag dom tänker - jag vet inte. I vilket fall som helst håller jag med om det är lite dåligt genomtänkt, men spelar man på high pop servers får man ta det antar jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart Iwex sitter på Draenor och vid 5-6 tiden så är det ca 4k i kö då borde det vara bra att utöka med 5k platser kanske. Eftersom jag kan knappt spela så är hela guilden nu lvl 100 och jag ligger efter som fan med quest garrison gear etc. Läste på Wow forumet att en hade läst att blizz sa dem är redo för releasen av WoD.

Och sen se att blizz skriver på forumet att det börjar bli stabilt med kö etc etc vilket inte är. Från 18:45 till 21:30 så hade jag gått från 3800 till 980 och insåg det är minst en timme kö till vilket jag inte har tid att vänta.

Sen var det ju US servrarna som vart ddosad. Jag får hoppas blizz ger oss en fet kompensation ned speltid med tanke på hur många som kan knappt spela en skrev han fick köa i 12h o var nästan inne sen fick han Dc o hamnade sist i kön

Får väl hoppas Eu sidan är löst denna vecka så man kan ta igen massa tid man har förlorat nu. Speciellt att dem fixar Draenor realmen. Såg bara att förresten US sidan erbjuder gratis free char transfer men känns inte värt med tanke på att du förlorar guilden etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om du är medveten om det men dem har ju både ökat platserna och gjort sitt bästa för att få det att fungera, skulle tro att om dem utökar med 5k platser till så kommer lagget tillbaka på grund utav serverna inte klarar av det så det är bara dumt att göra det tycker jag om jag ska vara ärlig och det har ju faktiskt blivit super-mycket bättre. Köpa server-vara för att ha i nån månad tycker jag - personligen är riktigt korkat och även om det är kö så kommer den plana ut sig och bli bättre.

Självklart är det tråkigt att du ligger efter med allting men å andra sidan så är det ju ingen rush, eller hur? Raidsen öppnar om ~1 vecka är det väl nu(?) så du hinner ju ta 100 innan dess. Ja, blizz trodde dem var redo ju men dem hade helt enkelt inte räknat med den här spelarbasen skulle finnas antar jag, i vilket fall som helst så är det ju ingenting som är konstigt tycker jag.

Problemet med köerna är ju att det faktiskt skiljer så mycket, på high pop servers så kommer det va kö (Jag hade till exempel vissa lördagar kö redan innan WoD kom på min server), jag håller med om köer är riktigt jävla drygt men det är sånt man får räkna med & köerna har ju blivit myycket bättre sen förra veckan då man kunde sitta i kö ifrån typ 12:00 och komma in vid 23:00..

EU sidan är ju löst nu, det laggar ingenting och allting fungerar in-game, att det är kö får du nog räkna med att det är i några veckor till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att klargöra, du har fram till 5:e Januari. Alltså GOTT om tid. Ser folk som spammar i alla chattar om att dom behöver hjälp att geara upp, folk har sån panik när det är sjukt lång tid kvar.

Åfan, så lång tid? Jag trodde bara att det skulle vara under November. Då har jag alltså ingen anledning att stressa. Skönt att höra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åfan, så lång tid? Jag trodde bara att det skulle vara under November. Då har jag alltså ingen anledning att stressa. Skönt att höra.

Japp, kollade upp själv för jag var också jävligt stressad över att få upp min ilvl för att kunna raida och haffa min mount. Men såg att det är gott om tid, enda problemet skulle väl vara att det blir svårare att hitta en grupp i slutet av december kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...