Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Om Blizzard lyckas med att släppa denna expansionen utan på tok för mycket avskalade features och storylines/quests så har jag en känsla att det kan bli minst lika bra som WotLK. Är fett taggad inför den här Artifact Weapon-grejen, och hoppas starkt att slutprodukten blir vad de har lovat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om jag är taggad så är jag faktiskt ganska negativt inställd till den här expansionen, känns som dom kommer ta alldeles för mycket betalt för alldeles för det här och det kommer inte finnas några saker alls å göra. Kan ju hoppas WOD va en "mellanexpansion" men det känns som att dom sket i den ganska omgående, typ.

 

Dom sa att väldigt många saker skulle hända i WOD som faktiskt inte hände, så tror inte direkt 100% på dom, än iaf.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om Illidan är delad favorit villain med Arthas så tror jag inte på expansionen. TBC o Wrath mjölkade ut det sista bra i WoW såvida dom inte nytänker helt.

WoD var och är ett jävla skämt. Aldrig varit så besviken på en så kallas "expansion". All content var ju för fan genomgången på 1-2 veckor. Timeless Isle gav mer än vad hela WoD gjort. Garrisons är i grunden en bra tanke, men ett MMO som främjar att du ska vara själv i din "egna zon" är fan banalt. Även med x-realms så var vartenda ställe helt öde jämt. Ja, alla ställen utom Dailyområdena, som varje zon bestod av 50% av. Jävla sär Blizzard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fuck the haters, flying i WoD är asnajs.

Man ska ju inte ljuga och säga att det inte underlättar en hel jävla del, särskilt i zoner som innan var väldigt knepiga att navigera genom. Men jag tycker fortfarande att det var helt rätt av Blizzard att utesluta flying mounts för att uppmuntra folk att utforska världen de byggt.

 

Jag hoppas att nästa expansion har utesluten flying till en början också, och att Blizz lägger till det i en senare patch när de flesta spelarna redan levlat upp X antal karaktärer, sett världen, och vill underlätta processen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska ju inte ljuga och säga att det inte underlättar en hel jävla del, särskilt i zoner som innan var väldigt knepiga att navigera genom. Men jag tycker fortfarande att det var helt rätt av Blizzard att utesluta flying mounts för att uppmuntra folk att utforska världen de byggt.

 

Jag hoppas att nästa expansion har utesluten flying till en början också, och att Blizz lägger till det i en senare patch när de flesta spelarna redan levlat upp X antal karaktärer, sett världen, och vill underlätta processen.

Tycker de borde göra som de alltid har gjort. Maxlevel = Flying. Eller som de gjorde nu, släppa en patch senare. Tjaffset som var i början om att utesluta flying helt och hållet är bara absurt imo.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Efter gårdagens Blizzcon panels kan jag väl säga att jag är måttligt imponerad och taggad, men samtidigt skeptisk. Om alla de features de presenterat finns med i slutprodukten och fungerar så bra som de hoppas så kan Legion bli asbra för en casual som mig; D3 Adventure Mode-aktiga objectives på kartan, scaleade zoner (du kan levla genom Legions zoner i vilken ordning du vill), profession quests, nytt daily quest-system igen, etc. Men sen å andra sidan så tyckte jag likadant om garrisons och WoD, och där fick man sig en liten besvikelse som hette duga.

Det blir att vänta och se. Ser ju faktiskt ut som att de har kommit ganska långt på expansionen, och jag skulle tro att betan kommer väldigt snart. Så det där september 2016 hoppas jag verkligen är det absolut senaste datumet för expansionens släpp, snarare än ett spikat datum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara hunnit testa WoD i någon månad och för att vara en spelare som gärna håller sig för sig själv och har aldrig vågat raida eller vara med i en guild tycker jag att det är en kanonexpansion. Att man kan göra så mycket på egen hand nu för tiden är för mig väldigt trevligt men så är jag jag inte heller någon multiplayer-kille över lag och hade helst spelat WoW offline som single-player med möjligheten att jobba fram/utveckla egna "medspelare" till dungeons/raids och dylikt, fast ha kvar någon form av onlineupplevelse i mindre skala om man skulle ha någon kompis som spelar. Ska bli väldigt spännande med Legion, får se om jag införskaffar det direkt eller väntar några månader. Lootade förresten Music Rollen av Lich King idag och det var inte lika roligt när jag har för mig att drop-raten för mounten är större. Spelar för övrigt på Silvermoon.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Okej, sjukt galna spoilers från Legion här nere. Läs på egen risk.

King Varian Wrynn är död.

Hans son, Anduin, är numera kung.

Warchief Vol'jin är försvunnen.

Sylvanas agerar Warchief i hans ställe.

Mer finns att läsa här http://www.mmo-champion.com/content/5321-Legion-Beta-Live-Wardrobe-UI-Artifact-Weapon-Videos 

Och vad är grejen med att

Anduin Lothar, Calia Menethil  och Llane Wrynn

är med på den där listan? 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att göra en hundraåttio, är det någon som har testat Nostalrius (Vanilla)? https://en.nostalrius.org/ Nog för att jag började spela WoW några månader efter Wrath om jag inte misstar mig men det har hänt otroligt mycket sedan dess och det är rentav sjukt hur bortskämd man är med hur enkelt det är idag. En sjuhelsikes nostalgitripp må jag säga, blev alldeles varm i kroppen när man åter landade i Auberdine :')

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att göra en hundraåttio, är det någon som har testat Nostalrius (Vanilla)? https://en.nostalrius.org/ Nog för att jag började spela WoW några månader efter Wrath om jag inte misstar mig men det har hänt otroligt mycket sedan dess och det är rentav sjukt hur bortskämd man är med hur enkelt det är idag. En sjuhelsikes nostalgitripp må jag säga, blev alldeles varm i kroppen när man åter landade i Auberdine :')

Lirat på Nostalrius en del. Servern är bra och så, men jag skulle aldrig vilja gå tillbaka till Vanilla på heltid. Föredrar att vara med och se spelet utvecklas, för det mesta till det bättre. 

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...