Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Dängde ner Heroic Xavius ikväll!

Vi är ett gäng IRL polare som en utekväll i somras kom på idén att vi skulle raida tillsammans i Legion, något vi inte har gjort på flera år.

Så nu är vi här! I goda vänners sällskap så tog vi ner The Nightmare Lord och nu siktar vi mot Mythic Emerald Nightmare inom en snar framtid!

AgelbqI.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spenderat min första månad Legion med att lvla upp alts.

Levlade min hunter till 104, kände att han var lite meh och ville få upp någon ny klass. Kom på att jag inte hade flying i Dreanor, så spenderade 3 veckor i Tanaan och drog upp min shipyard. (Slutade spela samma dag som den lanserades). Nu har jag mitt flying, precis i denna stund klarat alla 3 Heirloom-ring uppdrag också. Dessutom dragit 2 lvlar på huntern via class hall quests. 

Började iaf i samma veva dra upp mina alts, en content i taget. Hade 5 klasser i lvl 40, drog upp en till 100 med boosten, resterande 4 10/5 lvlar i taget. strax klar med Cataclysm, sen är det Pandaria för 6 klasser.

  • 106 Hunter
  • 102 Demon Hunter
  • 100 Priest
  • 92 Shaman
  • 92 Rogue
  • 92 Monk
  • 85 Paladin
  • 85 Warlock
  • 82 Death Knight
  • 81 Mage
  • 80 Warrior
  • 80 Druid

Har lite ångest över Pandaria, då jag inte har flying, och jag pallar inte kolla BMAH för scrollen. Sen skulle detta bli allt för dyrt. Har redan spenderat åtskilliga guldpengar på att dra ett fullt set av varje till 100 på mina Heirlooms, men det är det nog värt i slutändan.

Ser dock fram emot Dreanor konstigt nog, då jag tror mig kunna dra lvl 100 bara genom att flyga och plocka alla skatter som finns, tillsammans med LFD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag lade av för någon månad sedan efter att vi clearade Mythic EN. Jag hade jävligt roligt med Legion men spelet kräver helt enkelt för mycket tid för mig. Att gå casual är inget alternativ, jag har bara kul i WoW om jag spelar det åtminstone semi-hardcore. Bra expansion, det var kul att återvända till Azeroth ett tag efter så långt uppehåll!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Patch 7.2 och the Broken Shore är ganska rock n roll, tycker jag. Påminner en hel del om 2.4 och Isle of Quel'danas; kollektivt samla ihop resurser för att successivt bygga olika strategiska byggnader, göra dailies/world quests som fokuserar på att hindra Burning Legion att invadera, spontan world PvP (eller random ganking) galore, Kil'jaeden som styr bakom kulisserna, etc.

Det är lite synd att Blizzard tidsbegränsar så mycket grejer dock (inga invasion events än, inga Order Hall quests än, etc.), fast förståeligt för att spelare inte ska rusa igenom all content de allra första dagarna, sen klaga över att Blizzard inte släpper tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

47 minuter sedan, xstreem skrev:

Det är lite synd att Blizzard tidsbegränsar så mycket grejer dock (inga invasion events än, inga Order Hall quests än, etc.), fast förståeligt för att spelare inte ska rusa igenom all content de allra första dagarna, sen klaga över att Blizzard inte släpper tillräckligt.

Tycker det är skönt att de timegatear 7.2. Efter månader av allt för mycket att göra så känns det som att man kan varva ner nu i 7.2. Den enda rushen är väl att fixa sin nya goldtrait, men utöver det så chillar jag som fan.

 

Vi blev 5/10 Mythic igår btw. Nighthold har varit rätt segt med tanke på att vi valde att köra hardmode och hoppa på Krosus som våran 4:e boss. 180 wipes och en månad progress på Krosus satte verkligen käppar i hjulet för oss. Botanist åkte ner efter 70~ wipes igår och det kändes inte alls lika skallebank som Krosus gjorde. Nu siktar vi på att få ner Spellblade och Tichondrius hyffsat snabbt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...
  • 4 months later...
2018-08-26 at 03:31, Mark skrev:

BfA, vad tycker ni?

Bra skit, so far.

Har äntligen tagit tummen ur och droppade ur mitt RL guild då ingen varit online på flera år. Kört helt solo sedan slutet av Panda så har alltid blivit att jag slutar spela efter ett tag och inte kommer tillbaka förrän en ny expansion snart ska släppas. Var helt ok med tanken på att jag skulle nöta WQ tills LFR kom ut och sen skulle jag antagligen ha en paus från jul fram till nästa sommar, köra allt nytt för att sen tröttna igen och komma tillbaka till nästa expansion, men när jag såg att min enda RL som kommit tillbaka nu efter en lååång paus numera kör Alliance så tänkte jag, FUCK IT.

Är nu medlem i en väldigt casual guild så man iaf kan nöta mythics med folk i discord och kanske vara med på Alt-raids på sena kvällar då jag ändå inte ens kan köra casual-raid med alla barn och dylikt hemma. Omöjligt att låsa sig till fasta raid-tider.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Hur kommer jag till Shadowforge City? Håller på med nå gamm-quests i Blackrock Depths men har fastnat och hittar inte var jag ska he mig. Har plöjt igenom de bossar jag lyckats hitta osv. Förut skulle man tydligen acceptera en quest som "död" så man fick själva nyckeln dit men nu vette fan, jag tyckte inte hitta rätt info gällande hur jag tar mig dit. 😣

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2018-04-10 at 08:57, Ma__Cipriani skrev:

Vilket jävla klommer man är alltså. Hade fullt i ryggan när jag skulle plocka upp Riddler's Mind-Worm och ja, kistan försvann. Behöver man göra om allt igen? :doh:

På tal om detta förresten...jag gjorde om allting några veckor senare MED utrymme i väskan men det kunde man väl ge sig fan på att kistjäveln inte ens dök upp...

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
2019-05-14 at 18:10, Mark skrev:

Classic 27 Augusti.

Är ni redo?

Mycket! Har spenderat många timmar med videor och podcasts angående Classic och ser väldigt mycket fram emot det. Började spela runt WOTLK och testade nån Classic privatserver och fick faktiskt en rejäl nostalgikick ändå. Personligen är jag väldigt nöjd med genomgången de gjorde på Blizzcon och förstår svårigheterna med att tillverka det och är ingen som bryr sig om bra grafik, transmogs osv så det känns superlativt spännande att få hoppa in i gammvärlden och känna sig underlägsen för en gångs skull.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...