Jump to content

Tupac - Lever han?


Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vet gruppen Bone thugs N harmony nåt? I låten "Thug Luv" där de rappade tillsammans med Tupac, precis innan Tupac börjar rappa hör man Bizzy viskande i bakgrunden:

"he's alive, he's alive, he's alive..."

Stämmer inte...

För övrigt vill jag tillägga en till sak; till siffran 7. I filmen "Gang Related" väntar de i rummet 7, och hans polisbricka har numret 115. 1+1+5 = 7.

Det är sånt här jag menar med långsökt haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men snälla Cortez.

Du börjar låta väldigt desperat i din kamp för att övertyga oss om att 2-pac lever.

Jag tror inte att han gör det och hur många krystade och snedvridna "bevis" du än för fram så kommer jag inte att ändra uppfattning, var snäll att respektera det.

Du verkar även ha grava attitydsproblem. Ok att du gör en tråd om ämnet och att du försöker visa att du tror att han lever, men att få dampanfall och kalla folk idioter för att  de inte har samma åsikt är bara barnsligt och leder ingen vart. "Mr. Nitty" för fram vettiga argument och ändå sitter du och säger att han inte kommer lyckas i livet. Patetiskt.

Försök inse att alla inte tror samma sak som du, hur mycket du än önskar.

Förstår inte heller hur du orkar vara så insatt och tjata så mycket om en fråga som du ändå inte kan få svar på...

I den låten viskar de det i bakrgunden osv. Visst det finns en MÖJLIGHET att han lever, men det där bevisar inget.

För ditt eget bästa tycker jag att du ska bry dig mindre om 2pac lever eller inte, för det ger ändå inget svar på frågan. Lägg ner tiden på någon viktigare fråga istället!

Eller om det är så viktigt för dig så kan du ju ställa dig på stan med en skylt som säger "2pac lever!" och dela ut propagandablad. Det fungerar säkert bättre än detta.

Lycka till!

Okej, ännu som inte läser vad jag skriver. Härligt. Nu ska jag försöka låta så vänlig som möjligt.

Förlåt för jag försöker ge er kunskap om vad det jag tror(anser) är sanningen. Snedvridna bevis? Och vad jag än ger dig, kommer du inte att ändra uppfattning?

Så du menar, att om jag kom med Tupac hem till din dörr och knackade på, och han stog lvis levande framför dig skulle du inte tro att det var han? Okej, du låter ju smart. Men visst, jag kan respektera det.

Jag har inga attitydsproblem. Det verkar vara andra som har det. Jag gillar dock inte folk som skiter fullständigt att bry sig om vad andra säger och vara helt nonchalant, och sen säga sin mening, och tro att man ska bry sig om vad dom säger? Man får vad man ger, vet du det?

Eftersom många här inte vet vad dampanfall, kanske jag ska ta och förklara det. Detta grundar jag på att alla lägger detta i fel kategori, därför råder jag att er att sluta skolka. D.A.M.P. är en sjukdom som påverkar en person så att han har väldigt svårt att sitta still. Han måste hela tiden hålla sig sysselsatt. Om personen sitter stilla, kan han börja vibrera ungefär.(skaka) Och ja, Nitty betedde sig om en idiot där. Och förstår du inte det, då får du väl ta och läsa vad han skrivit. För det verkar som du skiter fullständigt i vad andra skriver, och då ska du inte tro att folk bryr sig om dina inlägg. Jag är ett undantag just nu. Och ja, man kommer få det svårt i livet om man inte ens tar sig en funderare när så många saker pekar mot en sak. Detta gäller inte bara detta ämnet, utan i de flesta andra frågor. Vem är det som är patetisk här...? Vet du ens vad det betyder?

Jag vågar vara insatt i saker jag tror på. Och förresten, svaret kan visst finnas där ute. Det finns där ute. Nånstans finns Tupac's kropp, om den inte har blivit kremerad, och i så fall borde Tupac's mamma ha den. Jag har förresten ett förslag till dig. Testa att gå till skolan, och bry dig om andras åsikter.

@Nitty: Jag hör det på min version av låten. Varför du inte hör det finns det olika anledningar till.

1. Du har inte hört låten.

2. Du har för låg volym.

3. Dina hörlurar/högtalare är sönder.

4. Du är halvt döv.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok Cortez, trevligt att du är så engagerad, men när du framför dina åsikter i form av

Eh, är du blind eller? Håll käften innan du tagit reda på fakta.

Jävla trött på 12åringar som du som börjar babbla innan du vet nåt.

så är det väldigt svårt att ta dig på allvar.

Ditt problem är att du framhäver dina åsikter som fakta. Du tror att Tupac lever, och om någon säger emot så försöker du idiotförklara personen. Du har lika lite bevis (kom inte med nån jävla fansite nu) som de som påstår att Tupac är död. Surt, men det ligger till så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Nitty: Jag hör det på min version av låten. Varför du inte hör det finns det olika anledningar till.

1. Du har inte hört låten.

2. Du har för låg volym.

3. Dina hörlurar/högtalare är sönder.

4. Du är halvt döv.

Cortez: Det är bara du som hör det i den låten.

Det kan bero på:

1. Du har en fejkad version

2. Skivbolaget gjorde en till version efter hans död, för att få folk att tro att han lever.

3. Du hör röster i ditt huvud.

4. Dina högtalare låter lite konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej.

Det här händer ofta så fort som legender dör, och det finns personer som påstår att t e x Elvis fortfarande lever... Det finns flera exempel men alla är hopp från fans.. Det är samma sak här.. Jag kan inte säga nåt säkert, men jag är säker ändå. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar undra en sak. Bara för fakta kommer från en fansite tror ni att de ljuger?

Om vi lägger det på ett annat ämne, tex CS. Det är fansite till CS, INGET de kan skriva där är sant, bara massa svammel. Låter det troligt?

Förresten... Tupac - Hit 'em up

"Grab ya glocks, when you see Tupac

Call the cops, when you see Tupac, uhh

Who shot me, but ya punks didn't finish

Now ya bout to feel the wrath of a menace

NIGGA, I hit em' up..."

Såvitt jag vet blev Biggie mördad senare.

Men men... Det som okka sagt stämmer, Snoop Dogg har sagt att Tupac död(eller ja, inte exakt då..), och det var en av de som stog honom närmast.

Såhär säger Snoop i "Y'all Gone Miss Me":

"E'rybody say, "Ay Snoop" - did Death Row pay me?

Look here young loc, shit it's all to the gravy

I really can't trip off the past, on the real I had a blast

Tupac, rest in peace and God bless all my enemies"

Men det kan lika gärna vara nåt för att förvirra allmänheten, eller för att helt enkelt att ge upp. Eller helt enkelt så är Tupac Shakur en död man. Jag ska söka vidare i Snoop's texter.

Förresten, sägs det så här senare i samma låt.

"Just when you thought I was gone, I'm back on"

Kan han tala för Tupac?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså jag såg Dokumenteren Biggie & Tupac Sanningen bakom morden igår...

Har för mig att Cortez sa att man skulle se den... Iaf nu när jag har sett den.

Det framgår i hela dokumentären att Biggie och Tupac är döda... Inget säger att han skulle leva. Min uppfattning om alla dom här morden, är att Dom älskade/älskar Tupac och Biggie så mycket så att dom inte vågar inse sanningen att dom är döda... Tupacs livvakt sa själv att han satt i samma bil som Tupac när han dog... Livvakten: Det satt en killen i en bil som bromsade upp framför oss och började skjuta mot tupac och efter det drog han.. Den huvudmisstänkte är en polis..Anledningen varför dom inte har tagit fast honom är att massor poliser är korrupta dom har inte ens förhört dom korrupta poliserna som är eller var misstänkta.. flera poliser på fritiden jobbade åt death row records... Jag kommer inte ihåg vad killen hette nu iaf.. Sen var det en annan polis som ville utreda fallet och förhöra dom misstänkta poliserna, men han blev utkastade från utredningen..

Så det jag vill ha och säga med det här inlägget att Tupac är lika död som en död valross.:D

R.I.P Tupac & Biggie

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm..

Vill bara visa ett par rader ifrån 50cent - Many Men.

"The feds didn't know much, when Pac(kort namn för Tupac, 2pac) got shot

I got a kite from the pens that told me, Tuck got knocked

I ain't gonna spell it out for you motherfuckers all the time

Are you illiterate nigga? You can't read between the lines

In the bible it says, what goes around, comes around

Almost shot me(skjöt Tupac mot 50cent? varför? :S), three weeks later he got shot down

Now it's clear that I'm here, for a real reason

'Cause he got hit like I got hit(50cent blev ju som tidigare sagt skjuten flera ggr), but he ain't fuckin' breathing(Tupac?)"

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Who shot me, but ya punks didn't finish

Now ya bout to feel the wrath of a menace

Han blev skjuten en gång innan dödsskjutningen.

The feds didn't know much, when Pac(kort namn för Tupac, 2pac) got shot

I got a kite from the pens that told me, Tuck got knocked

I ain't gonna spell it out for you motherfuckers all the time

Are you illiterate nigga? You can't read between the lines

In the bible it says, what goes around, comes around

Almost shot me(skjöt Tupac mot 50cent? varför? :S), three weeks later he got shot down

Now it's clear that I'm here, for a real reason

'Cause he got hit like I got hit(50cent blev ju som tidigare sagt skjuten flera ggr), but he ain't fuckin' breathing(Tupac?)"

Trodde också han menade tupac först men han menar att snubben som skjöt honom(50) blev nerskjuten 3 veckor efter 50.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...