Jump to content

Tupac - Lever han?


Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jamen tycker du inte allt detta är lite för mycket saker för att vara ett sammanträffande? Det är vad jag tycker i alla fall. Det låter ju fan helt jävla otroligt!

Okej, okej.. men om jag säger såhär då:

Vad skulle du göra om det fanns dubbelt så mycket som talade för att han är död?

Så vinklar vi det hela lite...

EDIT: Om, och jag säger bara om han är vid liv, så han har storhetsvansinne. Han tror ju att han är Jesus. Scheisse.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen tycker du inte allt detta är lite för mycket saker för att vara ett sammanträffande? Det är vad jag tycker i alla fall. Det låter ju fan helt jävla otroligt!

Just.

Otroligt.

Hela grejen är övertydd.

Folk har sett för mycket i för lite.

Det är för mycket för att vara ett sammanträffande, även för mycket för att vara planerat (7-teorin till exempel).

--------------------

Att han främställde sig som jesus och allt övernaturligt tjoller (ni förstår vad jag menar, förutspåning av sin egen död etc) hör till med artisteri. Hur många artister försöker inte få sig att framstå som odödliga, mäktiga osv?

Det hör till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, okej.. men om jag säger såhär då:

Vad skulle du göra om det fanns dubbelt så mycket som talade för att han är död?

Så vinklar vi det hela lite...

EDIT: Om, och jag säger bara om han är vid liv, så han har storhetsvansinne. Han tror ju att han är Jesus. Scheisse.

Om du kan ge mig så många anledningar, så ska jag tänka över det!

@okka: Ja, men här ligger allt så nära hans "död"! Tupac har inte påstått att han är odödlig. Visst, han har påstått att han är mäktig, men vad har det med detta att göra om du tänker efter... ?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@okka: Ja, men här ligger allt så nära hans "död"! Tupac har inte påstått att han är odödlig. Visst, han har påstått att han är mäktig, men vad har det med detta att göra om du tänker efter... ?

Tupac förstod att han skulle bli dödad, han visste nog möjligtvis om det också (om det nu var Suge Knight som mördade honom, vilket jag tror).

Snoop har väll (kanske misstar mig nu) även erkännt att han vet vem som har dödat 2-pac, och sagt att det är Suge Knight. Därför är Suge svinsur på honom, och mordhotat snoop osv.

Ang. det att han kallar sig mäktig - visst, dåligt exempel. Men jag tror nog att du förstår vad jag menar. Han framställde sig som om han var över oss andra, odödlig (inte i direkta ord, men enligt dina bevis så var han i himmlen i musikvideos och dylikt. Dödsrelaterat, men att han ändå lever), vilket har gjort att många fanatiska fans tror att detta stämmer. Själv ser jag det som en vanlig grej inom musik. Visa sig speciell och extraordinär på diverse sätt. I många fall odödlig.

Det vinnecool säger hör ihop med Suge Knight-grejen litegrann...om man tänker på videos osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. det att han kallar sig mäktig - visst, dåligt exempel. Men jag tror nog att du förstår vad jag menar. Han framställde sig som om han var över oss andra, odödlig (inte i direkta ord, men enligt dina bevis så var han i himmlen i musikvideos och dylikt. Dödsrelaterat, men att han ändå lever), vilket har gjort att många fanatiska fans tror att detta stämmer. Själv ser jag det som en vanlig grej inom musik. Visa sig speciell och extraordinär på diverse sätt. I många fall odödlig.

Sedan, för att citera sidan; "Tupac was worth more dead than alive".. han hade ju hotat att gå ur Death Row Records då hans kontrakt på tre skivor var över. Tupacs skivor skulle ju sälja så mycket bättre om han var död - så vad kunde Suge göra? Han var girig, och ville inte gå miste om pengarna. Tupac fick lämna jordelivet, Suge blev rik - ganska smart plan ändå...

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni inte missat nåt nu gubbar...

Tänk om han nu visste att han skulle dö, varför skulle han då åka runt utan skyddsväst? Ville han dö?

Det betvivlar jag. Dessutom, om nu Suge dödat Tupac, när, var, och hur ... ?

Folk kunde ju se in i hans BMW när han åkte nära The Strip, och de såg ju hur det var en gängbil på motsatta sidan som började skjuta in.

Ni tror alltså att Suge hade beställt detta mordet? Jag tvivlar på att han skulle ta en sån risk. Chanserna att en kula skulle köra rakt in i Suge's egen skalle fanns lika stor som in i Tupac himself. Men visst är det möjligt att han beställde det.

Smart kille om vi skulle säga det så, om det nu var så planerat. Men även dum, som tar såna stora risker. Först fixar Tupac död, senare fixar han Biggie död. Så att allt skulle se ut som det var hämnd... När det var han i själva verket som stog bakom båda morden. Men jag tvivlar fortfarande.

För övrigt tror ingen att Tupac tog självmord. Den teorin har jag inte sett någonstans.

Men jag står fast vad jag har sagt ändå... Jag tror att Tupac lever, och han finns nånstans.

Det finns så himla mycket som talar för att det är Biggie som ligger bakom mordet på tupac. Det kan ni inte neka. Men det finns ändå så mycket som ligger bakom att han KAN leva. Det kan ni inte neka heller. Och ingen vet hela sanningen förutom Suge antagligen.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kan berätta dina källor och om dom INTE kommer från tupac-fansites, så kan jag och de flesta andra här på forumet nog få lite att tänka på... Om dom INTE kommer från galna fans...

Mina källor?

Dessa kommer inte från fanatiska fans, som bara hittat på nåt. Detta är ren fakta, ren sanning. Om jag hade rätten att lägga upp videos här, skulle jag gladeligen göra det, så ni själva fick ladda hem och kolla in honom i videos. Datumen är det bara att checka upp via google, allt stämmer.

http://www.ewsonline.com/2pac/alive.html

Detta är ingen Tupacfansite, och han som skrivit texten påstår inte heller att han lever. Han tycker allt detta bara är för mycket att vara ett sammanträffande. Mer säger han inte. Dessutom finns det flera anledningar, listade på andra sidor som inte heller är fansites om ni vill ha. han har bara linat upp det han tycker är Top20 konstiga sakerna.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det verkar vara ganska mycket som talar för att han lever ändå.. Jag vet inte riktigt hur jag ska tro.

Men jag tror inte att vi kommer få veta om han lever eller ej någon gång.

Det finns ju alltid teorier, fast jag tror aldrig vi kommer få veta helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, är du blind eller? Håll käften innan du tagit reda på fakta.

Jävla trött på 12åringar som du som börjar babbla innan du vet nåt.

12 åringar? Haha.. Alla dina "bevis" är försäljningstrick av skivbolagen eller extremt långsökta skitgrejer. Till exempel

7. The producer on the new Makaveli album is simply "SIMON." This was the apostle who helped Jesus carry the cross and one of the first to witness his resurrection. Could Suge be SIMON?
Vadå långsökt liksom?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju klart att han planerade ut allting! -_- (NOT)

Om han ville att alla skulle tro att dog, varför lämna så många ledtrådar?

extremt korkat om du frågar mig!

Han är död...

Exakt, så jämra långsökta grejer också.

Allting är för mycket!

Otroligt, med andra ord...

Mr.Nitty's är ett praktexempel =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...