Jump to content

Den finaste komplimangen ni fått?


Saleen
 Share

Recommended Posts

Satt och läste en tråd med liknande ämne på ett annat forum, och en del komplimanger är riktigt gripande.

Ni GTAsajtare är ju ett gäng härliga killar och tjejer, ni måste väl ändå fått en drös komplimanger? (Kebab :angry:)

-----

I skolan kan jag fått någon komplimang som gjort mig väldigt glad. Jag kommer inte ihåg, dock. :)

Hemma har morsan sagt något fast det sitter inte fast riktigt, eftersom.. Det är ens morsa, det är vad morsor gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har känt mig uppskattad på riktigt endast en gång i mitt liv. I våras, när jag dels blev utsedd till "Årets spelare" i laget (alltså i Sveriges bästa lag.. ganska stort). I samma veva, på natten när jag skulle hem tog min tränare mig i min famn, tittade mig i ögonen, pratade länge med mig och man såg hur ögonen blev blanka. Vad han sa exakt minns jag inte, men han nämnde att jag var fantastisk.. Åh. :)

Annars sa min skolsyster till min mamma för nåt år sedan "Du har en fantastisk son och han spelar som en Gud". Det värmde otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni GTAsajtare är ju ett gäng härliga killar och tjejer, ni måste väl ändå fått en drös komplimanger? (Kebab :unsure:)

Heh. :)

Jag har ett sparat sms som inleds med "Ante, du är så otroligt fin!", det ligger lite extra varmt om hjärtat. Minns emellertid inte vad jag skrev för att framkalla en sådan kommentar. :unsure:

Sedan har vi ju historien om utvecklingssamtalet då min mentor helt oförberett började prata om hur bra jag är och vilken resurs jag är för mig klass, vilket fick min mamma att börja gråta. :angry:

Det var även hon som skrev mig det här fina rekommendationsbrevet. Fast det är väl mer än en komplimang, antar jag.

En komplimang som jag själv gärna vill ge till någon är "Tack för att du finns". Men tänker spara på den tills det finns ett tilllfälle då jag verkligen vill dra den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Jag älskar dig"

Klassiker. Ni får gärna berätta vem som sa, och i vilken situation. :)

Anna. Hon har sagt det flera gånger och varje gång är alltid lika speciell, men första gången måste ha varit under tiden jag var på Gran Canaria. Jag blev helt galen och ville bara hem.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick du den från flashback? satt nyss och läste i den topicen där. :)

När jag gick i nian hade vi högläsning i engelskan dvs vi har ett textstycke i en bok och läraren väljer ut någon som läser några rader. En tjej som inte var så duktig i engelska fick läsa. Hennes engelska var inte bra( Hon fick IG i engelska som slutbetyg i nian :unsure: ). Men iaf, hon började läsa och man hörde folk börja fnittra som galningar (tom lärarjäveln) :angry: . Hon började gråta och gick ut ur klassrummet.

Jag orkade inte hålla mig så jag skrek "Fan va schysta ni är, hur tror ni det känns för henne? hur skulle ni känna er om klassen skrattade åt er?" Tydligen så hörde tjejen detta och efter skolan sa hon till mig: Tack för det du sa, du är en bra kille. Tack för att du finns. :unsure:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick du den från flashback? satt nyss och läste i den topicen där. :)

När jag gick i nian hade vi högläsning i engelskan dvs vi har ett textstycke i en bok och läraren väljer ut någon som läser några rader. En tjej som inte var så duktig i engelska fick läsa. Hennes engelska var inte bra( Hon fick IG i engelska som slutbetyg i nian :unsure: ). Men iaf, hon började läsa och man hörde folk börja fnittra som galningar (tom lärarjäveln) :angry: . Hon började gråta och gick ut ur klassrummet.

Jag orkade inte hålla mig så jag skrek "Fan va schysta ni är, hur tror ni det känns för henne? hur skulle ni känna er om klassen skrattade åt er?" Tydligen så hörde tjejen detta och efter skolan sa hon till mig: Tack för det du sa, du är en bra kille. Tack för att du finns. :unsure:

Tummen upp! Starkt jobbat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Svårt att ranka..

Men om jag måste välja så är det nog ett väldigt svårt tillfälle i mitt liv. Pappor i allmänhet är ju alla pojkars manliga rollfigur man ser upp till. Att äns pappa skulle gråga händer ju inte äns om han hugger av sig benet när han klyver ved liksom.

Men när han och syrran plockade upp mig efter mitt misslyckade självmordsförsök och jag såg hur han i mer eller mindre distress springer fram med tårfyllda ögon från bilen som kom i en jävla fart och med ett bredställ svänger in på bussfickan och säger något i stil med "Men lilla plutten, vad håller du på med?!" samtidigt som han ger mig en bamsekram och vägrar släppa mig, när jag se han gråta börjar jag också gråta och då säger han något i stil med "Om jag bara kunde få tag på dom som gjort dig så här illa.."

Just det visade hur mycket han verkligen brydde sig och skulle göra precis vad som helst för att skydda mig. Precis då kände jag mig så jävla säker och ville inte heller släppa taget om honom just då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Svårt att ranka..

Men om jag måste välja så är det nog ett väldigt svårt tillfälle i mitt liv. Pappor i allmänhet är ju alla pojkars manliga rollfigur man ser upp till. Att äns pappa skulle gråga händer ju inte äns om han hugger av sig benet när han klyver ved liksom.

Men när han och syrran plockade upp mig efter mitt misslyckade självmordsförsök och jag såg hur han i mer eller mindre distress springer fram med tårfyllda ögon från bilen som kom i en jävla fart och med ett bredställ svänger in på bussfickan och säger något i stil med "Men lilla plutten, vad håller du på med?!" samtidigt som han ger mig en bamsekram och vägrar släppa mig, när jag se han gråta börjar jag också gråta och då säger han något i stil med "Om jag bara kunde få tag på dom som gjort dig så här illa.."

Just det visade hur mycket han verkligen brydde sig och skulle göra precis vad som helst för att skydda mig. Precis då kände jag mig så jävla säker och ville inte heller släppa taget om honom just då.

Hey, har du berättat om detta i någon tråd eller skulle du vilja berätta mer om hur och varför? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då struntar vi i det. :)

Så du har aldrig funderat på hur det skulle vara att hänga sig själv, eller att dränka sig/whatever? Strange.

Kan inte svara för dom andra, men när jag säger misslyckats menar jag "Utfört och misslyckats i distressen".

Av med telefonen, säg inte vart du går, ut och gå mitt på vägen, stanna upp när du ser en lastbil, blundar och väntar, han svänger förbi och blir fly förbannad och vill antagligen slå ner mig, då kommer min farsa och syrra i bilen som letat efter mig, Kör hem mig och sedan vidare till Phsykiska akutmottagningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är världens finaste kille

Nej men seriöst nu hära!

Har hört från många personer att jag kan prata väldigt bra. Det är alltid kul att höra.

Med att prata menar jag snacka om djupa saker, prata problem, hjälpa, komma på lösningar.

Har hört samma sak från vuxna. Och det är kul att höra!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ganska svårt för komplimanger, så folk ger mig inga.

Vet faktiskt inte vad det beror på men jag hatar att få komplimanger och beröm.

Men den senaste jag fick var nog omatt jag var så romantisk.

Hade satt en massa värmeljus från porten och alla trappor upp till vår lägenhet och sedan dukat upp med vin och ostar och sådant, för ett tag sedan. Och det togs upp på julafton.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...