Jump to content

Övernaturliga grejer


Weener
 Share

Recommended Posts

JAg skrev tigigare att jag ville ta reda på vad DejaVu beror på.

För er som inte vet:

DejaVu är när man ser och/eller hör något man tror man sett förut.

JAg funderade i natt så att jag nästan inte kunde sova :lol:

Och nu har jag kommit fram till en möjlig förklaring som kanske kan stämma. -_-

JAg tror att DejaVu inte är något du sett förlängesen utan som du kommer att se.

JAg tror att Efter du sett något förflyttas dina tankar bakåt i tiden tills innan du såg det. Då spelas allt upp igen och du ser det igen utan att du vet att du sett det innan dina tankar flyttades bakåt i tiden.

Till Exempel:

Du ser en kanin som hoppar. Nä den hoppat flyttas tankarna tillbaks i tiden och du ser kaninen igen. Du har sett den fast det vet inte du efterssom det hände i en annan tid. -_-:lol::lol:-_-

Det fick mig att tänka på en grej. Tänk om DejaVu's kommer från ett parralell universium eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

på tala om övernaturliga grejer som kan min kompis mamma's kompis levitera alltså inte flyga och jag skojar inte hon kan alltså levitera lite ovanför marken inte högt upp alltså men jag har sett det sänn lyckades mn kompis röra en liten pappers bit utan att röra den

>-Dagens Skämt->

och en gång var jag och min kompis skogan och så råkade min kompis dra bort en grev från ett träd och så sa trädet aj

>-Dagens Skämt->¨

på tala om det min kompis så är jag synsk faktist jag kan se vad som kommer hända ibland eller gangska dagligen och det är inte bara när jag drömmer jag ser vad som händer också när jag koncentrerar mig mycktet kan jag iblan som få en snabb dag dröm och se vad spom händer eller nte riktigt jag bara vet sänn vad som kommer hända

Redigerad av Space Hunter2001
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fick mig att tänka på en grej. Tänk om DejaVu's kommer från ett parralell universium eller nåt?

Ja det kanske finns ett paralelt uniersum som är exakt som vårt. Så det kan vara där ifrån vi ser "Kaninen" första gången Pga nån störning eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
JAg skrev tigigare att jag ville ta reda på vad DejaVu beror på.

För er som inte vet:

DejaVu är när man ser och/eller hör något man tror man sett förut.

JAg funderade i natt så att jag nästan inte kunde sova ;)

Och nu har jag kommit fram till en möjlig förklaring som kanske kan stämma. -_-

JAg tror att DejaVu inte är något du sett förlängesen utan som du kommer att se.

JAg tror att Efter du sett något förflyttas dina tankar bakåt i tiden tills innan du såg det. Då spelas allt upp igen och du ser det igen utan att du vet att du sett det innan dina tankar flyttades bakåt i tiden.

Till Exempel:

Du ser en kanin som hoppar. Nä den hoppat flyttas tankarna tillbaks i tiden och du ser kaninen igen. Du har sett den fast det vet inte du efterssom det hände i en annan tid. :teehee::teehee:B)-_-

Nu har jag ett litet bevis på att det här till en viss del stämmer.

Min Syster sa till min bror att hon skulle gå till sin kompis.

Då sa min bror jaha utan att han hörde vad hon sa.

En liten sekund senare sa han jaha igen utan att veta att han sa det första gången.

Altså måste det ha "spolats" tillbaks och sedan spelats upp igen så att han svarade en andra gång.

JAg har också hört att såna som har epilepsi ofta Får DejaVu syner. Epilepsi är en sorts nerv sjukdom och då måste DejaVu altså bero på att hjärnan och nerverna gör något så att man ser något man tror man sett förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...