Jump to content

Övernaturliga grejer


Weener
 Share

Recommended Posts

ni behöver inte tro ;)

men men, i bland när jag drömmer (brukar hända en gång i månaden)

vet jag att jag drömmer.

jag kan gå runt och göra va som helst ^_^

en gång körde jag moppe.

som sagt ni behöver inte tro, men om ni har några tidningar som heter Illusrerar Vetenskap.

kolla gärna i dom så kanske ni slår upp en sida om sånt som jag just pratat om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

jag har varit med om ett par sånna saker..

ibland när jag lagt mig och halvsomnat då kan ag tvärt vakna av att en lärare skriker på mig, jag sätter mig upp och lyssnar ett par sekunder........helt tyst..sedan somnar jag igen..

och en gång när jag var jätte-liten..typ 3-4 och hade blivit opererad..efter operationen låg jag i en säng då, och plötsligt kände jag det som att dörren kom närmare mig hela tiden...fram och tillbaka..jag blev lite skraj och vände mig om i sängen..då såg jag massor av prickar snurra runt i luften, prickarna var i alla möjliga olika färger..men det kanske inte var så konstigt..jag var liten och var säkert lite groggy efter operationen..

men det mest konstiga jag varit med om, och detta händer fortfarand lite då och då..och tro inte att jag bara är ett litet barn nu för jag går i nian..men när jag sitter här framför datorn och jag är ensam i huset brukar jag alltid låsa ytterdörren för att ingen obehörig ska komma in i huset..och när jag sitter här hör jag högt och tydligt om någon kommer in i huset..

så för ett par månader sedan då jag satt här hörde jag hur någon smällde igen dörren..jag gick för att kolla vem det var, men det var ingen där. dörren var låst och jag ropade hallå!........inget svar..så jag gick tillbaka och han knappt sätta mig så hör jag detta igen och går igen till dörren för att se vem det var..ingen där. och det var alldeles för tidigt för att någon skulle komma hem ännu..jag gick tillbaka och efter en stund så händer samma sak igen. när jag kommit hit igen satte jag mig ner för att samla tankarna..jag började tro att jag var psykiskt sjuk! så hörde jag det sprang och kollade och då var det morsan som kommit hem.. ;) ..fattar ingenting..sedan hör jag det inte förrän far kommer hem..sedan hör jag det inte mer på hela kvällen.......sedan den dagen hör jag ljudet av en dörr som smäller igen nästan varje dag..jag har slutat gå coh kolla vem det är, för det är oftast ingen.. (w00t)-_-

jag tror inte på spöken och dylikt trams men det där har fått mig att tänka till ordentligt..om jag inte brukade låsa dörren skulle man ju kunna tro att någon driver med mig..men dörren är alltid låst när jag kommer och vem skulle kunna skämta med mig under en så lång tid?? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med Tanke på Sleepwalker som gick igår. JAg undrar vad sömngång kan bero på.

Min bror gick och borstade tänderna i sömnen en gång. :rolleyes: Han hade ögonen öppna så sömngångare ser altså vad de gör men kommer inte ihåg der dagen efter.

såg den också...den va dålig...tycker ja...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ni behöver inte tro -_-

men men, i bland när jag drömmer (brukar hända en gång i månaden)

vet jag att jag drömmer.

jag kan gå runt och göra va som helst :P

en gång körde jag moppe.

som sagt ni behöver inte tro, men om ni har några tidningar som heter Illusrerar Vetenskap.

kolla gärna i dom så kanske ni slår upp en sida om sånt som jag just pratat om -_-

så e det jämt för mig när jag drömmer,

det e äkta grymt jag kan göra vad jag vill då bara jag tänker på en sak i drömmen så kommer det fram men oftast så tänker jag då bara på halva brudar hehe inte fel det e gööött jag gillar att drömma sånt.

ibland ne jag e vaken kl 2-3 så hör jag massa ljud i köket jag hör stolar som dras på golvet men alla sover. det e äkligt.

en annan gåns så drömmde jag en skräck mojs deet var i mitt rum det var ssåååååå verkligt det var om spöken allt möjligt

jag återkommer med mer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det händer för mig med att jag vet att jag drömmer.

Speciellt när jag har en marddröm så efter ett tag så märker jag att det är en dörm och bestämmer mig för att vakna, och då gör jag det.

En äcklig sak som hände mig en gång, inte övernaturlig eller nåt men när morsan väckte mig en gång så kunde jag inte öppna ögonen, jag var tvungen att få upp dom med fingrarna, lite läbbigt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

minigun: Bor du i höghus eller radhus?

Jag bor i radhus och ibland så låter det som att nån kommer fast jag tror att det är grannarna som stänger och öppnar sina dörrar.

nej, jag bor i en ensam liten villa..tillräckligt långt till grannarna för att det inte skulle kunna vara dem..men jag är inte isolerad från civilisationen för det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det händer för mig med att jag vet att jag drömmer.

Speciellt när jag har en marddröm så efter ett tag så märker jag att det är en dörm och bestämmer mig för att vakna, och då gör jag det.

En äcklig sak som hände mig en gång, inte övernaturlig eller nåt men när morsan väckte mig en gång så kunde jag inte öppna ögonen, jag var tvungen att få upp dom med fingrarna, lite läbbigt. :P

liknande sak hände mig..jag väcktes av telefonen när jag var ensam, jag sprang och skulle svara. när jag skulle ta i luren missade jag och tafsade i luften till vänster om telefonen..men när jag skulle "hugga" :P telefonen på nytt så förmådde jag inte att flytta handen till höger..jag försökte men det gick bara inte..det ringde ca 5-6 singnaler innan jag fick grepp om luren.....läskigt, men inte övernaturligt -_--_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte skriva några rader om "övernaturliga grejer" som man kan kalla det. Som dom flesta kanske känner till så facineras(stavning?)jag av det övernaturliga, av det okända. Det finns människor som tror på det och människor som inte gör det, jag tillhör den förstnämnda! Vad är det som gör det övernaturliga övernaturligt? Varför skulle inte andevärlden vara lika verklig som människovärlden? När en människa dör dras själen iväg, den dras iväg till andevärlden. När en olycklig människa dör stannar själen kvar på jorden och omvandlas till elakartad energi, en energi vars öde är att spöka på den plats dom blivit bundna till.

Vad jag vill få fram: Varför måste andar vara så mycket overkligare än människor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte skriva några rader om "övernaturliga grejer" som man kan kalla det. Som dom flesta kanske känner till så facineras(stavning?)jag av det övernaturliga, av det okända. Det finns människor som tror på det och människor som inte gör det, jag tillhör den förstnämnda! Vad är det som gör det övernaturliga övernaturligt? Varför skulle inte andevärlden vara lika verklig som människovärlden? När en människa dör dras själen iväg, den dras iväg till andevärlden. När en olycklig människa dör stannar själen kvar på jorden och omvandlas till elakartad energi, en energi vars öde är att spöka på den plats dom blivit bundna till.

Vad jag vill få fram: Varför måste andar vara så mycket overkligare än människor?

kolla på filmen the others...där e inget som man tror...men den e skitbra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så e det jämt för mig när jag drömmer,

det e äkta grymt jag kan göra vad jag vill då bara jag tänker på en sak i drömmen så kommer det fram men oftast så tänker jag då bara på halva brudar hehe inte fel det e gööött jag gillar att drömma sånt.

ibland ne jag e vaken kl 2-3 så hör jag massa ljud i köket jag hör stolar som dras på golvet men alla sover. det e äkligt.

en annan gåns så drömmde jag en skräck mojs deet var i mitt rum det var ssåååååå verkligt det var om spöken allt möjligt

jag återkommer med mer

kanske var nån i köket :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...