Jump to content

Grand theft auto Trailer 1


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Om inte annat är det dags att bryta ut diskussionen eller skapa en ny tråd i Allmänt om den såkallade woke-rörelsen och dess påverkan på kulturen inklusive datorspel.

Inget jag är så intresserad av längre. Jag sippar på en bira och längtar och suktar efter GTAVI. Välj glädjen. Välj damerna. Skål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2023-12-05 at 21:26, Henkibojj skrev:

Men lite bekymrad är jag ändå, inte för att det skulle bli woke utan för att det blir så mycket tiktokkänsla på vissa saker. Den turkoslila kanten på R*-loggan i slutet, är det verkligen bara en åttiotalsreferens för att hedra GTA VC? Detta spel är ju tydligt i nutid och så mycket mer med VC att göra än staden ser jag inte. 

Just färgsättningen tror jag du övertänker lite, för även om det säkert är en flirt med VC så representerar ju dessa färger Miami även i nutid. En bildsökning på ”Miami colors” styrker detta.

Hade inte sett ryktet om att det skulle kunna utspela sig i två tidsperioder, men det vore ju fantastiskt! Inget spel gör mig så nostalgisk som Vice City 🥹

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Kebab skrev:

Just färgsättningen tror jag du övertänker lite, för även om det säkert är en flirt med VC så representerar ju dessa färger Miami även i nutid. En bildsökning på ”Miami colors” styrker detta.

Hade inte sett ryktet om att det skulle kunna utspela sig i två tidsperioder, men det vore ju fantastiskt! Inget spel gör mig så nostalgisk som Vice City 🥹

Det var någon tidig läcka som sa att det skulle vara en prologliknande historia som utspelade sig under sjuttiotalet. Jag har inte läst mycket rykten så jag måste nästan fått det från ett citat eller länk här på forat.

Och, jag? Övertänka? Neeeejdå :rolleyes:

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

16 timmar sedan, okka skrev:

Jösses. Du är farligt djupt ner i konspirationsteorierna du.

Lycka till, jag hoppas som sagt att du finner lite glädje i tillvaron! Det kan inte vara lätt att bära på hat, inte heller att känna sig förfördelad på det vis du tycks göra.

Och om du fortsätter att posta på det här forumet, håll dig ontopic.

Och du är manipulerad av woke samhället hör jag. Hoppas du vet att det bara finns två kön och man är det kön man föds till. Det är inte en social konstruktion 

 

Då återgår vi till ämnet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste på twitter att GTAVI kan vara "sionistpropaganda" (vilket i sin tur kan ha att göra med den såkallade woke-rörelsen). Stämmer det?

Det rullade samma dag som trailern släpptes en hashtag #BanGTA6 till stöd för Palestina.

Har Rockstar skumma affärer för sig gällande den geopolitiska situationen?

Inte för att jag bryr mig, kommer spela ändå. Lmao.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

14 timmar sedan, dibel skrev:

Jag läste på twitter att GTAVI kan vara "sionistpropaganda" (vilket i sin tur kan ha att göra med den såkallade woke-rörelsen). Stämmer det?

Då jag har åtagit mig rollen som forumets jude kan jag säga att GTA VI inte är något vi diskuterade på vårt senaste möte...

Själv är jag otroligt exalterad över spelet då jag är en enorm GTA-nörd (jag menar, jag är ändå här på forumet så jag känner mig i gott sällskap där), men de sakerna jag inte är allt för exalterad över är saker som inte syns här i trailern; exempelvis ryktena om att det inte kommer komma till PC förrän eventuellt 1.5 år efter det kommit till konsoler, då jag är en PC-spelare, samt allt eventuellt pris om de höga prislapparna.

Gällande trailern dock så är jag väldigt glad. Ryktena om VC stämde tydligen bra, likaså många andra rykten som diskuterats de senaste året/åren och många av de gör mig glad. Jag skulle personligen klara mig utan användandet av sociala medier i spelet, men det är inget som jag ser som ett hinder för att kunna ha roligt. Vem vet? Det kanske till och med kommer vara roligare på sociala medier i spelet än i verkligheten, då Rockstar har en ganska vrickad humor och lär parodiera konceptet ganska hårt (*host host*, "Life Invader" ).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2023-12-06 at 20:46, L_Voll skrev:

Haha vad händer?

Här sitter du och surar upp dig två år i förväg över massa antaganden och du gör det helt frivilligt dessutom.

Du har ingen aning om hur spelet kommer vara, GTA är inte direkt känt för att vara politiskt korrekt. Chilla lite och njut av hypen istället. Om inte, kanske hitta nåt annat spel som inte gör dig så irriterad? ❤️

Nej men den politiska korrektheten kom efter hösten 2017 (vilket i min ålder känns som typ tre veckor sen) och hittills har alla i nån mån fått anpassa sig efter den. Så ja den råa jargongen som vi haft i tidigare spel kommer sannolikt mattas av och det är förjävligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh boy! Spelade in min första reaktion om någon skulle vara intresserad, Pratade även med VaXXoR om våra intryck i en video, och sen analyserade vi trailern scen för scen i en annan video, över en timme blev det. Inte lika minutiöst som på GTAForums och alla streamers med tusentals tittare lyckats hitta, men ändå, kul med zeitgeisten.

Sammanfattat är jag väldigt taggad! Dels på spelet i sig, som trots hypen ändå iaf med trailern klart levde upp till förväntningarna och får mig att känna mig bra säker på att det kommer vara precis vad man bör förvänta sig av en uppföljare till GTA 5. Sen självklart även på hela den här tiden vi nu finner oss i... Uppladdningen inför ett nytt GTA-spel. Analyserna och spekulationerna. Mapping-projekten som försiggår... Funderingarna om När kommer nästa dos av screenshots eller nästa trailer. etc.

Vice City ser fullständigt underbart ut!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...