Jump to content

Grand theft auto Trailer 1


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

38 minuter sedan, knurra skrev:

Tror tyvärr inte vi kommer se dessa klassiska kanaler igen då Rockstar liksom alla andra också kommer följa woke trenden. Däremot kommer du säkert få lyssna på en hel del Billie Eilish och Cardi B! Finns säkert nån nostalgikanal som spelar Justin Bieber också

 

Det är bara att inse, vi som inte är Gen Z är gamla gubbar nu. Förbannade utveckling

Kan du äta en Snickers, tack?

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men lite bekymrad är jag ändå, inte för att det skulle bli woke utan för att det blir så mycket tiktokkänsla på vissa saker. Den turkoslila kanten på R*-loggan i slutet, är det verkligen bara en åttiotalsreferens för att hedra GTA VC? Detta spel är ju tydligt i nutid och så mycket mer med VC att göra än staden ser jag inte. Tvärtom ser jag allt jag försöker att undvika i den moderna världen (Tiktok framförallt) hejas på och rentav till synes vara en grundläggande funktion i spelet.

Alla spel har haft pagers eller primitiva mobiler. Även GTA V var ganska enkla mobiler, även om de hade Internet i sig. Men sociala media, streams och likes som en funktion vi måste uthärda känns otroligt jobbigt. Vi vill gärna spela för att slippa uppmärksamhetshetsen, hos andra eller om vi skulle vara beroende av det själva. Istället ska vi föda den ännu mer?

Förr tittade man på film på bio, eller på VHS/DVD/BR hemma. Nu är allt streaming, och inte nog med det: fjärrkontrollen är skrikiga menyer på telefonen, över en mestadels trasig wifikoppling till en Chromecast som måste startas om två till tjugo gånger i veckan. Hur stänger man då av sitt digitala beroende och sjunker in i film(eller spel)världen? Jag vill inte att det digitala ska ta mer plats än en omnämning, men Gen Z kan till synes inte spela moderna spel utan att veta hur populär man är under tiden.

Jag hoppas ryktena om två olika tidsperioder är sanna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Ah, kan du sätta spelet också? ;)

Nej, jag sjöng bara lite Mobb Deep!

Här är en artikel angående "wokeness" i trailern: https://www.thegamer.com/gamers-complain-grand-theft-auto-6-woke/

Tydligen klagar folk på att det är för få vita bland annat. Inget jag noterade, tyckte hon som gör horntecknet var vit? Med amerikabikini efter gyttjebrottning eller något då hon såg lerig ut.

Jag tycker många kan äta Snickers. Inklusive jag då Snickers är fett gott.

Det blir nog bra detta. Trots all wokeness och tiktokande. Om inte annat blir det en annan värld än man själv är van vid (GTAsajten-livsstilen, hehe).

Frågan är om man kommer kunna spitroasta speltjejen med en manlig prostituerad? Eller kommer horköpen vara bortplockade? Det blir spännande hur de gör med den saken. Spelkaraktärerna kanske inte ens är ett par så att säga så att det är fri tillgång till olika relationer in-game.

Läste lite snabbt den länkade tråden om manlig eller kvinnlig spelkaraktär i GTA-spel. I GTA(1) så kunde man ju välja protagonist, där ett fåtal var tjejer vad jag minns. Det nämndes inte i den tråden och jag känner inte för att bumpa den. Så en kvinnlig spelkaraktär är en återgång till rötterna, vilket jag som "traditionalist" (fascist) hyllar.

Vi får helt enkelt välkomna framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, Henkibojj skrev:

|...] Tvärtom ser jag allt jag försöker att undvika i den moderna världen (Tiktok framförallt) hejas på och rentav till synes vara en grundläggande funktion i spelet. |...]

Jag instämmer, men är inte särskilt orolig. Jag tror att syftet med sociala medier i GTA VI kommer vara att spegla och parodiera, inte att efterhärma densamma funktion sociala medier har i det verkliga samhället. Liksom, om de hade gjort ett sorts meta-TikTok som faktiskt fungerar som TikTok skulle det ju inte vara satir. Vilket det tydligt är menat att vara.

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Stackars lilla okultuterade pojke. Köp dig en PSP och LCS och flyg tillbaka till 2005, när (underhållnings)världen var en bättre plats.

Jag var på väg att svara LCS då det var det enda tänkbara alternativet. Den enda låt jag minns från det spelet är Deep Cover Twinz 98. Snyggt att den är med dock. Kanske man ska spela igenom LCS på PS2-emulator någon gång. Synd att stories-spelen inte finns till PC. Har dock spelat igenom båda på just PSP (VCS pirat, LCS köpt).

GTA-serien ändå. Magnifik är vad den är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8 timmar sedan, Bebben skrev:

Tom Petty kommer rulla på min Spotify i några dagar nu...

Samma här, fast youtube då eftersom jag sagt upp mitt spotify premium och således inte kan välja låt.

 

Det bästa vore ju ändå om man fick välja själv om man ska spela som mannen eller kvinnan och sen är man den karaktären hela tiden. Och som nån skrev om att spelet är en hyllning till tiktok och den moderna världen (nej jag har inte tiktok, är för gammal för det) så vore det ju fett om man även kunde välja mellan att spela i nutid eller om man kan spela på den gamla goda tiden dvs närsomhelst före 2000-talet, men det är nog ganska kört.

 

Det var bättre förr

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, antepanteboy skrev:

Då detta är lika stort som månlandningen för oss nördar valde jag att avbryta min engelskalektion under förmiddagen för att diskutera och se trailern på klassrummets projektor med mina nior. Peppen är så oheligt stor! Jag hoppas på en tidig release 2025 och att jag då både har en tv som mäter över 100 tum och en vettig konsol att spela på.

Fantastiskt, var du förberedd på mängden twerk? :lol:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

12 timmar sedan, okka skrev:

Kan du äta en Snickers, tack?

Även om mitt humör påverkar mina åsikter så står jag ändock fast vid att Billie Eilish och Cardi B är värdelösa artister. Jävla depplåtar, 80-tals rock n roll ska det vara, det blir man iallafall glad av, eller klassisk musik, gärna filmmusik, det blir man lugn av

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, knurra skrev:

Även om mitt humör påverkar mina åsikter så står jag ändock fast vid att Billie Eilish och Cardi B är värdelösa artister. Jävla depplåtar, 80-tals rock n roll ska det vara, det blir man iallafall glad av, eller klassisk musik, gärna filmmusik, det blir man lugn av

Jag åsyftade din generella attityd i de inlägg du skrivit senaste dygnet, inte din musiksmak. Jösses vad deppad du framstår!

Det är nästan två år till release. Och du klagar på att radiokanalerna lär innehålla modern musik, och tycks övertygad om att de INTE kommer innehålla äldre sådan? Du måste ju bli helt utmattad av att lägga energi på sånt här. Klart som korvspad att det kommer finnas radiokanaler du tycker mer eller mindre om. Misstänker att du känt samma i de föregående spelen också. De tenderar att täcka ett relativt brett spektrum.

  • Tack! 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Sebbe Staxx säger: Vill du gnälla, skriv en bok. Eller som jag gör, en blogg, haha.

---

Vore mäktigt med kanaler med utländsk musik (tänker på icke-engelskspråkiga låtar). De har ju gjort det förr. Tänker på bl.a. Esperanto (VC) och Vladivostok (IV).

Är det något som kan få mig att lyssna på Billie Eilish och Cardi B så skulle det vara GTA. Mäktigt att cruisa runt kommer det att bli.

På min önskelista angående musik så är det en gubbrockskanal, en trancekanal, en hip-hop-kanal och en popkanal. Ska väl inte vara en omöjlighet kan jag tycka.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, antepanteboy skrev:

Haha, ja jag hade redan sett den några gånger! Jag gjorde antagandet att de ser vansinnigt mycket värre på TikTok varje dag. Än har jag inte fått några arga mail eller samtal, så jag tror det är lugnt! :P

Jag fick använda GTA Online som samtalsämne (bara en minut) för att få stökiga ungar i åttan att lyssna på mig. Det gick väl bra, men vid senare tillfälle hade tjejerna besvärat sig under utvecklingssamtal över att jag var lite för grabbig på mina lektioner och att jag sänkte mig till killarnas nivå. Det hade de nog rätt i, men de visste nog inte om att det var taktik från min sida. Tjejerna skötte sig ju så bra ändå.

Det kan vara svårt att hålla rätt balans och nivå på saker :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8 timmar sedan, okka skrev:

Jag åsyftade din generella attityd i de inlägg du skrivit senaste dygnet, inte din musiksmak. Jösses vad deppad du framstår!

Det är nästan två år till release. Och du klagar på att radiokanalerna lär innehålla modern musik, och tycks övertygad om att de INTE kommer innehålla äldre sådan? Du måste ju bli helt utmattad av att lägga energi på sånt här. Klart som korvspad att det kommer finnas radiokanaler du tycker mer eller mindre om. Misstänker att du känt samma i de föregående spelen också. De tenderar att täcka ett relativt brett spektrum.

Ja men woke rörelsen som kontrollerar media och populärkulturen vill ju gärna förvränga historien. De påstår att Cleopatra var svart, att de första svenskarna som anlände hade svart skinn och blåa ögon. Hur kan man PLÖTSLIGT ha kommit fram till detta efter x antal århundraden? Särskilt nu när det ligger rätt i tiden att trycka ner den vita mannen som byggde det här landet

 

Det är knappast en tillfällighet och du vet det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8 timmar sedan, okka skrev:

Jag åsyftade din generella attityd i de inlägg du skrivit senaste dygnet, inte din musiksmak. Jösses vad deppad du framstår!

Det är nästan två år till release. Och du klagar på att radiokanalerna lär innehålla modern musik, och tycks övertygad om att de INTE kommer innehålla äldre sådan? Du måste ju bli helt utmattad av att lägga energi på sånt här. Klart som korvspad att det kommer finnas radiokanaler du tycker mer eller mindre om. Misstänker att du känt samma i de föregående spelen också. De tenderar att täcka ett relativt brett spektrum.

Och vad beträffar de andra spelen så var jag ung då och inte så politiskt insatt. Visste inte ens vad en såsse eller moderat var. Nu på gamla dar ser jag budskapet som sprids i populärkulturen och jag avskyr den. Läs bara GTA VI tråden på flashback så förstår du. Överallt ska woke propagandan och marxismen spridas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha vad händer?

Här sitter du och surar upp dig två år i förväg över massa antaganden och du gör det helt frivilligt dessutom.

Du har ingen aning om hur spelet kommer vara, GTA är inte direkt känt för att vara politiskt korrekt. Chilla lite och njut av hypen istället. Om inte, kanske hitta nåt annat spel som inte gör dig så irriterad? ❤️

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, knurra skrev:

Ja men woke rörelsen som kontrollerar media och populärkulturen vill ju gärna förvränga historien. De påstår att Cleopatra var svart, att de första svenskarna som anlände hade svart skinn och blåa ögon. Hur kan man PLÖTSLIGT ha kommit fram till detta efter x antal århundraden? Särskilt nu när det ligger rätt i tiden att trycka ner den vita mannen som byggde det här landet

 

Det är knappast en tillfällighet och du vet det.

Jösses. Du är farligt djupt ner i konspirationsteorierna du.

Lycka till, jag hoppas som sagt att du finner lite glädje i tillvaron! Det kan inte vara lätt att bära på hat, inte heller att känna sig förfördelad på det vis du tycks göra.

Och om du fortsätter att posta på det här forumet, håll dig ontopic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...