Jump to content

Grand Theft Auto VI officiellt annonserat!


Mark
 Share

Recommended Posts

Citera

Next month marks the 25th anniversary of Rockstar Games.

Thanks to the incredible support of our players worldwide, we have had the opportunity to create games we are truly passionate about — without you, none of this would be possible, and we are so grateful to all of you for sharing this journey with us.

In 1998, Rockstar Games was founded on the idea that video games could come to be as essential to culture as any other form of entertainment, and we hope that we have created games you love in our efforts to be part of that evolution.

We are very excited to let you know that in early December, we will release the first trailer for the next Grand Theft Auto.

We look forward to many more years of sharing these experiences with all of you.

Thank you,

Sam Houser

Källa:

https://www.rockstargames.com/newswire/article/4kok877a13aa32/a-message-from-rockstar-games

Trailer kommer i början av december!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hurra!

Jag är okaraktäristiskt pepp för att vara en trettiofyraårig småbarnsfar. Hökat r/gta6 ett bra tag nu och följt med i spekulationerna.

Vad tror ni, med en trailer nu i början av december, när kan vi vänta oss spelet?

@Mark Intressant observation. Minns inte hur tydliga de varit inför tidigare lanseringar. Men tippar ändå på att det blir VI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar vilken konsolgeneration det släpps till. Att det började utvecklas under PS3-tiden säger inte mycket, och till PS5 släpps det ju såklart, men tror ni PS4 kommer bli utan? Det finns många, många som är kvar på den generationen och Rockstar är inte de som direkt tackar nej till pengar. Ifall de jobbat så länge med det finns det säkert en build till förra generationen, så det lär inte vara pengar de går miste om och så länge de säljer båda varianter till samma pris är det ju skit samma. Enda skulle vara om det är mycket underhåll att patcha två generationer bredvid varandra.

Å andra sidan, en trailer betyder inte mycket. Senast tog det två år mellan trailer och släpp, så GTA VI på PS4 år 2025 känns lite konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så taggad. Verkligen på tiden, men "som väntat" innan året är slut. Det var en stark och trolig förhoppning jag hade. Har känt att det dragit ihop sig.

4 timmar sedan, okka skrev:

Vad tror ni, med en trailer nu i början av december, när kan vi vänta oss spelet?

Jag tror de siktar på hösten / holiday 2024 och tänker det kan vara rimligt. Räknar med att det kan / lär försenas till våren 2025.

3 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jag undrar vilken konsolgeneration det släpps till.

Tror inte det finns någon som helst chans det kommer till PS4/Xbone då det som du säger lär vara ytterligare ett år kvar till release. Det ska ju vara nästa generation, och GTA är ett sånt spel folk köper konsoller för så de behöver inte vara oroliga. De kommer tjäna skjortan i längden oavsett. Att hålla tillbaka den mest eftertraktade uppföljaren till världens näst bäst säljande spel genom att utveckla till konsoller som är över 10 år gamla känns befängt.

De har väl planerat och lagt grunderna för väldigt länge sedan, men utvecklingen sägs ju ha rebootats några gånger. Har ju säkert varit en del omläggningar med strategi, fokus och struktur efter hur populärt GTA Online blev och så med alla viktiga roller som tackat för sig.

Ser så fram emot att få spekulera som en tok nu när man faktiskt kommer ha någonting konkret och officiellt att gå på!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina första tankar:

- På tiden, allt förlåtet. För nu.
- Knappast till förra generationens konsoler, och det kan säkerligen varit en anledning att inte rusha ut det så den här generationen fick mogna på sig lite. Pengarna har ju rullat in med GTAO ändå. Jag har då hållit ut på att byta ut datorn till VI, bara för att vara up to date när det är dags för nästa generation av GTAO. Online på konsol slår bara inte lika bra.
- Tror definitivt på VI. Kan ha fel, men känns konstigt om dom skulle bryta romerska siffrorna nu. Vem vet.
- Siktar förmodligen på release kring jul nästa år, men vad jag minns av GTA-släpp från förr så var förseningar inte ovanliga. Men jul är normalt ett bra mål ekonomiskt sett.
- Jag är redo, men jag är inte säker på att mitt äktenskap är det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Inte sett! Vet inte heller om jag vill, när det nu är så nära officiella grejer. När är den ifrån?

Läckte igår, och tycks vara "dagsfärsk" om jag förstått saken rätt ..! Inte hört något annat iallafall.

Inte så mycket att se. Beskrivning utan detaljer här nedanför, markerar för spoiler bara för att:

Dölj innehåll

Ett kid på tiktok som är kompis med sonen till en av Rockstars högst uppsatta, filmade och la ut. Rör sig om ett kort klipp som i sak bara är en panorering över vad vi kan anta är Vice City. Ser ... stort och fint ut. Har inte så mycket mer att säga, haha. Många har redan jämfört byggnader med de från förra läckan och allt verkar stämma, det tycks tyda på att det är äkta.

Inte så fasligt spännande material för oss vanliga dödliga, men de sanna nördarna - de som redan byggt upp helt otroligt detaljrika kartor och dyl. utifrån det tidigare läckta materialet - tycker förstås att det här är makalöst intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, knurra skrev:

Själv är jag inte så taggad. Har hört att man spelar som en brud vilket jag som man inte kan relatera till.

Ingen överraskning dock eftersom allt är så jävla woke nuförtiden.

Man spelar också som en kriminell gangster vilket jag inte heller tror du kan relatera till? Lite det som är meningen med datorspel, filmer och andra fantasier.

Visst, du skulle kunna bli kriminell och leva det livet (som man), men jag ser inte problemet med att spela som en kvinnlig spelkaraktär. Själv tycker jag det är mer nice att se en kvinna go wild i ett datorspel än en man.

Dessutom får ju kvinnliga gamers samma relation till spelet som du får när du spelar den manliga karaktären.

Det är bara ett datorspel och som med allt annat så behöver man inte köpa det om man inte gillar det.

Spelar alltid som kvinnor i rollspel, typ som senast i Baldurs Gate 3, då det är ballare med kvinnor. Kvinnor är överlägsna.

Ålevangeliet. 👠

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

39 minuter sedan, dibel skrev:

Man spelar också som en kriminell gangster vilket jag inte heller tror du kan relatera till? Lite det som är meningen med datorspel, filmer och andra fantasier.

Visst, du skulle kunna bli kriminell och leva det livet (som man), men jag ser inte problemet med att spela som en kvinnlig spelkaraktär. Själv tycker jag det är mer nice att se en kvinna go wild i ett datorspel än en man.

Dessutom får ju kvinnliga gamers samma relation till spelet som du får när du spelar den manliga karaktären.

Det är bara ett datorspel och som med allt annat så behöver man inte köpa det om man inte gillar det.

Spelar alltid som kvinnor i rollspel, typ som senast i Baldurs Gate 3, då det är ballare med kvinnor. Kvinnor är överlägsna.

Ålevangeliet. 👠

Då är du antagligen kvinna eller så har du manipulerats av woke rörelsen som pågår där ute. Och det är isåfall tragiskt för det ska vara som det alltid har varit. Av trailern att döma verkar den manliga karaktären vara den svagare parten också. Mitt första och förvisso väldigt tidiga intryck är att han inte alls känns lika alfa som exempelvis Tommy Vercetti eller Carl Johnson. Men får väl låta det vara osagt tills jag faktiskt spelat spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...