Jump to content

Grand Theft Auto VI officiellt annonserat!


Mark
 Share

Recommended Posts

6 minuter sedan, knurra skrev:

Då är du antagligen kvinna eller så har du manipulerats av woke rörelsen som pågår där ute. Och det är isåfall tragiskt för det ska vara som det alltid har varit. Av trailern att döma verkar den manliga karaktären vara den svagare parten också. Mitt första och förvisso väldigt tidiga intryck är att han inte alls känns lika alfa som exempelvis Tommy Vercetti eller Carl Johnson. Men får väl låta det vara osagt tills jag faktiskt spelat spelet.

Jag är förvisso incel, men kan inte tänka mig något mer alfa än att ha en flickvän som är sin partner in crime. Fett hett imo.

Tror inte han är någon tönt då man ser hur de rånar en affär i trailern. Om du syftar på deras konversation så är det ju bruden som snackar (som de gillar att göra) och mannen som svarar kortfattat. Kvinnan är på topp och får jobba medan mannen slappar som kon. Relationsteori med dibel lmao.

Jag är förvisso mer woke än woke-rörelsen, men ser inte hur det har något med saker och ting att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6 minuter sedan, dibel skrev:

Jag är förvisso incel, men kan inte tänka mig något mer alfa än att ha en flickvän som är sin partner in crime. Fett hett imo.

Tror inte han är någon tönt då man ser hur de rånar en affär i trailern. Om du syftar på deras konversation så är det ju bruden som snackar (som de gillar att göra) och mannen som svarar kortfattat. Kvinnan är på topp och får jobba medan mannen slappar som kon. Relationsteori med dibel lmao.

Jag är förvisso mer woke än woke-rörelsen, men ser inte hur det har något med saker och ting att göra.

För att woke rörelsen har gått så långt att man numera måste analysera woke-graden av all form av populärkultur som släpps. Om man inte är kvinna eller bög, då är det bara att njuta så som vi män gjorde före 2017 när allt spårade ur.

 

Om du vill ha råd hur du ska slippa vara incel kan vi ta det i privat meddelande, kom ihåg: det finns nån för alla

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, knurra skrev:

Själv är jag inte så taggad. Har hört att man spelar som en brud vilket jag som man inte kan relatera till.

Ingen överraskning dock eftersom allt är så jävla woke nuförtiden.

Brudar som huvudkaraktär är definitivt inget nytt.

https://www.thegamer.com/best-video-games-female-protagonists/

Och det var bara första länken jag hittade. Sedan är ju knappast Rockstar Games det spelbolag som man kan beskylla för att ha varit woke hittills, och jag tror heller inte att det kommer ändra sig något särskilt. Räkna med att även den kvinnliga karaktären kommer att svära, skjuta folk och säkert också dra bögskämt precis som alla andra GTA-spel och karaktärer hittills.

Att dissa denna generations utan tvekan största spel, uppföljaren till sin generations utan tvekan största spel, för att man till hälften kommer spela som en kvinna, måste vara det fånigaste jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Brudar som huvudkaraktär är definitivt inget nytt.

https://www.thegamer.com/best-video-games-female-protagonists/

Och det var bara första länken jag hittade. Sedan är ju knappast Rockstar Games det spelbolag som man kan beskylla för att ha varit woke hittills, och jag tror heller inte att det kommer ändra sig något särskilt. Räkna med att även den kvinnliga karaktären kommer att svära, skjuta folk och säkert också dra bögskämt precis som alla andra GTA-spel och karaktärer hittills.

Att dissa denna generations utan tvekan största spel, uppföljaren till sin generations utan tvekan största spel, för att man till hälften kommer spela som en kvinna, måste vara det fånigaste jag hört.

Nej jag vet men numera handlar det om att sända ett politiskt budskap

 

Huvudkaraktären är blatt….mörk nyans i skinnet alternativt kvinna inte sällan båda

 

En extra smart karaktär som är ne…nysvensk

 

Antagonisten är en vit medelålders cis man

 

Alltid samma koncept, det var bättre förr och jag har rätt till min åsikt. Tidigare rörde det sig inte om nåt politiskt typ på Tomb Raiders tid och då var det helt okej

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

11 minuter sedan, knurra skrev:

Nej jag vet men numera handlar det om att sända ett politiskt budskap

 

Huvudkaraktären är blatt….mörk nyans i skinnet alternativt kvinna inte sällan båda

 

En extra smart karaktär som är ne…nysvensk

 

Antagonisten är en vit medelålders cis man

 

Alltid samma koncept, det var bättre förr och jag har rätt till min åsikt. Tidigare rörde det sig inte om nåt politiskt typ på Tomb Raiders tid och då var det helt okej

Kultur har väl alltid handlat om att sända politiska budskap. Dagens konservatism är ju i princip gårdagens vänsterblivenhet. Datorspel är inte skonade från detta och jag ser egentligen inget problem med det. Det är vad det är.

Lara Croft är ju i princip en feministikon så även där finns det en agenda om äventyrslystna kvinnor. Om man analyserar det som så. Man kan välja att bara se det som ett bra spel och inte mer med det.

Off Topic: Trist det är att ordet nysvensk har kommit till att mena invandrare när det är ett fascistiskt ord för en korporativistisk rörelse. Bara ett exempel på en förvrängning som skett "till höger".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 minuter sedan, dibel skrev:

Kultur har väl alltid handlat om att sända politiska budskap. Dagens konservatism är ju i princip gårdagens vänsterblivenhet. Datorspel är inte skonade från detta och jag ser egentligen inget problem med det. Det är vad det är.

Lara Croft är ju i princip en feministikon så även där finns det en agenda om äventyrslystna kvinnor. Om man analyserar det som så. Man kan välja att bara se det som ett bra spel och inte mer med det.

Off Topic: Trist det är att ordet nysvensk har kommit till att mena invandrare när det är ett fascistiskt ord för en korporativistisk rörelse. Bara ett exempel på en förvrängning som skett "till höger".

Det ska vara som det alltid varit 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7 minuter sedan, knurra skrev:

Det ska vara som det alltid varit 

Filosofiskt värre. Finns många saker som alltid varit och alltid kommer vara, men andra saker är i förändring. Samlare och jägare? Monoteism eller polyteism? Kärnfamilj? Urbanisering?

Back to the Future.

Jag ser framemot GTAVI oerhört. Bra grafik och häftig miljö. GTA-spelen ligger en väldigt varmt om hjärtat, inte konstigt då vi är på GTAsajten. Det blir svårt för dem att misslyckas med en sådan stor titel. Även om de skulle falla för wokenskapen lite grann. GTA har alltid varit fylld med humor, satir och samhällskritik. Jag ser inte hur de inte ska göra det än en gång.

Fett hetero med en man och en kvinna som huvudkaraktärer också. Ingen regnbågskonstellation där inte. Hudfärgen bryr jag mig inte så mycket om då det är ett spel som utspelar sig i Amerika. Dessutom vet vi ju alla att de är kriminella, blattarna, så det passar säkert storyn jättebra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, dibel skrev:

Filosofiskt värre. Finns många saker som alltid varit och alltid kommer vara, men andra saker är i förändring. Samlare och jägare? Monoteism eller polyteism? Kärnfamilj? Urbanisering?

Back to the Future.

Jag ser framemot GTAVI oerhört. Bra grafik och häftig miljö. GTA-spelen ligger en väldigt varmt om hjärtat, inte konstigt då vi är på GTAsajten. Det blir svårt för dem att misslyckas med en sådan stor titel. Även om de skulle falla för wokenskapen lite grann. GTA har alltid varit fylld med humor, satir och samhällskritik. Jag ser inte hur de inte ska göra det än en gång.

Fett hetero med en man och en kvinna som huvudkaraktärer också. Ingen regnbågskonstellation där inte. Hudfärgen bryr jag mig inte så mycket om då det är ett spel som utspelar sig i Amerika. Dessutom vet vi ju alla att de är kriminella, blattarna, så det passar säkert storyn jättebra. ;)

Det är just det som är grejen, att woke rörelsen har inte pågått så pass länge att den jargongen inte kommer kunna användas i spelet. Visst svordomar finns väl, man hör ju exempelvis babbarna i Sverige säga fuck som svordom. Men hösten 2017 förstörde allt, även den råa jargongen som vi som spelat gta i 20+ år växte upp med.

 

sen kanske vi har en del gen z här som tror att jorden är platt och att det finns fler än två kön. Många för att inte säga alla gen z verkar vara indoktrinerade med denna vänsterblivenhet och tror att det finns en app för allt.

 

Men det är inte så verkligheten ser ut

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu skäms man ju lite att man skrev så. Hade en stressig dag på jobbet och hade inte varit på gymmet på flera dar. Nu verkar jobbet ha lugnat ner sig en aning och dessutom körde jag ett redigt styrkepass nyss så nu mår jag bättre. Ja mitt mående påverkar mina åsikter, har försökt kämpa mot det i många år men har med tiden fått accepter att det bara är min natur

  • Gilla 2
  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...