Jump to content

Banna dibel


Mark
 Share

Recommended Posts

På riktigt.

Han är bannad från Facebook och Flashback, och han sprider hat på Twitter. Varför i hela fridens namn är han inte bannad här?

Ju fler forum han får att sprida sin skit desto mer less blir han.

På riktigt, det är för hans eget bästa.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Regelbrott som begås på sajten behandlas på sajten. Vad som sker på Twitter etc kanske inte uppskattas, men så länge det inte sker något här kommer det inte att göras något åt saken. Emellanåt har vi behövt kliva in och ge varningar, men på sistone har det inte varit tillräckligt stora saker för att ge en ban. Alldeles nyligen länkade han till någon vit makt-musik som jag såg först ett par veckor senare, vilket resulterade i en muntlig varning för att jag inte orkade ta debatten och hålla på med verktygen för det. Slött kanske, men det har åtminstone inte blivit något mer sådant sen dess. Nästa gång blir det inte lika mjuk behandling.

Time will tell.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Finns det en vilja från Hultenius och admin-kåren att detta forum ska bli livligt igen?

Om svaret är ja så är det min övertygelse att dibel måste sluta posta, och att skräpet som förstört alla intressanta trådar på forumet rensas bort. GTAsajten är inte behaglig miljö för någon som det ser ut nu...

För mig handlar det inte om de nazistiska åsikterna. Det skulle kunna vara en krydda i diskussionerna ifall den infallsvinkeln också fick vara med. Mitt problem är tvådelat; först och främst är det så jävla deppigt att läsa trådarna nu. Man vill liksom inte komma nära det, utan jag stänger hellre fönstret och eventuellt försöker igen om en månad. Den andra delen är att dibels bidrag inte är diskussioner - något ett forum bygger på. Istället är det bara massa utrop som från någon med en megafon på ett tomt torg.

Jag skulle gärna komma tillbaka hit för jag saknar verkligen att kunna diskutera saker under ett pseudonym och bygga relationer med andra i en digital gemenskap. Men det går bara inte när det ser ut som det gör, och jag är säker på att det finns många andra som känner likadant!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, The Dude skrev:

Finns det en vilja från Hultenius och admin-kåren att detta forum ska bli livligt igen?

Om svaret är ja så är det min övertygelse att dibel måste sluta posta, och att skräpet som förstört alla intressanta trådar på forumet rensas bort. GTAsajten är inte behaglig miljö för någon som det ser ut nu...

För mig handlar det inte om de nazistiska åsikterna. Det skulle kunna vara en krydda i diskussionerna ifall den infallsvinkeln också fick vara med. Mitt problem är tvådelat; först och främst är det så jävla deppigt att läsa trådarna nu. Man vill liksom inte komma nära det, utan jag stänger hellre fönstret och eventuellt försöker igen om en månad. Den andra delen är att dibels bidrag inte är diskussioner - något ett forum bygger på. Istället är det bara massa utrop som från någon med en megafon på ett tomt torg.

Jag skulle gärna komma tillbaka hit för jag saknar verkligen att kunna diskutera saker under ett pseudonym och bygga relationer med andra i en digital gemenskap. Men det går bara inte när det ser ut som det gör, och jag är säker på att det finns många andra som känner likadant!


Jag vet inte om det skulle lösa hela problemet, många prominenta medlemmar droppade väl av ganska långt innan dibels postande tog över. Men för forumet som helhet så skulle det väl knappast bli sämre i alla fall. Just nu får vi vara glada att åtminstone Kebab orkar skriva en rad nån gång då och då!

Med det sagt så uppfattar jag de senaste dagarnas inlägg och statusuppdateringar som rent spam (§1.2). Att inte uppskatta resultatet i riksdagsvalet, det går att uttrycka i ett inlägg.

Tror inte riktigt att någon vill hålla i yxan i det här fallet, mig själv inkluderad. Jag tycker snarare att det är höjden av tragik än att jag blir särskilt provocerad av inläggen, och en banning skulle väl inte direkt leda till någon förändring för dibel personligen. För att uttrycka det som du är det "jävla deppigt".

Jag kan ställa mig bakom bannlysning, men vill i så fall ha stöd av resten av adminkåren (Umberto får väl anses utflugen vid det här laget).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, The Dude skrev:

Finns det en vilja från Hultenius och admin-kåren att detta forum ska bli livligt igen?

Kan inte svara för Herr H, men nej. Bortgången av "hemsidan" var början på slutet och det är ju trots allt jävligt länge sedan.

5 inlägg i veckan kan inte ens räknas som någon aktivitet alls och jag ser inte att det någonsin kommer bli aktivt igen heller utan något som lockar. Tyvärr tror jag ju inte heller att någon "gammelräv" är intresserad av en ny ström av medlemmar alá "random medlem från 2010 som ingen kommer ihåg" på 15 bast igen, alls..

Alla har stuckit, ingen vill egentligen logga in, men det är bara gamla hjulspår som håller en kvar. Att Hultenius ens betalar ur egen ficka för att ha det igång bara för oss få som vill kunna ha en magisk spegel att se tillbaka 16 år i tiden är verkligen kudos till honom.

----

Ang. en ban på dibel kan jag inte ställa mig bakom bara för att några få inte uppskattar hans inlägg. Ni kan alla lägga till honom som ignorerad medlem så ser ni inget från han igen, men detta kommer ju tyvärr resultera i att forumet de facto blir HELT dött, för ingen annan kommer skriva något ändå, det är bara att sluta låtsas.

Se det som en inkomstkälla för Herr H istället, lek med tanken att han inte använder AdBlock och klickar på all reklam så kan ni sova gott inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Misterwhoopee skrev:


Jag vet inte om det skulle lösa hela problemet, många prominenta medlemmar droppade väl av ganska långt innan dibels postande tog över. Men för forumet som helhet så skulle det väl knappast bli sämre i alla fall. Just nu får vi vara glada att åtminstone Kebab orkar skriva en rad nån gång då och då!

Med det sagt så uppfattar jag de senaste dagarnas inlägg och statusuppdateringar som rent spam (§1.2). Att inte uppskatta resultatet i riksdagsvalet, det går att uttrycka i ett inlägg.

Tror inte riktigt att någon vill hålla i yxan i det här fallet, mig själv inkluderad. Jag tycker snarare att det är höjden av tragik än att jag blir särskilt provocerad av inläggen, och en banning skulle väl inte direkt leda till någon förändring för dibel personligen. För att uttrycka det som du är det "jävla deppigt".

Jag kan ställa mig bakom bannlysning, men vill i så fall ha stöd av resten av adminkåren (Umberto får väl anses utflugen vid det här laget).

Ja ja, stora majoriteten av alla som har droppat av är såklart borta för gott. Men bevisligen är det ett gäng som tittar in då och då och skriver, som jag gissar skulle bli aktiva på riktig igen om de bara fick lite mer i utbyte. Sen tror jag verkligen att det finns ett gäng som bara inte får lust att skriva när de väl tittar in precis som jag. 

Hultenius kanske kan dra ett mass-mail och höra om folk vill komma tillbaka :)

 

4 timmar sedan, StellHell skrev:

Kan inte svara för Herr H, men nej. Bortgången av "hemsidan" var början på slutet och det är ju trots allt jävligt länge sedan.

5 inlägg i veckan kan inte ens räknas som någon aktivitet alls och jag ser inte att det någonsin kommer bli aktivt igen heller utan något som lockar. Tyvärr tror jag ju inte heller att någon "gammelräv" är intresserad av en ny ström av medlemmar alá "random medlem från 2010 som ingen kommer ihåg" på 15 bast igen, alls..

Alla har stuckit, ingen vill egentligen logga in, men det är bara gamla hjulspår som håller en kvar. Att Hultenius ens betalar ur egen ficka för att ha det igång bara för oss få som vill kunna ha en magisk spegel att se tillbaka 16 år i tiden är verkligen kudos till honom.

----

Ang. en ban på dibel kan jag inte ställa mig bakom bara för att några få inte uppskattar hans inlägg. Ni kan alla lägga till honom som ignorerad medlem så ser ni inget från han igen, men detta kommer ju tyvärr resultera i att forumet de facto blir HELT dött, för ingen annan kommer skriva något ändå, det är bara att sluta låtsas.

Se det som en inkomstkälla för Herr H istället, lek med tanken att han inte använder AdBlock och klickar på all reklam så kan ni sova gott inatt.

Min tes är ju att hans inlägg är en stark faktor till att det är så stendött. Man vill inte vara en del av en gemenskap som domineras av såna inlägg, med ignore på eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte min "aktivitet" som är problemet. Det är övriga användares inaktivitet som dödar det här forumet. För mig finns det i princip ingen att debattera med då "alla" frivilligt eller ofrivilligt under tvång har lämnat förumet till sotdöden. Skulle alla vara lika "aktiva" som jag så skulle mina inlägg "gömmas"  i mängden.

Övriga användares aktivitet är inget jag personligen rår över. Alla har sitt ansvar för att bidra till diskussionerna. Torgmötes-metaforen med en ensam aktivist med megafon må vara riktig per se, men det är inte mitt ansvar att fylla torget. Folket måste höja sin röst, helt enkelt. Faktum är att Sajten är inaktiv. Jag är också inaktiv, egentligen. Jag langar någon statusuppdatering ibland (ibland för många på fyllan, må hända), men i övrigt är jag så "aktiv" jag kan vara i de trådar som jag anser berör mig. Dessa trådar är specifikt Fotbollstråden, Svensk politik och Fylletråden. I viss mån är jag även "aktiv" i andra trådar såsom Vardagssnack och Musiktips.

Jag har det senaste året startat vissa trådar som berört flertalet "aktiva" användare. Mer kan man inte kräva av en medlem.

Huruvida jag ska bannlysas eller ej är upp till administratörerna och moderatorerna. Jag har varit avstängd en (1) gång så en avstängning för eventuella misstag vore närmare än en fullständig ban kan jag tycka.

Jag gör mitt för forumet och för Sajtens överlevnad, gör du? (Allmän fråga och inte riktad mot någon!)

Som paragrafryttare och rättshaverist så skulle jag kunna nämna §1.11:

Citera

§1.11 Respektera och följ moderatorernas beslut
Diskussioner, frågor och kommentarer om låsningar, raderingar, varningar osv. ska inte behandlas i trådarna. Dylika diskussioner ska i första hand tas med berörd moderator eller administratör via PM. Om PM-dialogen av någon anledning inte fungerar med belåtenhet, vänligen starta en tråd om saken i forumdelen ”GTAsajten - Forumet”. Användare har alltid rätt att veta på vilka regelgrunder en moderator eller administratör handlar.

Jag förutsätter dock att diskussion mellan dels TS, men också övriga bannlysningsivrande användare har förts med berörda moderatorer och/eller administratörer.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger inte det här ofta, men jag håller med Dibel om att han inte är ansvarig för forumets död. Under några års tid så har det blivit mindre och mindre aktivitet, även långt innan Dibel blev så synlig så jag tycker inte han kan hållas ansvarig för forumets tystnad. Att skylla på honom och få det att låta som att om vi bara bannar honom så kommer det här stället frodas låter bara barnsligt naivt.

 

Som jude så håller jag inte med Dibel i mycket (undrar varför, right?) men i det här fallet så kan jag faktiskt tycka att han har rätt, och Dude har fel.

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För min del handlar inaktiviteten om bristen på tillfällen jag sitter vid en dator. Detta kan i sin tur skyllas på snuttifieringen av internet allmänt: allting är numera mobilanpassat och snabbläst för att ingen har varken har skärmytan eller tålamodet att sätta sig ned och läsa, än mindre skriva, några längre texter.

Ni har ju sett mina texter från förr. Visst har de varit löjligt långa ibland, men alltid välarbetade. Ofta har det funnits ett halvdussin länkar och bilder insprängda på väl valda ställen för att ge det hela en artikelliknande upplevelse. Sånt finns ingen som helst möjlighet att pyssla med på en mobil, och eftersom man bara numera loggar in för att se om det hänt nåt i 1 tråd eller om det finns varningar, blir det inte att man slår sig ned och gör sitt korrespondensarbete och sin kvällsliga genomläsning.

Internet dog 2012 för mig, då smarttelefonen gjorde entré. Internet var bättre innan Twitter och innan Facebook blev politisk anslagstavla.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...