Jump to content

Hearthstone: Heroes of Warcraft


Mark
 Share

Recommended Posts

Jo, dem byggs väl lite annorlunda dels på grund utav metan och dels på grund utav dem nya naxxramas korten, men dem är ju fortfarande jättebra budget-decks som fungerar! Jag kan också tänka mig att han bygger dem lika olika för att dem är så gamla (Till exempel hans F2P mage, fortfarande ett bra deck dock!) så.

Rank 3 just nu, har bytt ifrån ett "Windfury burst shaman" till "token druid"! Vilken rank är ni på grabbar?

Jag körde rank 9 - rank 7 igår med väldigt bra ratio, tror jag har decken och kunskapen att kunna pusha högre nu men jag har inte haft tid den här månaden pga semester.

Jag växlar mellan 3 decks - tempo rogue när jag möter mycket aggro, Zoo när jag möter mycket control, och en watcher priest som jag kör lite när jag känner för't.

Edit: 1700 views på min druiddeck!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka klasser gillar du att spela mest? Trumps free to play decks borde du ta en titt på, dem är relativt billiga och fungerar faktiskt bra.

Om du vill lättast och snabbast möjligt stiga i rank bör du kolla på Hearthpwn efter Zoo-decks (Warlocks). Om du vill spela någon annan klass är Trumps Basic-decks bra, som sagt. Sedan kan du arbeta dig mot Trumps F2P-decks som brukar vara relativt billiga.

Är inte Trumps basic decks lite utdaterade? Jag noterade nu när han startade sin senaste f2p och skapade alla klasser i början innan han öppnat några packs att han byggde sina basic decks lite annorlunda.

Fuskedit: Jag såg nu att han byggde sina decks innan han levlat alla klasser till level 10, så det kanske var därför han byggde dessa lite annorlunda. Men ändå så känns det som att hans neutral cards väljs lite annorlunda.

Kika här om du orkar Stellan:

http://www.youtube.c...56M-qx4OgCoVmeA

Jo, dem byggs väl lite annorlunda dels på grund utav metan och dels på grund utav dem nya naxxramas korten, men dem är ju fortfarande jättebra budget-decks som fungerar! Jag kan också tänka mig att han bygger dem lika olika för att dem är så gamla (Till exempel hans F2P mage, fortfarande ett bra deck dock!) så.

Rank 3 just nu, har bytt ifrån ett "Windfury burst shaman" till "token druid"! Vilken rank är ni på grabbar?

Har i princip inte spelat mer än Mage, Priest och Rogue i ranked. Har precis börjat med en Rogue basic-deck, men känns som jag borde kunna byta ut vissa kort t.ex. vissa Legendarys som jag äger.

Trumps F2P, även i videon är innan naxx-korten som känns som kort som borde kunna byta ut dom som är med i alla decks jämt. Mina decks jag kör ser i princip ut som Trumps decks.

(blev rank 19 idag.. \o/ )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trumps F2P, även i videon är innan naxx-korten som känns som kort som borde kunna byta ut dom som är med i alla decks jämt. Mina decks jag kör ser i princip ut som Trumps decks.

Hur ser ditt rogue-deck ut?

Jag kanske missuppfattade det du skrev, men i det deck som Trump skapade i början av videon så byter han ut många kort ganska snabbt när han får pengar och dust, till andra rogue- och neutral-kort som är bättre.

Sedan beror det ju lite på hur man vill spela, Trumps deck blev mer mot tempo insåg han när han gjort några episoder. Vill man lira andra stilar så ska man ju kanske inte följa just den f2p-serien till punkt och pricka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser ditt rogue-deck ut?

Jag kanske missuppfattade det du skrev, men i det deck som Trump skapade i början av videon så byter han ut många kort ganska snabbt när han får pengar och dust, till andra rogue- och neutral-kort som är bättre.

Sedan beror det ju lite på hur man vill spela, Trumps deck blev mer mot tempo insåg han när han gjort några episoder. Vill man lira andra stilar så ska man ju kanske inte följa just den f2p-serien till punkt och pricka.

http://www.hearthpwn...296-rogue-basic

Finns det några kort som man ALLTID ska disenchanta, typ kort som inte är med i några decks?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.hearthpwn...296-rogue-basic

Finns det några kort som man ALLTID ska disenchanta, typ kort som inte är med i några decks?

I och med att metan ändras så pass mycket som den faktiskt gör så finns det inga kort som man alltid ska DE'a för dem kan kommas användas i vissa decks i framtiden (Shieldberer & King Mukla är två bra exempel) sen kan du ju alltid de'a sämre kort om du inte tror du kommer använda dem (Hungry Grab till exempel).

Slutade för övrigt rank 4 förra säsongen och har börjat klättra nu igen, rank 14 atm.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.hearthpwn...296-rogue-basic

Finns det några kort som man ALLTID ska disenchanta, typ kort som inte är med i några decks?

Precis som iweX säger så skulle jag nog säga nej på den frågan. Har du inte bestämt dig för att du ALDRIG ska spela en viss klass till exempel. Så kan det vara skönt att behålla alla kort eftersom metan kan skifta. Däremot så finns det säkert något kort som aldrig är bra, hur metan än ser ut. Det är jag däremot för okunnig för att uttala mig om.

Angående ditt deck så skulle jag nog försöka kasta in nerubian egg. 0/2 för 2 mana låtar kanske lite tråkigt, men väldigt löst tekniskt sett så får du en 4/6 för 2 mana, och det är otroligt bra! Ägget är dessutom flerdimensionellt!

Man kan antingen spela den som anti-aoe. Många mages har jag sett hålla i sina flamestrike efter runda sju ifall jag har två okläckta ägg på bordet. Många vill inte slösa sin aoe och kläcka ägget, ifall de inte har någonting att ta hand om Nerubian (4/4) med efteråt. Detta gör att jag får behålla mina 3/2 på bordet även fast man vid ett sådant sent spel borde få sin sida totalrensad.

Tidigt i spelet kan det vara värt att slösa en backstab. Runda två, egg - backstab. Du har betalat två mana för en 4/4 som är svår att få bort så tidigt. Visserligen har du slösat två kort, men mot rätt klasser kan det vara värt det. (Inte mot shaman till exempel, som runda tre kan köra hex. (OM du inte vill locka av honom hans två hex såklart!))

Men allra bäst är ägget tillsammans med Shattered Sun Cleric, Dark Iron Dwarf, Abusive Sergeant, Dire Wolf Alpha eller Cold Blood. Kanske Raid Leader som budgetvariant. Min favorit är Cold Blood, tänk att få göra 4 skada, kanske rensa bort någon stor minion och få en 4/4 som tack för kaffet.

Men även om man inte har någon aktivator till ägget i hand, så kan det som sagt spelas ut för att skydda ens resterande minions.

Ägget kan du med gott samvete byta ut mot din raptor, tycker jag. Raptor är en 3/2 för 2, inte speciellt svår att rensa, inte ens tidigt i spelet. Vill du ha två ägg så skulle jag nog personligen ta bort din ena Assassinate, jag använder bara en sådan i mitt deck och klarar mig bra med det. Fast då har jag å andra sidan lite fler kombokort som inte du har, eviscerate till exempel. Så jag kan ju rensa stora minions med den. Man kanske kan överväga att ägget har bättre värde än Razorfen Hunter, men den är inte heller dålig. 3/4 för 3 uppdelat på två är rätt bra.

Mja, någon annan får gärna svänga in och säga sin åsikt om det här.

Kort du ska sikta på att skaffa eller crafta i framtiden är Blade Flurry, Eviscerate, Defias Ringleader, Cold Blood och SI:7.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som iweX säger så skulle jag nog säga nej på den frågan. Har du inte bestämt dig för att du ALDRIG ska spela en viss klass till exempel. Så kan det vara skönt att behålla alla kort eftersom metan kan skifta. Däremot så finns det säkert något kort som aldrig är bra, hur metan än ser ut. Det är jag däremot för okunnig för att uttala mig om.

Angående ditt deck så skulle jag nog försöka kasta in nerubian egg. 0/2 för 2 mana låtar kanske lite tråkigt, men väldigt löst tekniskt sett så får du en 4/6 för 2 mana, och det är otroligt bra! Ägget är dessutom flerdimensionellt!

Man kan antingen spela den som anti-aoe. Många mages har jag sett hålla i sina flamestrike efter runda sju ifall jag har två okläckta ägg på bordet. Många vill inte slösa sin aoe och kläcka ägget, ifall de inte har någonting att ta hand om Nerubian (4/4) med efteråt. Detta gör att jag får behålla mina 3/2 på bordet även fast man vid ett sådant sent spel borde få sin sida totalrensad.

Tidigt i spelet kan det vara värt att slösa en backstab. Runda två, egg - backstab. Du har betalat två mana för en 4/4 som är svår att få bort så tidigt. Visserligen har du slösat två kort, men mot rätt klasser kan det vara värt det. (Inte mot shaman till exempel, som runda tre kan köra hex. (OM du inte vill locka av honom hans två hex såklart!))

Men allra bäst är ägget tillsammans med Shattered Sun Cleric, Dark Iron Dwarf, Abusive Sergeant, Dire Wolf Alpha eller Cold Blood. Kanske Raid Leader som budgetvariant. Min favorit är Cold Blood, tänk att få göra 4 skada, kanske rensa bort någon stor minion och få en 4/4 som tack för kaffet.

Men även om man inte har någon aktivator till ägget i hand, så kan det som sagt spelas ut för att skydda ens resterande minions.

Ägget kan du med gott samvete byta ut mot din raptor, tycker jag. Raptor är en 3/2 för 2, inte speciellt svår att rensa, inte ens tidigt i spelet. Vill du ha två ägg så skulle jag nog personligen ta bort din ena Assassinate, jag använder bara en sådan i mitt deck och klarar mig bra med det. Fast då har jag å andra sidan lite fler kombokort som inte du har, eviscerate till exempel. Så jag kan ju rensa stora minions med den. Man kanske kan överväga att ägget har bättre värde än Razorfen Hunter, men den är inte heller dålig. 3/4 för 3 uppdelat på två är rätt bra.

Mja, någon annan får gärna svänga in och säga sin åsikt om det här.

Kort du ska sikta på att skaffa eller crafta i framtiden är Blade Flurry, Eviscerate, Defias Ringleader, Cold Blood och SI:7.

http://www.hearthpwn.com/decks/82759-pungspark - Ska byta ut min andra gnome Inv. till en andra Blade flurry när jag har dust till det.

Fick precis nyss (bokstavligen när jag skulle trycka på skicka) Edwin VanCleef. Är det något man ska ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör med VanCleef i mitt Miracle Rogue deck. Fungerar väl sådär, oftast hinner han bli cc'ad och blir helt värdelös.

Annars fungerar han ju superbra som att baita ur removal ur den andra personen, väldigt bra rogue kort tycker jag det är. Så absolut inte en värdelös Legendary om man gillar att spela Rogue.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.hearthpwn.com/decks/82759-pungspark - Ska byta ut min andra gnome Inv. till en andra Blade flurry när jag har dust till det.

Fick precis nyss (bokstavligen när jag skulle trycka på skicka) Edwin VanCleef. Är det något man ska ha?

Nu är ditt deck bättre än mitt redan. :P

Vancleef är bra, men det är inte värt att slösa femton kort för att buffa honom, för det är så lätt att han blir silencad eller borttagen av någon removal. Men det är klart värt att kasta in om man ändå redan har behövt spela några kort.

Däremot så tror jag du behöver lite card draw, speciellt om du ska göra dig av med din sista gnomish inventor, sprint är ett bra kort till det, och det räcker med ett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ditt deck bättre än mitt redan. tongue_1181744_0.gif

Vancleef är bra, men det är inte värt att slösa femton kort för att buffa honom, för det är så lätt att han blir silencad eller borttagen av någon removal. Men det är klart värt att kasta in om man ändå redan har behövt spela några kort.

Däremot så tror jag du behöver lite card draw, speciellt om du ska göra dig av med din sista gnomish inventor, sprint är ett bra kort till det, och det räcker med ett.

Funderar på att byta ut min stormwind champ eller sylvanas för en sprint och hoppas på bra 2-3 kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att byta ut min stormwind champ eller sylvanas för en sprint och hoppas på bra 2-3 kort.

Sylvanas tycker jag du absolut inte ska byta ut, snarare Stormwind i så fall. Jag skulle också ta bort ett Assasins blade, även om det är ett jättbra kort (12 damage) så är det sällan du kommer använda 10 stycken "charges" utav dem tillsammans utan att du dödar motståndaren eller att du dör själv.

Sen hade jag nog lagt till kanske Farseer eller någon taunt(Sunfury/Defender) istället för Elven archer/Sun Cleric.

Du kan ju till exempel byta ut en Ooze emot Vancleef också tycker jag om du har honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.hearthpwn...82759-pungspark - Ska byta ut min andra gnome Inv. till en andra Blade flurry när jag har dust till det.

Fick precis nyss (bokstavligen när jag skulle trycka på skicka) Edwin VanCleef. Är det något man ska ha?

Okej, jag har kört en del rogue och speciellt tempo rogue på senaste så jag kan väl säga vad jag tycker.

En blade flurry borde räcka, jag hade inte satt i en till. Lägg hellre till en Fan of Knives i så fall.

Personligen tycker jag Chillwind Yeti slår Anub'ar Ambusher. Ambusher var i teorin rätt ball men tyvärr är dess drawback ofta en alldeles för stor nackdel. Dessutom dör den av Shadow Håller med till 100%!: Death vilket inte en Yeti gör. Edit: Haha, där blev jag ägd. Låter det stå kvar. w00t_1181130_0.gif

Jag förmodar att du kör Elven Archer och Swamp Ooze för du saknar andra vettigare minions? Några förslag på alternativa bättre minions du kan spara till är Harvest Golem, Bloodmage Thalnos (dyr men användbar hos de flesta klasser) och Loot Hoarder.

Sylvanas och speciellt Stormwind Champion är rätt märkliga val och minions jag valt över dem är Azure Drake, Sludge Belcher, Argent Commander, Loatheb och Leeroy Jenkins (samma som Thalnos, dyr men användbar).

Här är min tempo rogue just nu: http://www.hearthpwn...t-another-tempo

------

x_simpa_x, gaah! Blir galen när folk säger ETT deck! Säger du ett kortlek också?! pinch_1182596_0.gif

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag har kört en del rogue och speciellt tempo rogue på senaste så jag kan väl säga vad jag tycker.

En blade flurry borde räcka, jag hade inte satt i en till. Lägg hellre till en Fan of Knives i så fall.

Personligen tycker jag Chillwind Yeti slår Anub'ar Ambusher. Ambusher var i teorin rätt ball men tyvärr är dess drawback ofta en alldeles för stor nackdel. Dessutom dör den av Shadow Håller med till 100%!: Death vilket inte en Yeti gör. Edit: Haha, där blev jag ägd. Låter det stå kvar. w00t_1181130_0.gif

Jag förmodar att du kör Elven Archer och Swamp Ooze för du saknar andra vettigare minions? Några förslag på alternativa bättre minions du kan spara till är Harvest Golem, Bloodmage Thalnos (dyr men användbar hos de flesta klasser) och Loot Hoarder.

Sylvanas och speciellt Stormwind Champion är rätt märkliga val och minions jag valt över dem är Azure Drake, Sludge Belcher, Argent Commander, Loatheb och Leeroy Jenkins (samma som Thalnos, dyr men användbar).

Här är min tempo rogue just nu: http://www.hearthpwn...t-another-tempo

Kul att alla dina kort du rabblade upp inte finns i min ägo. Men ska komma ihåg det om jag får tag i dom eller mer dusts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att alla dina kort du rabblade upp inte finns i min ägo. Men ska komma ihåg det om jag får tag i dom eller mer dusts.

Både Sludge & Loatheb kommer du garanterat få bara du köper den andra naxx vingen och jag skulle om jag vore du försöka satsa på att få två stycken Azure Drake's då det är ett grund kort i väldigt många decks just nu.

--

Jag kan & har inte spelat vingen än, men vad tyckte ni? Jag kan tänka mig att Shaman blir en lite mera "fotm" klass just nu i och med korten som kom som gör att man kan skapa flera minions väldigt enkelt. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att alla dina kort du rabblade upp inte finns i min ägo. Men ska komma ihåg det om jag får tag i dom eller mer dusts.

Okej, håller med iweX om att Azure Drake är ett rätt vettigt kort att crafta eftersom du kan ha den i så många decks. Sedan är det förstås alltid mest dust-effektivt att försöka hålla craftandet till ett minimum och bara vänta tills man får alla kort i packs istället, men det beror på hur tålmodig du är och hur mycket du spelar.

Harvest Golem är också ett väldigt bra kort som passar i många decks. Bland de bästa 3-droppen i spelet.

Du sa att du hade Van Cleef, lägg in honom i decken.

Både Sludge & Loatheb kommer du garanterat få bara du köper den andra naxx vingen och jag skulle om jag vore du försöka satsa på att få två stycken Azure Drake's då det är ett grund kort i väldigt många decks just nu.

--

Jag kan & har inte spelat vingen än, men vad tyckte ni? Jag kan tänka mig att Shaman blir en lite mera "fotm" klass just nu i och med korten som kom som gör att man kan skapa flera minions väldigt enkelt. Vad tror ni?

Jag har bara hunnit stressa igenom vingen, inte gjort heroic än, men four horsemen var rätt skoj. Ja, jag tror det är rätt många som spelar Shaman just nu och drar iväg sjuka combos. Överlag tycker jag dock mängden Hunters har ökat markant i och med Naxx.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ridit bra med win streaks up till rank 6 nu. Hela laddern består ju av hunters just nu så min miracle rogue gör utmärkt ifrån sig. cool_1182163_0.gif

Att shadowsteppa Loatheb är förövrigt helt sinnessjukt. Spell-locka motståndaren i flera turer vinner matcher. Spelar ingen roll om Leeroy inte kan shadowsteppas, Loatheb får nästan alltid in sina attacker ändå. Som sagt komiskt hur kortet som skulle stoppa Miracle Rogue funkar så jävla bra i Miracle Rogue. happy_1182248_0.gif

Edit: Rank 5! Läggdags nu alltså...!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trippelpost. w00t_1181130_0.gif

Laddern är full av hunters fortfarande, och jag misstänkte att mängden priests skulle öka i o m de nya korten som släpptes idag. Mycket riktigt -- jag mötte typ 4-5 priests på raken strax efter midnatt. Återigen perfekt som Miracle Rogue. Min winrate var nog över 70% ikväll. Synd man har så ont om tid att spela bara. Rank 4 nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...