Jump to content

Hearthstone: Heroes of Warcraft


Mark
 Share

Recommended Posts

Har fått två(Tirion och Lorewalker Cho) men jag har disenchantat båda.

------

Vad tycker ni om senaste patchen? Har inte hunnit lira på den ännu men får nog dumpa mitt pyroblast mage-deck iallafall verkar det som, lol.

Tirion är väll rätt ok om du spelar mycket paladin, men det gör du inte eller? Lorewalker gillar jag inte så.

Jag gillar den nya patchen, den nerfade bra saker och buffade bra saker (OTH blandat) och tog bort alla OTK-warrior decks som fanns. Pyroblast-deck som mage tycker jag fortfarande fungerar, men dock med en pyroblast istället för två. Aggro-mage fungerar lite bättre nu imo.

Jag har fått Nat Pagle (Gillar det koret nu med NE nerfen), King Mukla, Onyxia & Alexstraxza.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tirion är väll rätt ok om du spelar mycket paladin, men det gör du inte eller? Lorewalker gillar jag inte så.

Jag gillar den nya patchen, den nerfade bra saker och buffade bra saker (OTH blandat) och tog bort alla OTK-warrior decks som fanns. Pyroblast-deck som mage tycker jag fortfarande fungerar, men dock med en pyroblast istället för två. Aggro-mage fungerar lite bättre nu imo.

Jag har fått Nat Pagle (Gillar det koret nu med NE nerfen), King Mukla, Onyxia & Alexstraxza.

Känns som att UTH är för bra nu imo, kombinerat med bla Leeroy. Härligt att se Warsong Commander nerfen dock. ^_^

Hur bra är King Mukla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som att UTH är för bra nu imo, kombinerat med bla Leeroy. Härligt att se Warsong Commander nerfen dock. ^_^

Hur bra är King Mukla?

Ja, det känns ju verkligen som en "AOE" combo nu i varje fall. Jag är glad att dem ändrade det! Håller med där med, warsong commander & Charge kortet kominerat med Inner rage va helt cp innan så.

Erhm, han är väll okej vad jag har läst mig till. Fungerar bra i aggro-decks på typ Hunter, Warlock & Mage kanske kan jag tänka mig. Det är inte en utav dem bättre legendaris just nu iaf. Det är fortfarande Ysera, Sylvanas & Rag i top 3 imo.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadå, det är inga problem.

Största problemet är väll att man kanske hamnar emot folk som har mycket bättre kort än en själv, men det går absolut att spela ibland bara.

--

Fick just Harrison Jones i ett vanligt pack nu! Min femte legendary! :naughty: Packet innehöll även en Molten giant, vilket inte är fel heller!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Kostar det något eller?

Nope, allt är helt gratis. Du kan dock om du vill köpa expert packs där du får flera kort så det går snabbare att göra dina decks alternativ köpa biljett till arenan, men du kan köpa båda två med "ingame-guldet" som du tjänar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Har äntligen skaffat det här spelet. Fastnade direkt! Ganska soft spelmekanik, det har helt klart gjort ett gammalt Magic-fan som jag nöjd.

Farligt beroendeframkallande. Satt uppe halva natten och spelade, och satte sedan upp en tunnel från datorn hemma så jag kan spela på telefonen när jag är på jobbet.

Priest är min favoritklass än så länge. Tycker Warlock verkar ganska roligt också.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde detta ett tag för nån månad sen var inte direkt kul och var inte beroendeframkallande som en del påstår körde ca 2h tröttnade på det avinstallerade.

Det beror väl på vad man gillar, gillar man FPS spel så är det kanske inte något jätte roligt spel, men det är rätt beroende framkallade ju mer man spelar tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde detta ett tag för nån månad sen var inte direkt kul och var inte beroendeframkallande som en del påstår körde ca 2h tröttnade på det avinstallerade.

Jag fastnade direkt. Men som iweX säger är det en lite säregen genre som kräver att man tycker om långsammare tempo, eftertanke och strategiskt tänk.

Edit: Kör vidare på min Priest med en hunter-deck som backup.

Fick Alexstrasza i en loot deck igår! Men jag disenchantade henne då hon inte gör sig så bra till priest-decks. Köpte lite mer välbehövda kort för pengarna istället.

Det är lite kul att spela priest eftersom det känns som en av de mer ovanliga klasserna. Nästan alla spelar warlock, druid eller hunter känns det som.

Hittade en rätt jävla fenomenal och underhållande priest på Twitch/YouTube:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Största problemet för mig när det kommer till Hearthstone är att, jag verkligen älskar CCG/TCG overall, är ett stort Magic fan men med tanken på kostnaderna så är det inget jag kan hålla på med 24/7, köper nått pack då och då för att slölira mot några polare.

Hearthstone däremot, som är helt f2p (eller att man kan köpa boosterpacks om man vill) alltså verkligen älskar allting, bara att jag inte kan sätta mig in i det, förstår inte riktigt varför jag inte kan det.

Har startat upp det ett par gånger, försökt bygga nån bra deck och kört 2-3 games för att sen bli helt "näeee :/". Får helt enkelt försöka sätta mig ner i nån timme och studera spelet mer för att verkligen fastna antar jag.

Eller om det är någon som har något tips på hur jag kommer in mer i det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Största problemet för mig när det kommer till Hearthstone är att, jag verkligen älskar CCG/TCG overall, är ett stort Magic fan men med tanken på kostnaderna så är det inget jag kan hålla på med 24/7, köper nått pack då och då för att slölira mot några polare.

Hearthstone däremot, som är helt f2p (eller att man kan köpa boosterpacks om man vill) alltså verkligen älskar allting, bara att jag inte kan sätta mig in i det, förstår inte riktigt varför jag inte kan det.

Har startat upp det ett par gånger, försökt bygga nån bra deck och kört 2-3 games för att sen bli helt "näeee :/". Får helt enkelt försöka sätta mig ner i nån timme och studera spelet mer för att verkligen fastna antar jag.

Eller om det är någon som har något tips på hur jag kommer in mer i det?

Kör practice på alla 9 normal och sen alla 9 expert för att få inblick i klasserna när man möter dom.

Kör alla 9 klasser till lvl 10(?) på casual så du iaf låser upp alla basic kort till varje klass. Tycker det är omöjligt att få en helheltskänsla om man inte har alla kort att spela med.

Vad jag dock sett på streams så verkar det vara 3-4 builds som alla kör med. Hunter oftast med unleash the hounds och starving buzzard. LOLS ENSURED!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Största problemet för mig när det kommer till Hearthstone är att, jag verkligen älskar CCG/TCG overall, är ett stort Magic fan men med tanken på kostnaderna så är det inget jag kan hålla på med 24/7, köper nått pack då och då för att slölira mot några polare.

Hearthstone däremot, som är helt f2p (eller att man kan köpa boosterpacks om man vill) alltså verkligen älskar allting, bara att jag inte kan sätta mig in i det, förstår inte riktigt varför jag inte kan det.

Har startat upp det ett par gånger, försökt bygga nån bra deck och kört 2-3 games för att sen bli helt "näeee :/". Får helt enkelt försöka sätta mig ner i nån timme och studera spelet mer för att verkligen fastna antar jag.

Eller om det är någon som har något tips på hur jag kommer in mer i det?

Tror lite som StellHell säger att du kanske måste hitta en klass och en deck du verkligen tycker om att spela. Att bygga en deck, testa den på laddern, märka att den var jävligt rolig och funkar rätt bra och börja titta på hur man kan förbättra den för att klättra mer.. det var så jag sögs in i det. Hearthpwn.com hittade jag färdigbyggda decks jag inspirerades av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...