Jump to content

Hearthstone: Heroes of Warcraft


Mark
 Share

Recommended Posts

Okej har äntligen levlat upp alla klasser till 10 nu och jag har börjat spelat med Trumps Basic Decks för att komma igång lite mer. Nu vill jag dock börja bygga egna decks, vad ska jag tänka på när jag bygger egna decks? Någon som har ett bra tips?

Jag skulle vilja säga att du ska välja ett eller ett par kort eller en viss spelstil och bygga leken efter det.

Exempel: Du vill använda Questing Adventurer:

184px-Questing_Adventurer(157).png?version=4e5f8fdd8b93097875f173e3cfbc9d68

Då är det lämpligt att bygga en lek med många billiga kort. Rogue är en stark klass för det. Ska du spela många billiga kort måste du även kunna dra väldigt många kort, så då kanske du vill ha Gadgetzan Auctioneer, Loot Hoarder m fl. Ska decken vara en control deck eller ska den rusa in i ansiktet? Det kan bestämma om du vill ha många kort med charge, eller lite fler kort med taunts osv osv. Jag förstår att du inte har alla korten jag rabblar upp här, men det var som sagt bara ett exempel.

Det finns massa bra guider också. Bara att googla.

http://www.icy-veins...-in-hearthstone

http://www.ign.com/w...ding_Strategies

---------

Någon som laddrar eller? Jag nådde just rank 3. Som bäst den här säsongen var jag rank 3 med alla stjärnor, och sedan åkte jag på världens lose streak ner till rank 5. sad_1182040_0.gif

Jag tror tyvärr inte jag kommer hinna nå legend den här säsongen p g a så mycket övertid på jobbet.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar ladder lite grann, har dock slutat att spela ladder den här månaden pga ostabil meta & jag gillar inte att spela Hunter speciellt mycket (Som är just nu den bästa klassen - med lätthet). Känns lite som just nu att det inte går spela någonting annat än hunter, spelade ramp druid lite och det går väl sådär, har man tur med draws kan man vinna över hunter..

Väldigt drygt att man möter hunter ungefär var andra match och det enda som countrar dem och deras traps är just hunter. zz

Sitter just nu på rank 5 och tänkte försöka levla upp mina klasser så mycket som möjligt har just nu 2st level 60 (Druid & Warlock) en level 53 (Shaman) och resterande klasser runt 34~40.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns lite som just nu att det inte går spela någonting annat än hunter, spelade ramp druid lite och det går väl sådär, har man tur med draws kan man vinna över hunter..

Jag spelar en zoo-deck just nu som presterar relativt bra mot Hunters. Den får ganska mycket spö av Druid och Priest och har nästan ingen chans mot Control Warriors, dock. Men jag sitter på omkring 60% winrate på rank 3.

http://www.hearthpwn...5-legendary-zoo

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så fick jag just nu kanske mitt bästa pack vad jag kommer ihåg.

Har tyvärr redan en vanlig mukla & 2 AoW men ändå roligt!

Hur mycket satsar ni på guld kort förresten? Det är detj ag har börjat intressera mig utav mig senare tid, dels för jag levlar upp alla champs (Just nu 4 champs lvl 60) och dels för jag har dem flesta vanliga kort.

17f0654783f3d63d31c4f44eef43e78a_1260739_0.png

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fett pack!

Jag brukar behålla alla guldkort jag tror jag kommer använda. Jag DE:ade den ena Gorehowl eftersom det är väldigt sällan man kör 2.

Ibland om jag väldigt gärna vill crafta något så kan jag tumma lite på guldkorten och se ifall det finns något jag kan offra, men oftast DE:ar jag hellre först rares och epics jag aldrig kommer använda.

Edit: oh la la, spana in vad jag just fick! w00t_1181130_0.gif

t6APB2e_1260741_1.png

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då kom det en nerf på både Buzzard och leeroy. Korten går ifrån ifrån 2 mana till 5 mana & 3/2 (Buzzard) och leeroy går till 5 mana också.

Dom här nerfsen dödar nog både Hunter väldigt mycket och Miracle rouge, öppnar för att alla kontrol decks ska börjas spelas. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leeroy-nerfen är märklig på det viset att den är sen. Fast å andra sidan har Blizzard sagt att de ville vänta med nerfs till efter Naxx för att se vad som hände. Jag tycker det är lite synd för Miracle Rogue egentligen, Naxx hade redan tryckt ner Miracle Rogue en del p g a Sludge Belcher och Loatheb. Rogue är även den klass som dragit minst nytta av de nya Naxx-korten. Däremot är Leeroy-nerfen trevlig när det gäller andra klasser. Sedan gillar jag en meta som består av mindre burst.

Buzzard-nerfen är definitivt i överkant, tre mana känns vettigare eller kanske en fyra mana 4/3. Men fem mana 3/2...? För mycket. Sedan tycker jag kanske att vissa personer överdriver när de säger att Hunter är totaldöd. Jag körde en del med den här decken som innehåller varken Unleash eller Buzzard, och den fungerade fint omkring rank 3. Jag tror Hunter är en stark klass fortfarande.

Tips till de som inte vet om det: när ett kort nerfas så får man dess fulla värde vid dusting, d v s ett kort som kostar 100 att crafta ger 100 dust när man DE:ar det om det har blivit nerfats. Det kan vara värt att tänka på om ni öppnar packs och får extra Buzzard/Leeroy, att inte de:a dem förrän efter de blivit nerfade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Spelar ni fortfarande, grabbar?

Låt mig dela med mig av lite skoj som hänt mig på senaste:

Jag öppnade ett väldigt glittrigt pack!

BgoqPJH_1261309_0.png

Sedan fick jag en jävligt rolig lethal i arena. På tur 5 sitter jag med en skadad worgen på brädet och 2x Rockbiter weapon i handen. Resultatet blir en 10/2 med windfury. 20 skada i ansiktet tillsammans med 3 från min faerie dragon. Död mage!

LDnhCjO_1261309_1.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar fortfarande - dock i omgångar då jag inte har spelat där jag är just nu, men hemma brukar jag spela det. Jag tänkte försöka satsa på att bli legend inom dom fem sista dagarna utav den här månaden, är just nu på rank 7 tror jag så det kan bli intressant & kul om jag klarar av det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det var just en enorm ban wave i Hearthstone, tusentals konton som använt bottar har blivit bannade i tre månader och hädanefter kommer permbans delas ut. Äntligen!

Ja, lätt den bästa uppdatering på länge, innan var det ju så att typ var tredje match var emot en bot och nu blir det lite skärpning på det äntligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...