Jump to content

Hearthstone: Heroes of Warcraft


Mark
 Share

Recommended Posts

Så, hur har det gått för er? Har ni klarat första vingen än och vad tycker ni om den? Vilken boss var svårast?

Jag har klarat första vingen. Jag trodde man skulle få en ny kortbaksida när man klarade heroicbossarna. Men måste ha missuppfattat där. :P

Anub'Rekhan eller Maexxna var de jag spenderade flest försök på. Faerlina klarade jag på första försöket.

Tyckte det var riktigt skoj faktiskt. Lite annat än att bara grinda constructed och arena hela dagarna. Druid och Rogueutmaningarna var också roliga tyckte jag. Men det som var absolut roligast var att knåpa ihop ett deck för att kringå heroicbossarnas heropowers, när man väl slog bossarna så kände man sig lite nöjd. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag satte mig ned och knåpade ihop ett hemsnickrat zoodeck för mig som inte har alla kort som behövs för ett av de riktiga zoodecksen.

Gick från rank 15 - 0 stjärnor till rank 13 - 3 stjärnor med bara en förlust tror jag, innan jag till slut torskade mot ett riktigt zoo deck. :P

Då var det ändå hemsnickrat med de kort jag har tillgängliga, och alla är inte optimala för zoo. Undrar hur lång streak jag kunnat gå på med ett ordentligt deck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag satte mig ned och knåpade ihop ett hemsnickrat zoodeck för mig som inte har alla kort som behövs för ett av de riktiga zoodecksen.

Gick från rank 15 - 0 stjärnor till rank 13 - 3 stjärnor med bara en förlust tror jag, innan jag till slut torskade mot ett riktigt zoo deck. :P

Då var det ändå hemsnickrat med de kort jag har tillgängliga, och alla är inte optimala för zoo. Undrar hur lång streak jag kunnat gå på med ett ordentligt deck.

Hur ser din hemasnickrade zoo-deck ut då?

Meen ja, beror på. Jag möter inte lika många zoo-decks på rank sex (Där jag är just nu) men mycket med den decken beror på hur bra man är som spelare och bra man faktiskt drar. Lite tur är faktiskt inblandat också.

Vilket rank har ni kommit som högst till & vad för decks spelar ni? Jag är på rank sex just nu, och klättrar fortfarande. Spelar en shaman deck & en token druid deck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser din hemasnickrade zoo-deck ut då?

Meen ja, beror på. Jag möter inte lika många zoo-decks på rank sex (Där jag är just nu) men mycket med den decken beror på hur bra man är som spelare och bra man faktiskt drar. Lite tur är faktiskt inblandat också.

Vilket rank har ni kommit som högst till & vad för decks spelar ni? Jag är på rank sex just nu, och klättrar fortfarande. Spelar en shaman deck & en token druid deck.

Såhär ser det ut: http://i.imgur.com/uVvkDdS.png

Jag mainar egentligen shaman och druid. Där jag lirar F2P-versioner av båda två. Sedan har jag börjat gilla att lira rogue nu i takt med att Trump lirar en F2P-rogue såhär efter Naxx. Riktigt skoj att klura ut och pussla ihop bra combos när man lirar.

Men eftersom all guld jag håvar in läggs på banken och ska spenderas på Naxxvingarna så lirar jag inte längre arena, och köper heller inte fler packs, vilket gör att utvecklingen av mina decks hamnat lite på stå. Så då tänkte jag att jag skulle testa något helt nytt och det blev zoolock, budgetvariant.

Jag har till och med gjort slut på all dust (Slösade det på min rogue) och jag vill inte disenchanta kort som jag bara har ett eller två av eftersom jag: "Kanske kommer vilja ha den i framtiden." Nåväl.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär ser det ut: http://i.imgur.com/uVvkDdS.png

Jag mainar egentligen shaman och druid. Där jag lirar F2P-versioner av båda två. Sedan har jag börjat gilla att lira rogue nu i takt med att Trump lirar en F2P-rogue såhär efter Naxx. Riktigt skoj att klura ut och pussla ihop bra combos när man lirar.

Men eftersom all guld jag håvar in läggs på banken och ska spenderas på Naxxvingarna så lirar jag inte längre arena, och köper heller inte fler decks, vilket gör att utvecklingen av mina decks hamnat lite på stå. Så då tänkte jag att jag skulle testa något helt nytt och det blev zoolock, budgetvariant.

Jag har till och med gjort slut på all dust (Slösade det på min rogue) och jag vill inte disenchanta kort som jag bara har ett eller två av eftersom jag: "Kanske kommer vilja ha den i framtiden." Nåväl.

Jamen det zoo-decket ser ju faktiskt riktigt okej för en budget-zoo. Du saknar ju några viktiga kort (Doomguard) men har man inte råd med dust & guld så har man inte!

Jo, förstår att du både sparar dust & guld och det gör jag med (Har ca 1600 guld just nu) men i och med jag har 80% utav alla kort (Ungefär tror jag) så har jag ingen direkt nöd att använda guldet heller.

Jo, jag har slutat guldiga kort som jag gjorde i början, nu är det ju mera att jag vill ha dem för det är faktiskt såna jag inte har just nu så det är skojj! Meene, bara spara guld och göra quest så klättrar man lite åt gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen det zoo-decket ser ju faktiskt riktigt okej för en budget-zoo. Du saknar ju några viktiga kort (Doomguard) men har man inte råd med dust & guld så har man inte!

Jo, förstår att du både sparar dust & guld och det gör jag med (Har ca 1600 guld just nu) men i och med jag har 80% utav alla kort (Ungefär tror jag) så har jag ingen direkt nöd att använda guldet heller.

Jo, jag har slutat guldiga kort som jag gjorde i början, nu är det ju mera att jag vill ha dem för det är faktiskt såna jag inte har just nu så det är skojj! Meene, bara spara guld och göra quest så klättrar man lite åt gången.

Ja Doomguard är det kort jag märker av mest att jag saknar. Argent Commander har inte riktigt samma umpf och är en runda långsammare, litet plus för divine shield däremot.

Haha jag har faktiskt också strax över 1600, 1660 närmare bestämt. Men snart är Naxx över och då blir det arena utav bara satan igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The plague quarter öppnar Europe: Tuesday, July 29th at 11:59 PM CEST.

Så jag gissar att det inte blir något spel på nya vingen förrän imorgon. Om inte det faktum att det släpps vid olika tillfällen runt om i världen förhindrar den största serversmällen.

Eller nej, förstås. Det är ju olika servrar så det kommer ju inte spela någon roll. Däremot så kostar ju vingen pengar den här gången så alla kanske inte kommer vara intresserade. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr verkar Servern ha problem med att sälja vingen just nu, väldigt många verkar ha tyvärr problem. Jag väntar nog tills imorgon tills jag köper den & spelar den.

Rank fem just nu, och nu slutar ju win-streak stjärnorna så det blir lite svårare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, passande nog så fick jag 100 gulds-questet nu när jag precis slaskat 700 guld på senaste vingen. Ännu mer passande nog så räknades den tydligen in på solo adventures. Så jag klarade precis av den.

Har klarat av bossarna på normal och klarat av klassutmaningarna. Magens utmaningar var riktigt skojiga, det flög deathrattles och secrets till höger och vänster så jag hängde knappt med i vad som triggade vad.

Nu ska jag sova men imorgon ska jag ge mig på heroic!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr verkar Servern ha problem med att sälja vingen just nu, väldigt många verkar ha tyvärr problem. Jag väntar nog tills imorgon tills jag köper den & spelar den.

Rank fem just nu, och nu slutar ju win-streak stjärnorna så det blir lite svårare!

Jag köpte min vinge för guld typ fem minuter efter release och det fungerade fint för mig. Tur!

Jag klarade allt utom Loatheb (som jag aldrig ens försökte) innan jag behövde gå och lägga mig. Lite stolt över att jag klarade de två första Heroic-bossarna med egenbyggda decks :)

Här är de, om ni är nyfikna:

http://www.hearthpwn.com/decks/80694-noth-heroic-ramp-druid

http://www.hearthpwn.com/decks/80744-heigan-heroic-budget-zoo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som sitter på bra basic-decks. Jag verkar ha stora problem att få mina att funka.

Har total lvl 106, dvs inte mycket över alla basic klasskort. (Leg. Greenskin, Maexxna, Sylvanas)

Vilka klasser gillar du att spela mest? Trumps free to play decks borde du ta en titt på, dem är relativt billiga och fungerar faktiskt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som sitter på bra basic-decks. Jag verkar ha stora problem att få mina att funka.

Har total lvl 106, dvs inte mycket över alla basic klasskort. (Leg. Greenskin, Maexxna, Sylvanas)

Om du vill lättast och snabbast möjligt stiga i rank bör du kolla på Hearthpwn efter Zoo-decks (Warlocks). Om du vill spela någon annan klass är Trumps Basic-decks bra, som sagt. Sedan kan du arbeta dig mot Trumps F2P-decks som brukar vara relativt billiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte Trumps basic decks lite utdaterade? Jag noterade nu när han startade sin senaste f2p och skapade alla klasser i början innan han öppnat några packs att han byggde sina basic decks lite annorlunda.

Fuskedit: Jag såg nu att han byggde sina decks innan han levlat alla klasser till level 10, så det kanske var därför han byggde dessa lite annorlunda. Men ändå så känns det som att hans neutral cards väljs lite annorlunda.

Kika här om du orkar Stellan:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, dem byggs väl lite annorlunda dels på grund utav metan och dels på grund utav dem nya naxxramas korten, men dem är ju fortfarande jättebra budget-decks som fungerar! Jag kan också tänka mig att han bygger dem lika olika för att dem är så gamla (Till exempel hans F2P mage, fortfarande ett bra deck dock!) så.

Rank 3 just nu, har bytt ifrån ett "Windfury burst shaman" till "token druid"! Vilken rank är ni på grabbar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...