Jump to content

Hearthstone: Heroes of Warcraft


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag har precis börjat spela! Tycker det är rätt kul än så länge. Vad ska jag göra när jag har fått upp varje klass till 10? Ska jag gå igenom singleplayer-delen eller strunta i den?

Menar du Naxx? För den tycker jag är värd, den är rätt rolig och så får du bra kort.

Annars är det bara att kasta sig in i multiplayer! Börja med Arena - det är det effektivaste sättet att få guld och kort, och man lär sig även grunderna i spelet bra där. Till en början kan det vara lite svårt att gå runt när man spelar Arena, men det är lika bra att köra på så du lär dig. Trump är fantastiskt bra på att förklara vad man bör och inte bör göra när man spelar Arena, så det kan vara värt att kolla på några av hans videos för att lära dig.

Trump teachings:

http://www.heartharena.com/ är även ett bra redskap för hjälp att drafta en stark arena-deck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Menar du Naxx? För den tycker jag är värd, den är rätt rolig och så får du bra kort.

Om Gof menar Naxx så får jag ändra mig. Naxx är helt klart värt att spela. Jag har bara spelat de två första delarna av Naxx men har ändå fått riktigt bra kort. Kör till exempel Sludge Belcher i nästan varje lek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Nu är det nya gamemodet Tavern Brawl ute! Vad tycker ni om det, gubbs?

Själv tycker jag det är ett rätt roligt sätt att slå ihjäl tid på och att dra ihop lite snabbt guld på. Sen att man kunde utmana sina kompisar var rätt nice! Det kan nog bli spännande framöver då dem har Brawls där man får bygga sina egna decks och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det nya gamemodet Tavern Brawl ute! Vad tycker ni om det, gubbs?

Själv tycker jag det är ett rätt roligt sätt att slå ihjäl tid på och att dra ihop lite snabbt guld på. Sen att man kunde utmana sina kompisar var rätt nice! Det kan nog bli spännande framöver då dem har Brawls där man får bygga sina egna decks och liknande.

Det är väldigt kul men jag förstår inte hur Blizzard resonerat när de playtestade det, det är ju galet obalanserat (Nef är betydligt mycket lättare att vinna med än Rag).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om gamemodet bara är för kul så känns det som att när det är så obalanserat att det blir oroligt. Får man spela som Rag så har man mycket mindre roligt gentemot om man spelar som Nefarian och det tar ju bort halva grejen med gamemodet tycker jag i varje fall.

Nästa veckas brawl blir nog roligare tror jag i varje fall, för den här veckans brawl tycker jag va sjukt tråkigt, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Börjat ordentligt med HS nu.

Folk är ju sämst i rankat? Är total scrub och har alla vinster fram till rank 20?!?!

I den här farten tar jag ju legendary utan problem

Det tror jag att jag hade också. Enda sättet att ens hamna på en rank över 20 är antingen genom att vara helt ny i spelet eller vara på väldigt hög ("dålig") rank när säsongen tar slut. När man väl passerat rank 20 kan man inte falla förbi den igen. Fortsätt spela du så får vi se hur det går för dig efter 20. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag att jag hade också. Enda sättet att ens hamna på en rank över 20 är antingen genom att vara helt ny i spelet eller vara på väldigt hög ("dålig") rank när säsongen tar slut. När man väl passerat rank 20 kan man inte falla förbi den igen. Fortsätt spela du så får vi se hur det går för dig efter 20. ;)

Haha ty man.

Många har sagt det att runt rank 15 så börjar dom ordentliga komma.

Ska fortsätta scruba mig dit med min scrub deck, sen får vi se helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ty man.

Många har sagt det att runt rank 15 så börjar dom ordentliga komma.

Ska fortsätta scruba mig dit med min scrub deck, sen får vi se helt enkelt.

Beror väl lite på hur duktig man faktiskt är, men jag tycker nog faktiskt att runt rank ~12 blir det lite svårare, emellan rank 20-15 så verkar det mest vara folk som spelar för det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag öppnade 66 packs och fick bara två legendaries. :(

Den ena var den där kassa piratkapten, vad han nu heter, och den andra var Eydis Darksbane som i alla fall var guld.

Pushade till legend med en TGT-deck igår också, secret Paladin. :)

Jag öppnade 15 packs direkt vid launch och fick min andra legendary någonsin, Eadric the Pure håvade jag in. :P

Har öppnat packs lite nu och då när jag fått tilräckligt med guld, så har öppnat några fler totalt sett.

 

Vilka packs får man i arena nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag öppnade 15 packs direkt vid launch och fick min andra legendary någonsin, Eadric the Pure håvade jag in. :P

Har öppnat packs lite nu och då när jag fått tilräckligt med guld, så har öppnat några fler totalt sett.

 

Vilka packs får man i arena nu?

Classic-packs fortfarande, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...