Jump to content

Tobias Pettersson (Topp3) finns inte med oss längre R.I.P


Sniper
 Share

Recommended Posts

Tobias Pettersson (1989–2011)

Till minne av Tobias!

Åsa (mamma) och jag startar härmed en minnesfond i syfte att bidra till Hjärt- och Lungforskning i framtiden.

Tobias avled den 23 september 2011 efter att personalen på THIVA, Karolinska sjukhuset, kämpat i en dryg vecka. Trots att man gjorde allt - och lite till - kunde man inte rädda Tobias. Med nya forskningsrön, praktiska erfarenheter, ny teknologi mm. kan kanske räddningsprocenten av människor med liknande skador ökas i framtiden.

I det korta perspektivet känns detta så meningslöst. Men det behöver ju inte vara så i ett längre. Tobias var en ung frisk människa och donerade sin bukspottkörtel, sina njurar och sin lever. Dessa friska organ har nu kommit andra behövande människor till nytta. Antagligen har de varit helt livsavgörande för mottagarna. Det ger mening!

Om vi tillsammans kan bygga upp denna fond kanske vi gör skillnad för många andra människor. Det är meningsfullt!

Vi kommer löpande att hålla dig som givare uppdaterad via e-mail om hur minnesfonden utvecklas. Du ger efter förmåga!

Hälsar Åsa och Björn

http://www.hjart-lun...ias-Pettersson/

http://www.fonus.se/...at=148&m=316502

---------------------

Känns overkligt att faktiskt veta att han inte finns hos oss längre.. :cry:

(Byter trådtitel å Tobbes vägnar)

*edit*

Mår dåligt över att få reda på denna information såpass långt efteråt.. Du är saknad din.. R.I.P!!!!!!:cry::cry::cry::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topp3, du var den jag kände allra bäst här på forumet. Det är overkligt och fullkomligt ofattbart att du inte finns med oss längre. Jag vet att du har det bättre i himlen nu än vad som någonsin är möjligt här nere.

Vila i frid, käre vän. Jag saknar dig. :cry:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch. Det här var inte roligt att höra! :( Jag måste bara fråga, kan vi vara helt säkra på att det här är Topp3?

Jag är helt säker. Ålder, födelsedatum, adress, namn, bilder. Allt stämmer överens med våran Tobbe.

Mår riktigt Jävla dåligt just nu, vill inte tro att det är sant, men sanningen är brutal som vanligt. Vill så gärna veta vad som hände, men känns fel att dra upp en sådan familjetragedi igen för dom inblandade.

Oh Well, Tobbe.. Alltid saknad, aldrig glömd. Du kommer för alltid vara den lillebror jag aldrig hade IRL.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa nyheter är självklart oerhört tråkiga.

Topp3 var inte speciellt skrivandes aktiv de senaste åren på forumet. Men han brukade droppa in lite nu och då och lämna en rapport om vad han hade för sig. Under den korta tid som vi var aktiva samtidigt så upplevde jag Topp3 som en snäll och oerhört trevlig forumit, och det är synd att han inte kommer skriva här något mer.

Vila i frid, Topp3!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad i helvete!? Fick världens ilning genom hela kroppen när jag såg vad denna tråden hette nu.

Sjukaste på länge. Hade ingen kontakt med Topp3 dom senaste åren, men när det väl begav sig mellan 03 och 05 så var vi verkligen så tajta två internet-kompisar kunde vara. Vet inte vad jag ska säga mer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...