Jump to content

Assassin's Creed 3


Kebab
 Share

Recommended Posts

Å FY FAN VAD LÄCKERT!!!!!!!!!

Ser ta mig fan helt underbart ut!!!

Från Wikipedia:

The game is set during the American Revolution between 1753 and 1783

Assassin is born of white English father and Native American mother

The Assassin's name is Connor, or Ratohnhaké:ton in native Mohawk tongue

The story focuses on his belonging to neither culture

He takes no sides, and will go after both “Americans” and British

Both sides portrayed objectively, but Connor chooses to act “against tyranny” after a family

murder

Will be involved in major events of the Revolution (Saratoga, Bunker Hill listed amongst

many) but it is his story, not a copy of a story like the movie The Patriot

Key characters will come into play: George Washington, Benjamin Franklin, Charles Lee and

many more

Economy, money, property all overhauled but still under wraps

Den defense from Revelations will not return

Multiplayer will be included but no further information was provided

Aim is to create “a next-gen game on current gen”

Uses completely overhauled new version of the Anvil Engine

Game has been in production since Assassin's Creed II

“Seasons” occur, with every place having both a normal and winter version

Combat system completely overhauled, much more fluid

Big focus on offensive style combat due to addition of firearms. Removal of 'target lock'

system to prevent 'turtling' tactic.

Climbing trees and traversing a wide area outside of Boston called 'The Frontier' will be a

key aspect of the game.

The area of 'The Frontier' is 1.5 times the size of Rome in Brotherhood

'The Frontier' will not be an empty space like the wilderness of Assassin's Creed 1, but

will include around a third of quests and gameplay.

Hunting mechanic exists, can skin animals and make money a la Red Dead Redemption

Flintlock weapons appear

Connor can dual wield a hatchet and a knife

Massive battles of 1000+ enemies now possible

Will contain settlements occupied by Americans, British, Mohawk

Big “goal” is to allow the player to traverse restricted areas without the entire game

mechanic causing enemies to get angry

(w00t) (w00t) (w00t)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas att de satsar på att få in mycket story i spelet, vore aningen segt att behöva vänta på flera uppföljare av Assassin's Creed III som i fallet med Assassin's Creed II, Brotherhood och Revelations. Men ändå, kul val av miljö och tid tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur hänger alla spelen ihop är det som Mass Effect serien att man måste spela från AC 1 2 Brotherhood sen Revolution? För att förstå storyn i det hela eller kan man hoppa till vilket av dem som helst?

2, Brotherhood och Revelations är en trilogi om en speciell karaktär, ettan spelade jag aldrig ut och jag hade inga problem att hoppa in i tvåan. Inte spelat Revelations än dock!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2, Brotherhood och Revelations är en trilogi om en speciell karaktär, ettan spelade jag aldrig ut och jag hade inga problem att hoppa in i tvåan. Inte spelat Revelations än dock!

AH okej fick låna o installera Brotherhood o Revelations till PC men synd att jävla ubishit inte kunde lägga till ett offline läge för Revelations som finns i Brotherhood.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AH okej fick låna o installera Brotherhood o Revelations till PC men synd att jävla ubishit inte kunde lägga till ett offline läge för Revelations som finns i Brotherhood.

Jag tycker att du ska spela tvåan innan di hoppar på Brotherhood! Det är nästan tvång på det imo. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I min mening tjänar man nog på att ha spelat alla spel i följd, även om det säkert går bra att hoppa in vid t.ex. tvåan. Tyckte att det var najs att ha hela storyn i bakhuvudet när jag spelade till exempel Revelations, där de ju faktiskt knöt an lite till ettan storymässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att du ska spela tvåan innan di hoppar på Brotherhood! Det är nästan tvång på det imo. :P

Jo jag klarade precis ut ettan o ska köra spelet i ordning ska till och börja med tvåan nu innan jag går till Brotherhood. I dem andra spelen är det lika drygt där med som i Ettan att man måste lyssna på allt babbel eller kan man trycka bort de?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har så jäkla svårt för den här spelserien av någon anledning. Visst, det är ett häftigt koncept men storyn lockar inte för fem öre och jag ser det mer som en stor sandlåda vilket i sin tur mynnat ut i att jag inte har spelat färdigt varken ettan, tvåan eller Brotherhood (har inte ens provat Revelations). Den Amerikanska revolutionen är dock väldigt intressant ur den historiska synvinkeln och lockar därför mer än dess föregångare. Skulle någon söt forumit kunna summera de fyra första spelen så jag slipper spela igenom dem? (Glöm inte att spoilertagga)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har så jäkla svårt för den här spelserien av någon anledning. Visst, det är ett häftigt koncept men storyn lockar inte för fem öre och jag ser det mer som en stor sandlåda vilket i sin tur mynnat ut i att jag inte har spelat färdigt varken ettan, tvåan eller Brotherhood (har inte ens provat Revelations). Den Amerikanska revolutionen är dock väldigt intressant ur den historiska synvinkeln och lockar därför mer än dess föregångare. Skulle någon söt forumit kunna summera de fyra första spelen så jag slipper spela igenom dem? (Glöm inte att spoilertagga)

Innan "vår tid" på jorden fanns det en annan ras av varelser. Dessa varelser gick under pga en naturkatastrof. Miljoner år senare så håller samma sak på att hända igen och "de som var där innan" har lämnat meddelanden till oss för hur vi ska undvika det. Detta genom att bygga och gömma små apparater (kallade "edens äpple") som har kraften att kontrollera människor och innehåller massor av information (typ, hur man bygger pistoler antar jag?). Sen under korstågen så fanns det så kallade tempelriddare. De var mäktiga men dumma och ville kontrollera människor. Vilken tur då att det fanns precis sådana apparater där ute som de kan försöka lägga vantarna på. Sen finns det en grupp lönnmördare (för lönnmördare är ju i sig självt ett så nobelt och fridfullt yrke) som är snälla. En av dom heter Altair. Han hittar ett edens äpple och tempelriddarna försöker ta det ifrån honom. Han gömmer det sedan någonstans men ingen vet var. Sen under renässansen fanns det en annan lönnmördare som hette Ezio. Han försöker hitta äpplet så ingen ska hitta det och falla i fel händer. Han hittar det och gömmer det också sen men ingen vet var. Både Ezio och Altair är släkt med Jason (Damon? Desmond?) som lever i vår nutid. Han försöker också hitta äpplet så att inte tempelriddarna får tag på det.

tldr: dumma tempelriddare försöker ta en viktig mindcontrol-pryl från snälla lönnmördare

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag klarade precis ut ettan o ska köra spelet i ordning ska till och börja med tvåan nu innan jag går till Brotherhood. I dem andra spelen är det lika drygt där med som i Ettan att man måste lyssna på allt babbel eller kan man trycka bort de?

är det lika drygt där med som i Ettan att man måste lyssna på allt babbel eller kan man trycka bort de?

lyssna på allt babbel eller kan man trycka bort de?

desk-flip-240x180_1233320_0.png

Dialogen är en del av spelet!! viking_smiley_81_1233320_1.gif

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag klarade precis ut ettan o ska köra spelet i ordning ska till och börja med tvåan nu innan jag går till Brotherhood. I dem andra spelen är det lika drygt där med som i Ettan att man måste lyssna på allt babbel eller kan man trycka bort de?

Inte konstigt att du inte förstår storyn om du inte lyssnar på "babblet".

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag klarade precis ut ettan o ska köra spelet i ordning ska till och börja med tvåan nu innan jag går till Brotherhood. I dem andra spelen är det lika drygt där med som i Ettan att man måste lyssna på allt babbel eller kan man trycka bort de?

Har du hört talas om Postal II, CS 1.6 eller kanske Saint's Row 3? Det är spel som saknar djup och dialog vilket nog tilltalar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...