Jump to content

Assassin's Creed 3


Kebab
 Share

Recommended Posts

Spelet släpps om en vecka, är ingen annan än jag sugen?

Jag har ju fan tummat upp alla dina filmer i den här tråden! Jag är galet taggad, längtar så pass mycket efter det att jag överväger att göra en heldag av releasen. ÄRE TAGG NOG ELLER? XDDD

Redigerad av Kebab
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Stabilt för mig. Däremot så har jag förvånansvärt skruttig fps, men har visserligen sämre grafikkort än vad du har.

Tydligen rätt så många som har problem med fps:en. Mitt problem verkar dock vara pga mitt grafikkort. Har läst runt på en del forum och det är flera stycken med GTX 580 som har problem med spelet. Känns tråkigt att ett så pass stort företag som Ubisoft inte ens kan se till att spelet fungerar ordentligt på (åtminstone) nyare grafikkort.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen rätt så många som har problem med fps:en. Mitt problem verkar dock vara pga mitt grafikkort. Har läst runt på en del forum och det är flera stycken med GTX 580 som har problem med spelet. Känns tråkigt att ett så pass stort företag som Ubisoft inte ens kan se till att spelet fungerar ordentligt på (åtminstone) nyare grafikkort.

Ja... Spelet är faktiskt ganska buggigt överlag. Uppdrag som "stannar upp" bara för att man dödar någon med svärdet istället för att skjuta honom som instruktionen var, uppdragsikoner som inte dyker upp, hästar som kan hoppa över staket men inte nedför en betydligt lägre slänt, etc... I de båda förstnämnda fallen var jag tvungen att starta om uppdragen.

Det här är förresten det första AC-spelet jag spelar med handkontroll. Funkar riktigt bra!

Edit: Har man sett

Desmonds pappa

i tidigare spel? Blev jävligt förvånad när

han

bara satt där i bilen helt plötsligt.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja... Spelet är faktiskt ganska buggigt överlag. Uppdrag som "stannar upp" bara för att man dödar någon med svärdet istället för att skjuta honom som instruktionen var, uppdragsikoner som inte dyker upp, hästar som kan hoppa över staket men inte nedför en betydligt lägre slänt, etc... I de båda förstnämnda fallen var jag tvungen att starta om uppdragen.

Det här är förresten det första AC-spelet jag spelar med handkontroll. Funkar riktigt bra!

Synd att spelet bär på så många problem, speciellt eftersom det är ett av få spel jag verkligen sett fram emot att spela.

Edit: Har man sett

Desmonds pappa

i tidigare spel? Blev jävligt förvånad när

han

bara satt där i bilen helt plötsligt.

Jag blev lika förvånad som dig och kan tyvärr inte svara på frågan.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, han är med i Revelations.

Jaså? I "Desmonds Journey" eller? :hm:

Okej, hur kan

Achiles

veta att

Kenway

är Connors pappa? Har precis kommit till sekvensen då

Achiles pekar ut Kenway åt Connor. I Kenways biografi står det att han aldrig fick veta om att Kanihetijo födde barn, hur kan då någon annan utanför stammen veta detta?

Ifall man får klarhet i detta senare så behöver ni inte berätta (och riskera att spoila). :P

Edit: Det stör mig att när man går genom staden tillsammans med en karaktär så hinner inte deras dialog klart innan man når slutdestinationen...

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nån som kan hjälpa mig? Jag har alla på herrgården, men det står i uppgiftsloggen -->att bygga herrgården-->vanliga människors uppslagsverk-->"analysera herrgårdens invånare och färdigställ VANLIGA MÄNNISKORS UPPSLAGSVERK.

Nedtecknade invånare:

smed 0/3

-||- läkare 0/3

-||- jordbrukare 0/3

Etc."

Vad göra????? Fattar inte?!

Tack på förhand

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som kan hjälpa mig? Jag har alla på herrgården, men det står i uppgiftsloggen -->att bygga herrgården-->vanliga människors uppslagsverk-->"analysera herrgårdens invånare och färdigställ VANLIGA MÄNNISKORS UPPSLAGSVERK.

Nedtecknade invånare:

smed 0/3

-||- läkare 0/3

-||- jordbrukare 0/3

Etc."

Vad göra????? Fattar inte?!

Tack på förhand

Ingen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Snälla, nån som kan ge mig tips.

Jag har klarat spelet och spelar nu om minnena för att nå100% I minne 7, del 4, så ska jag döda en general, när jag dödat honom blir skärmen vit och filmen när den döende personen ligger på marken skall starta.

Men det gör den INTE. det blir bara vitt, och allt fryser på PS3:an!?

Har fåt spelet bytat mot en ny skiva, men samma sak?!

Allt annat fungerar som det skall, det är BARA minne 7 del 4 som inte funkar. Det fastnar alltid på samma ställe, när filmen skall börja.

Har förskt googla men hittar ingen som har nått liklnande problem.

Kan nån hjälpa mig googla fram ett liknande problem och ev en lösning.

Eller kan ni tala om vad felet kan vara. Bara det hade varit skönt att veta.

Tack på förhand//Vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...