Jump to content

Assassin's Creed 3


Kebab
 Share

Recommended Posts

Snälla, nån som kan ge mig tips.

Jag har klarat spelet och spelar nu om minnena för att nå100% I minne 7, del 4, så ska jag döda en general, när jag dödat honom blir skärmen vit och filmen när den döende personen ligger på marken skall starta.

Men det gör den INTE. det blir bara vitt, och allt fryser på PS3:an!?

Har fåt spelet bytat mot en ny skiva, men samma sak?!

Allt annat fungerar som det skall, det är BARA minne 7 del 4 som inte funkar. Det fastnar alltid på samma ställe, när filmen skall börja.

Har förskt googla men hittar ingen som har nått liklnande problem.

Kan nån hjälpa mig googla fram ett liknande problem och ev en lösning.

Eller kan ni tala om vad felet kan vara. Bara det hade varit skönt att veta.

Tack på förhand//Vice

Har inte hittat någon som har haft problem med just det uppdraget, men däremot fann jag det här gällande ett annat uppdrag:

"MISSION FREEZE NOTE: It's possible that when doing a Replay of this mission, the game will freeze after the Fanorana game with Mason Weems, preventing you from getting 100% synch (and causing you to restart your console). To remedy this problem, do NOT skip any cinematics when replaying the mission. Watch every cutscene and the scene with Mason Weems will load properly."

Så om jag var du skulle jag testa att spela igenom det utan att skippa några cutscenes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte hittat någon som har haft problem med just det uppdraget, men däremot fann jag det här gällande ett annat uppdrag:

"MISSION FREEZE NOTE: It's possible that when doing a Replay of this mission, the game will freeze after the Fanorana game with Mason Weems, preventing you from getting 100% synch (and causing you to restart your console). To remedy this problem, do NOT skip any cinematics when replaying the mission. Watch every cutscene and the scene with Mason Weems will load properly."

Så om jag var du skulle jag testa att spela igenom det utan att skippa några cutscenes.

'

after the Fanorana game with Mason Weems-Menar han att det kommer en film efter det som då inte funkar utan spelet fryser?

I så fall är det exakt samma problem.

Tror jag har kollat alla cutscenes i minnet men skall försöka igen. Det störig är att man inte kan spela om hela 7 DNa:et nonstop, utan man spelar tex del 1 av minne 7, sen kommer man tillbaka till "välj vilket minne du vill spela om nu" menyn. Så får man välja 2:a osv.

Men skall prova att köra om 7:4 utan att hoppa nått, så får vi hålla tummarna. Paaallar inte spela om hela spelet igen för ETT minnesfel.

TAck för hjälpen Kebab

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'

after the Fanorana game with Mason Weems-Menar han att det kommer en film efter det som då inte funkar utan spelet fryser?

I så fall är det exakt samma problem.

Det jag kopierade kommer från uppdraget som är

inne på fängelset

, och de menar helt enkelt att spelet ibland kan frysa efter att man har spelat brädspel med Mason ifall man har skippat cutscenes tidigare under minnet. Det känns som att det kan vara något liknande i detta fall.

Assassin's Creed 3 är tyvärr ett riktigt hafsjobb som buggar vid de mest olämpliga tillfällen. :(

Förresten, kom du på vad "Vanliga människors uppslagsverk" är?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag kopierade kommer från uppdraget som är

inne på fängelset

, och de menar helt enkelt att spelet ibland kan frysa efter att man har spelat brädspel med Mason ifall man har skippat cutscenes tidigare under minnet. Det känns som att det kan vara något liknande i detta fall.

Assassin's Creed 3 är tyvärr ett riktigt hafsjobb som buggar vid de mest olämpliga tillfällen. :(

Förresten, kom du på vad "Vanliga människors uppslagsverk" är?

Toppen, skall som sagt kolla när jag kommer hem. tack för hjälpen.

Ja, det var att man skall scana människorna på gården. De gör ju olika sysslor, använd örnsynen, om de är guld, tryck L1 elelr R1.

Det finns 3 sysslor för varje person/par. Farmare, Miner etc. =)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerade halvdant. Den här gången kom ladddningsikonen upp med, det var alltså inte bara vit och PS3:an frös inte.

Men den laddade inte, tvärtom så fortsatte spelet fast det bara var vitt och laddningssymbolen syntes, så hörde och kännde man på kontrollen att man blev ihjälhuggen sen blev man desynkroniserad.

Samma sak varje gång jag spelade om.

Fasen, nåja får väl spela om hela spelet.

Har hört att man kan radera spelet och sen installera om det kan det hjälpa? Försvinner inte sparfilerna om man raderar spelet???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha... detta var nog det tråkigaste spelet i serien. Båtkrigandet var helnajs, där borde de lagt till att man kan borde allt och att man inte alltid måste stå vid rodret när man är ute på sjön...

Men i övrigt vet jag inte... alldeles för lite klättrande, tycker jag. Och även om storyn var fet och slutet helt okej så var det inte alls i klass med de andra, speciellt inte slutet i tvåan. Äeh, tråkigt. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...