Jump to content

Ny information om platsen


Foo
 Share

Recommended Posts

Inte fakta från trailer men från R*

"Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created.

A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California."

Vilket på sätt och vis bekräftar att det kommer att bli större än San Andreas och kommer att innehålla 3 städer. Eller vad tror ni? (w00t)

http://www.rockstargames.com/newswire

Har vi några absolut säkra indikationer på att spelet utspelar sig under ~2012?

Ja, se ovan: ... in a re-imagined, present day Southern California."...

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte fakta från trailer men från R*

"Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created.

A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California."

Vilket på sätt och vis bekräftar att det kommer att bli större än San Andreas och kommer att innehålla 3 städer. Eller vad tror ni? (w00t)

http://www.rockstargames.com/newswire

Ja, se ovan: ... in a re-imagined, present day Southern California."...

Jag tror inte nödvändigtvis att det betyder att det finns tre olika städer. Däremot tror jag absolut att det kommer att finnas flera olika delar precis som i föregående GTA-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir det inte fler städer än Los Santos blir jag grymt besviken :( Vad ska vi med jetplan och andra godsaker till om vi bara kan åka till Mount Chiliad och öknen? Kan det vara så att de ännu inte vill bekräfta att andra städer finns med? LS tyckte jag var den tråkigaste staden egentligen. Eller ja, nästan iallafall.

Var väl liknande ibörjan av San andreas dem visade upp bara Los Santos vi får vänta ett tag och se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Screenshot som ska ha läckt, kan ju dock också vara en fake. Packie flög ju iväg nånstans efter IV, spekulerats till SA. Men nån som känner igen byggnaden från IV och att de bara photoshoppat in grejerna? Hur lätt är det att photoshoppa t.ex San Fierro-texten för övrigt?

Man får ju hoppas. San Fierro var min favorit av städerna i SA, ett större SF <33333.

För övrigt fick jag stånd när man såg berget. Herre jävlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur ska spelet kunna bli större om det inte finns 3 städer? Då får det allt vara mycket landsbyggt och det kommer bli alldeles för tomt med så mycket granskog. Vad ska ett flygplan över berget och göra om de inte kan landa?

Tank bara på skyrim som kommer om 1 vecka (w00t), det är enormt stort med stora städer och massa berg och verkar fungera fint.

Det finns alltid 3 städer i GTA.

Jag tror inte R* gör oss besvikna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Screenshot som ska ha läckt, kan ju dock också vara en fake. Packie flög ju iväg nånstans efter IV, spekulerats till SA. Men nån som känner igen byggnaden från IV och att de bara photoshoppat in grejerna? Hur lätt är det att photoshoppa t.ex San Fierro-texten för övrigt?

Man får ju hoppas. San Fierro var min favorit av städerna i SA, ett större SF <33333.

För övrigt fick jag stånd när man såg berget. Herre jävlar.

Själv gillade jag aldrig San Fierro i SA så jäkla tråkig stad grått och tråkigt gillade mer Los Santos och Las Ventura

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellre kvalitet än kvantitet. En välgjord storstad med förorter och närområden duger gott och väl.

Vad ska vi med jetplan och andra godsaker till om vi bara kan åka till Mount Chiliad och öknen?

Man kan ju flyga runt, runt i roliga cirklar. Som en karusell. -_-

Men hur ska spelet kunna bli större om det inte finns 3 städer? Då får det allt vara mycket landsbyggt och det kommer bli alldeles för tomt med så mycket granskog.

Större behöver ju inte nödvändigtvis betyda större spelyta.

Staden kanske är en megastad, lika stor som gamla SA?

San Fierro var min favorit av städerna i SA

+1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arkham City är väldigt liten jämfört med många andra open-world spel, men den känns större eftersom den är så jäkla detaljerad och med så många gömda gränder och mycket smågator. Los Angeles är en jävligt stor stad (åk dit och se själv), så gissa om Rockstar har mycket att jobba med! :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen tvekan om att Rockstar vet vad de gör, och att det oavsätt kommer att bli ett grymt spel...

Men som någon skrev på GTAForums så har väl ALLA tidigare GTA-spel haft 3 huvudsakliga "städer/öar".

Han har en poäng. Hur skulle de låsa upp världen allt eftersom om det bara är en stad?

Om det inte finns åtminstone en stad till så blir det första gången i ett GTA man inte låser upp andra delar av kartan, eller?

Men som U säger, LS verkar ju vara stort och väldigt detaljerat som Liberty City var i IV, och lägg ihop det med stora countryside-områden så lär banan bli rejält stor ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns ju konstigt att de har med flygplan, till och med Hydra, om det bara är en stor stad + landsbygd, vilket borde betyda max två flygplatser (tänk Los Santos flygplats och övergivna flygplatsen i öknen i GTA: SA). Flygplan var ju inte med i IV för att det bara var en stad. Sen ser man ju ett jetplan åka in i Los Santos över Vinewood-skylten. I GTA: SA betydde det att planet kom från Las Venturas. Och visst skulle det kunna komma från en lite flygplats ute i öknen, men ser det som rätt unlikely att ett stort dyrt passagerarplan skulle åka därifrån. Syns ett annat precis i slutet också som åker in över Los Santos. De visar också upp en liten bar som några horor står utanför. Baren heter Ace nånting och kortsymbolerna (hjärter, ruter etc) är målade på som nån logga. Och den ena horan har cowboyhatt på sig. Det tycker jag pekar starkt mot Las Venturas, sen ser själva miljön runt omkring mer ut som den strax utanför Las Venturas i GTA: SA, alltså typ Fort Carson och de andra småstäderna i öknen. Kanske en bar som ligger efter vägen på väg in i Venturas?

Jag tror också att det är öar som vanligt. Vatten finns ju uppenbarligen, och en bro (som i och för sig kanske inte leder till en ny ö, utan till Ocean Docks typ i GTA: SA). Skulle vara märkligt med vattendrag som inte leder ut till hav. Tror hav avgränsar som vanligt, inte bergskedja.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alldeles för mycket som talar emot att det bara skulle vara en stad. Sedan kan de ju knappast säga att San Andreas är med utan att spoila någonting. Det är ju detta de vill ha. Diskussion i massor om vad som är med eller inte. Sen när San Fierro dyker upp i andra trailern kommer alla chockeras, vilket ingen skulle bli om de bara ger det rakt ut.

Sedan tror jag det finns stor chans att SF och LV inte är med, utan två andra städer som är lite mindre, men ändå stora nog att kunna låsas upp eftersom.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...