Jump to content

Ny information om platsen


Foo
 Share

Recommended Posts

Det är alldeles för mycket som talar emot att det bara skulle vara en stad.

Som?

-

Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches

Kan det uttryckas tydligare? Jag tror på ett jättestort och detaljerat Los Santos med omnejd och tvivlar starkt på att det blir fler än en stad. Eventuellt kan någon ny stad bli aktuell i en expansion eller liknande men inte i grundspelet. Man bör komma ihåg att om R*, mot förmodan, skulle göra tre städer lägger de ribban väldigt högt för kommande spel i serien.. De vill ju gärna att varje ny del ska vara lite bättre och lite större än de tidigare och om man då går in för tre städer i V - hur ska man då göra när det blir dags för VI för att överglänsa det? Fyra städer? Fem städer? Tror inte det. Jag kommer ihåg att många blev sura inför IV när det blev klart att IV "bara" skulle innehålla en stad (till skillnad från GTA:SAs tre) och jag tror inte R* vill utsättas för den kritiken igen.

Men i övrigt tycker jag att de flesta av er är onödigt otacksamma och hagalna. En stad, två städer, tre städer... Det blir med största sannolikhet väldigt bra iaf. Jag har fortfarande inte spelat ett dåligt GTA-spel och jag tror inte V blir det första.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag inte förstår är att om det bara är Los Santos och landsbygd - hur ska de avskärma det från de andra städerna. Låter väldigt konstigt om man flyger flygplan och möts av en osynlig vägg när man hamnar på gränsen av landsbygden.

Hur ska dom kunna lösa det på ett bra sätt? :ermm:

Ptja, ändlösa hav och höga berg som man inte kan flyga över. Svårare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja, ändlösa hav och höga berg som man inte kan flyga över. Svårare än så är det inte.

Nja, tycker du verkligen att det skulle funka? San Andreas är fortfarande en stat med flera städer, så ett ändlöst hav skulle ju bara kännas oerhört konstigt, precis som att omringa Los Santos med någon typ av bergskedja. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, tycker du verkligen att det skulle funka? San Andreas är fortfarande en stat med flera städer, så ett ändlöst hav skulle ju bara kännas oerhört konstigt, precis som att omringa Los Santos med någon typ av bergskedja. :unsure:

De kan (och kommer troligtvis) använda sig av öar och halvöar för att göra det trovärdigt. I bergen kan de ha (stängda) vägtunnlar till de andra städerna, som i GTA 3. Tunnlarna kan kanske öppnas i någon expansion.. :thumbs-up:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om det bara blir Los Santos så säger dom ju att detta blir det största GTA någonsin. Om det innebär större än San Andreas så har vi ju det ändå.

Tänk er Los Santos som enorm huvudstad, sen en jävvla massa natur, vildmark och sedan lite små förorter och byar ute på landet.

Sen kommer GTA V : San fierro och Las Venturas pack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni ska veta att det verkliga Los Angeles är sjukt stort och egentligen består av flera städer och områden som vuxit samman, så det råder knappast brist på utrymme för R* att återskapa.

Los Angeles i km2

Area

- City 502.693 sq mi (1,301.970 km2)

- Land 468.670 sq mi (1,213.850 km2)

- Water 34.023 sq mi (88.119 km2) 6.77%

New York i km2

Area

- City 468.9 sq mi (1,214.4 km2)

- Land 304.8 sq mi (789.4 km2)

- Water 165.6 sq mi (428.8 km2)

- Urban 3,352.6 sq mi (8,683.2 km2)

- Metro 6,720 sq mi (17,405 km2)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag inte förstår är att om det bara är Los Santos och landsbygd - hur ska de avskärma det från de andra städerna. Låter väldigt konstigt om man flyger flygplan och möts av en osynlig vägg när man hamnar på gränsen av landsbygden.

Hur ska dom kunna lösa det på ett bra sätt? :ermm:

Ganska enkelt... Los Santos med kringliggande countryside var även i GTA SA avskärmat... det låg som på en egen "ö", man var tvungen att åka över diverse broar för att komma till Las Venturas och mot Mt. Chiliad / San Fierro-delarna.

post-5272-0-70627200-1320365762.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som känner för att reda ut alla begrepp,San Andreas,Los Santos,Las Venturas osv?

Har själv bara lira GTA 4 så jag fattar tji av vad ni andra skriver.

Los Santos stad i San andreas som ska föreställa L.A.

San Fierro stad i San andreas som ska föreställa San Francisco

Las Venturas stad i San andreas som ska föreställa Las Vegas

Grand theft auto: San Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Los Santos stad i San andreas som ska föreställa L.A.

San Fierro stad i San andreas som ska föreställa San Francisco

Las Venturas stad i San andreas som ska föreställa Las Vegas

Grand theft auto: San Andreas

Så GTA San Andreas innehöll inte mindre än 3 "städer" med andra ord?

Måste varit sjukt stort?

Liberty City bestod ju också av 3 delar (har jag för mig) men det skulle ju föreställa 3 stadsdelar av New York.

Så då måste spelplanen i San Andreas vara mycket större än i GTA 4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta här lite om dem säger att Los Santos kommer vara omringad av bärg vatten lant bryggen etc etc etc. Hur kommer dem lösa det då om San Fierro och Las Venturas kommer som DLC/Epack? Hur har dem tänkt att lösa det då att man ska kunna ta sig till dem platserna om staden kommer vara omringad av massa annat skit?

EDIT: Om det ska bli en till stad så vill jag se Las Venturas såfall pallar fan inte San Fierro igen hatade den platsen i SA grått och tråkigt skit tråkiga uppdrag hela staden var tråkig. Knappt så jag orkade spela den delen av storyn i San Andreas och jag vill fan inte återvända till den platsen igen.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta här lite om dem säger att Los Santos kommer vara omringad av bärg vatten lant bryggen etc etc etc. Hur kommer dem lösa det då om San Fierro och Las Venturas kommer som DLC/Epack? Hur har dem tänkt att lösa det då att man ska kunna ta sig till dem platserna om staden kommer vara omringad av massa annat skit?

EDIT: Om det ska bli en till stad så vill jag se Las Venturas såfall pallar fan inte San Fierro igen hatade den platsen i SA grått och tråkigt skit tråkiga uppdrag hela staden var tråkig. Knappt så jag orkade spela den delen av storyn i San Andreas och jag vill fan inte återvända till den platsen igen.

Ingen vet än hur det blir med mer städer, men om San fierro kommer tillbaks så kommer nog den staden bli 10x bettre nu än vad den var i SA. Inget att oroa sig över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta här lite om dem säger att Los Santos kommer vara omringad av bärg vatten lant bryggen etc etc etc. Hur kommer dem lösa det då om San Fierro och Las Venturas kommer som DLC/Epack? Hur har dem tänkt att lösa det då att man ska kunna ta sig till dem platserna om staden kommer vara omringad av massa annat skit?

EDIT: Om det ska bli en till stad så vill jag se Las Venturas såfall pallar fan inte San Fierro igen hatade den platsen i SA grått och tråkigt skit tråkiga uppdrag hela staden var tråkig. Knappt så jag orkade spela den delen av storyn i San Andreas och jag vill fan inte återvända till den platsen igen.

Ännu mer OT, men fan San Fierro ägde ju. Lätt roligast uppdrag där och i öknen (och i Las Venturas med, men LV som stad var trist).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men tänk lite, varför skulle dim köra med "SAN ANDREAS" för att dom bara ska höra med en stad(och små-byar)

skulle bara vara konstigt för att vara "GRAND THEFT AUTO"

3 ö:ar eller mer o hav brukar de ju vara o om de e större än "SAN ANDREAS" kan de bah inte vara en stad med byar, då skulle jag bli lite besviken på dom, fast "Los Angeles" e ju iallfall min favvo stad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är sjukt orolig över att det inte blir mer än Los Angeles i spelet. Älskade verkligen San Andreas, och om dom får med San Fransisco och Las Vegas i spelet så kommer jag att jubla!

Men man läser förövrigt lite här och där om hur pengar ska ha en så stor roll i spelet, känns inte Las Vegas nästan lite obligatoriskt då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...