Jump to content

Google Wallet?


Xazzi
 Share

Recommended Posts

Aldrig i livet att jag inom en snart framtid skulle överlåta en enormt viktig del av min personliga ekonomi dels till en smartphone som inte alltid är så smart eller dels till Google. När tekniken fungerat felfritt för andra användare i minst 10 år och då monopolet är ett faktum skulle jag eventuellt kunna tänka mig att köra 50/50.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Laddar det?

Börja tänk scenarion.

Om man är flera mil hemifrån?

Precis. Illa om man är och storhandlar så dör batteriet.

-

Troligtvis kommer våra smartphones få en ny typ av batteriteknologi som håller saken i liv i veckor. Känns som Google är och experimenterar i 2020 redan nu, vilket gör företaget så jävla spännande att följa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att bidra till tråden!

Nej, jag gillar verkligen inte konceptet alls, känns bara som ett paradis för nätfiskare.

Jag har fortfarande svårt för att lita på kort, men sen att man via mobilen ska ha alla sina pengar känns ju bara löjligt!!!!

Kommer inte det här få nätfiskare/hackers/whatever att börja experimentera mer i smartphone teknologi för att hacka mobiler, för att komma åt ens pengar?

Nej, nej, nej, nej, nej..... eller så är det bara jag som är paranoid!

Men jag håller mig till min hederliga plånbok

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Smarta" telefoner är dumhuvuden. De kan hackas utan problem, precis som alla andra datorer. Som tidigare nämnts kan även batteriet ta slut när du som mest behöver pengarna. Tappar du mobilen så den går sönder måste du eventuellt betala för en reparation Hur gör du det om du har alla dina pengar i mobilen som är trasig?

Nej tack. Jag håller mig till en fysisk plånbok -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Smarta" telefoner är dumhuvuden. De kan hackas utan problem, precis som alla andra datorer. Som tidigare nämnts kan även batteriet ta slut när du som mest behöver pengarna. Tappar du mobilen så den går sönder måste du eventuellt betala för en reparation Hur gör du det om du har alla dina pengar i mobilen som är trasig?

Nej tack. Jag håller mig till en fysisk plånbok -_-

Skulle gissa att det är lite mer komplicerat än så, men jag håller med om att en fysisk plånbok nog är bättre än att hantera allt med mobiltelefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle gissa att det är lite mer komplicerat än så, men jag håller med om att en fysisk plånbok nog är bättre än att hantera allt med mobiltelefonen.

Jag slår vad om att säkerheten kommer vara "top of the line" när Google Wallet väl lanseras, men det kommer inte dröja länge innan hackers hittat ett sätt att knäcka den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Smarta" telefoner är dumhuvuden. De kan hackas utan problem, precis som alla andra datorer. Som tidigare nämnts kan även batteriet ta slut när du som mest behöver pengarna. Tappar du mobilen så den går sönder måste du eventuellt betala för en reparation Hur gör du det om du har alla dina pengar i mobilen som är trasig?

Nej tack. Jag håller mig till en fysisk plånbok -_-

Telefonen ersätter inte din plånbok per se, utan dina fysiska kort. Om du så tappar din telefon eller dina bankkort så står du lik förbannat med byxorna nere. Varför skulle hackare få det lättare att hacka google wallet än vilken annan random internetbank om jag får fråga? Borde ju vara enklare att bara hacka en bank inte sant?

Du är bara cynisk för det nya.-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Telefonen ersätter inte din plånbok per se, utan dina fysiska kort. Om du så tappar din telefon eller dina bankkort så står du lik förbannat med byxorna nere. Varför skulle hackare få det lättare att hacka google wallet än vilken annan random internetbank om jag får fråga? Borde ju vara enklare att bara hacka en bank inte sant?

Du är bara cynisk för det nya.-_-

Nah, jag välkomnar ny teknik, men när det gäller pengar är tar jag det säkra före det osäkra. Även om en plånka inte är helt säker den heller :)

Man har ju läst i nyheterna många gånger om smartphones som hackas och sprider virus och skit. Ovanligare är det dock att läsa om att internetbanker rånas (iaf har inte jag läst om detta på mycket länge)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nah, jag välkomnar ny teknik, men när det gäller pengar är tar jag det säkra före det osäkra. Även om en plånka inte är helt säker den heller :)

Man har ju läst i nyheterna många gånger om smartphones som hackas och sprider virus och skit. Ovanligare är det dock att läsa om att internetbanker rånas (iaf har inte jag läst om detta på mycket länge)

Du förstår dig ju onekligen inte på teknik överhuvudtaget. Om någon hackar din telefon är det samma sak som att någon snor din plånbok. Du kan ha miljoner visa-kort i den, men tjuven i fråga kommer inte åt dina pengar utan din kod. Samma sak här. Hackar någon din telefon (hur otroligt den än må vara) så kommer dom inte åt dina kort utan din kod. Hackaren behöver sen din fysiska telefon för att betala med. Ska han hacka den och sen åka hem till dig och sno telefonen också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som suger är att vissa smartphones har en batteritid på runt ett dygn vid tungt användade... Vad fan gör man om batteriet är slut?!

Vad gör man om kortet blir avmagnitiserat?

Vad gör man om man tappar börsen/kortet när man är på väg till affären?

Man får väl bara låta bli att vara så jäkla slarvig så ordnar det nog sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...