Jump to content

Mekaniska tangentbord


Siana
 Share

Recommended Posts

Yeah :/

Ska dock ta över det till en kompis för att testa i en annan dator för säkerhets skull, man kan ju aldrig vara nog för säker.

har kontaktat razer om det och testat uppdaterat firmware och sånt, ska bara testa en annan dator sen så får jag nog reklamera den (hoppas jag) då det verkar som jag har garanti på den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, tangentbordet är rätt stendött. Knappar funkar ju men alltmer verkar börja dö på det.

Dags för nytt då antar jag =/

Kan någon rekommendera nått bra?

Är mest van vid Cherry MX Blue switchar och skulle nästan helst vilja ha nått i stil med blått.

Vad jag har läst så verkar Cherry MX Brown switchar vara snarlika till blåa?

Vad använder ni? Har ni några rekommendationer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nära 0 erfarenhet av mekaniska tangentbord. Men sitter på ett Razer Blackwidow ultimate 2013 och kan inte bli mer nöjd (:

Haft det i över 18 månader nu och det ser ut och beter sig som dagen jag köpte det!

Alltså har du 18 månaders erfarenhet av mekaniska tangentbord...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nära 0 erfarenhet av mekaniska tangentbord. Men sitter på ett Razer Blackwidow ultimate 2013 och kan inte bli mer nöjd (:

Haft det i över 18 månader nu och det ser ut och beter sig som dagen jag köpte det!

Alltså har du 18 månaders erfarenhet av mekaniska tangentbord...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan rekommendera dig Razer Deathstalker jävligt skönt tangentbord har haft mitt sen Januari (11 månader) funkar fint har spillt lite vatten/cola/energydryck funkar fortfarande. Tycker detta är mer bekvämare än vad mitt Saitek Cyborg tangentbord var. Men tog ett tag att vänja sig med alla knappar då dem sitter rätt så kompakt enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var länge sugen på tenkeyless för att få en skönare position med musarmen, men känner att jag inte kan vara utan min numpad. Vet någon ifall det finns fler tillverkare som gör tangentbord likt CM Storm Quickfire TK, alltså där numpad och piltangenter/insert+etc integreras? (Alternativt vad den layouten kallas?)

1581513_1253982_0.jpg

Är sugen på bruna nu. Har svarta, och även om jag gillar dem så saknar jag motståndet när jag skriver...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Har inte testat att spela med dessa bruna brytare än, men kan säga att det är mycket skönare att skriva än med svarta. Bruna brtare har en markant lägre motståndskraft än svarta så det känns nästan lite för enkelt att trycka ned dem. Jag vänjer mig säkert, men annars kan det bli så att jag ghettomoddar genom att byta ut fjädrarna mot de som jag har i mina svarta... ^_^

Ska nog göra det med mellanslagstangenten oavsett...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hörni grappar, jag behöver hjälp nu.

Hittade en sida som säljer switchar till mekaniska tangentbord, så jag ska ta och köpa nya switchar för tangenterna som slutat funka på mitt tangentbord, frågan kvarstår nu dock, hur plockar man bort gamla switchar på det enklaste sättet?

Någon som vet?

Tack på förhud

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...