Jump to content

Mekaniska tangentbord


Siana
 Share

Recommended Posts

Finns det mekaniska tangentbord som inte är designat enbart för femtonåringar? Jag söker ett cleant, helst svart tangentbord som helt skall sakna LED-belysning och annat onödigt bös.

Steelseries 6gv2 är svart. Enda belysningen som finns är numlock, capslock och scrollock-indikatorerna. Finns röda och svarta switchar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Har ni koll på ett tangentbord som har svarta brytare och inte har numpad?

CM Storm Quickfire Rapid är ett alternativ, men det är alldeles för fult tycker jag. :rolleyes:

Edit: Har förresten känt på blåa, röda och svarta brytare. Blåa är ju coolast egentligen, men kommer nog inte passa mitt användande så bra. Jag har ganska "tunga" fingrar när jag vilar dem på tangentbordet och upptäckte snart att röda brytare trycks ned för lått för mig. Svart verkar klockrent!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni koll på ett tangentbord som har svarta brytare och inte har numpad?

CM Storm Quickfire Rapid är ett alternativ, men det är alldeles för fult tycker jag. rolleyes_1184336_0.gif

Edit: Har förresten känt på blåa, röda och svarta brytare. Blåa är ju coolast egentligen, men kommer nog inte passa mitt användande så bra. Jag har ganska "tunga" fingrar när jag vilar dem på tangentbordet och upptäckte snart att röda brytare trycks ned för lått för mig. Svart verkar klockrent!

Filco är ju riktigt bra, men det kanske du tycker är fult också.

Annars kan du ju glo runt efter tangentbord med svarta brytare här, men det är ju inte säkert att du hittar dem med svensk layout sedan. Fast hittar du bara t e x tysk så fungerar ju det också, och du kan ju även byta knapparna om det stör dig väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filco är ju riktigt bra, men det kanske du tycker är fult också.

Annars kan du ju glo runt efter tangentbord med svarta brytare här, men det är ju inte säkert att du hittar dem med svensk layout sedan. Fast hittar du bara t e x tysk så fungerar ju det också, och du kan ju även byta knapparna om det stör dig väldigt mycket.

Nejdå, Filco-tangentbordet såg sådär lagom cleant ut! Tack för tipset om sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har använt samma tangentbord i flera år. Hittade det på en loppis för 50:- och ja, tydligen är det mekaniskt. Har aldrig funderat över det men den är ju väldigt angenäm att skriva med.

+1.

Hade ingen aning om att det är mekaniskt, och jag som har "suktat" efter sådana. Tangenterna börjar bli sjukt äckliga dessvärre, dags för en restaurering snart.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+1.

Hade ingen aning om att det är mekaniskt, och jag som har "suktat" efter sådana. Knapparna börjar bli sjukt äckliga dessvärre, dags för en restaurering snart.

Ja, det är ett helvete att städa. Brukar bara banka mot skrivbordet tills diverse nagelbitar och annat smuts ramlar ut men fruktar vad som döljer sig i djupet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni koll på ett tangentbord som har svarta brytare och inte har numpad?

CM Storm Quickfire Rapid är ett alternativ, men det är alldeles för fult tycker jag. :rolleyes:

Edit: Har förresten känt på blåa, röda och svarta brytare. Blåa är ju coolast egentligen, men kommer nog inte passa mitt användande så bra. Jag har ganska "tunga" fingrar när jag vilar dem på tangentbordet och upptäckte snart att röda brytare trycks ned för lått för mig. Svart verkar klockrent!

Ducky G2Pro finns i en version utan numpad. Finns i alla brytare. Har ett vanligt G2Pro med blåa, och det är sinnessjukt skönt att skriva på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Haffade ett Steelseries 6Gv2 för 250 spänn på Sweclockers marknad mest för att jag ville testa på mekaniska brytare. Känns ganska ovant kan jag säga, jag har ju kört med tangentbord i lågprofil de senaste tre åren. Hur som helst så känns det schysst, men har nu fått för mig att det är bruna brytare jag vill ha. Köper jag ett sådant tangentbord senare så ska jag se till att bli av med numpaden!

Edit: Nu har jag spelat. Riktigt schysst faktiskt! Svårt att säga vad det är som gör det, men det känns ofantligt mycket bättre än med rubberdomes. Det känns dock inte helt hundra när jag skriver...

Ifall ni undrar så har jag svarta brytare förresten.

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Uppstår samma fel på andra datorer med det tangentbordet?

Kan inte svara på detta då jag enbart har en dator, kanske kan få gå hem till en kompis för att testa det dock.

Värt att nämnas dock är att jag sitter på ett annat typ "kontorstangentbord" där det inte är några problem som helst.

Jag trodde det kunde vara razer synapse som kukade sig också så jag ominstallerade det. Fortfarande samma problem, finns det nått sätt att resetta firmware i Tangentbord eller liknande utifall det är nått sånt som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte svara på detta då jag enbart har en dator, kanske kan få gå hem till en kompis för att testa det dock.

Värt att nämnas dock är att jag sitter på ett annat typ "kontorstangentbord" där det inte är några problem som helst.

Jag trodde det kunde vara razer synapse som kukade sig också så jag ominstallerade det. Fortfarande samma problem, finns det nått sätt att resetta firmware i Tangentbord eller liknande utifall det är nått sånt som spökar?

Har du testat switcha USB-portar mellan de två inkopplade tangentborden?

Är båda via USB eller är kontorstangentbordet via P/S2?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...