Jump to content

Onoff går i konkurs


Jazz
 Share

Recommended Posts

Den stora frågan är ju hur Expert International kan bedriva verksamhet genom Expert i Sverige. Vem handlar där? Dyrt. Okunniga. De syns aldrig; snacka om att falla i skymundan. Går de med vinst?

Hade glömt bort dem.. det bekräftar ju det du skriver ganska bra, haha. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag vill veta lite mer om den där HD-tv:n jag funderar på att köpa knallar jag hellre in på ONOFF än ICA Maxi.

Det är nog helt enkelt så att de som anser att OnOff (och egentligen alla elektronikkedjor vill jag påstå) har bra och kunniga säljare själva inte är något bra på elektronik och teknik. Inget illa menat. :P

Sedan är det självklart att det finns vissa anställda som faktiskt är insatta i det de säljer - det kan nog ingen säga emot - men den generella uppfattningen bland folk som redan har lite koll på TV:n de funderar på att köpa är att OnOff (och alla dessa kedjor) inte har tillräckligt bra koll för att övertyga om köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste lite snabbt i dags tidningen att det var en del pålitliga företag som skulle köpa upp OnOFF och rädda 900 anställda och skulle vara klart om ett par veckor. Själv har jag aldrig handlat där inne förutom mina föräldrar.

Vad jag vet så har vi handlat en ny frys PS2(när det var nytt) router. Samt mobil det är vad jag kan komma på vad vi har handlat där.

Vi har eller mina föräldrar har fått bra hjälp från personalen där senast var det när vi köpte vår router. Jag har däremot inte upplevt nåt speciellt som dem andra har gjort med personalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goa reor dem har nu, 30% på allt. Farsan köpte en 46" LED TV för 3,5k tror jag.

Jo, den är go om man har koll på sina saker. Dvs, tittar igenom internet innan. Jag kan tänka mig att en hel del saker där fortfarande är dyrare där än på internet, tyvärr.. Men det lät som ett bra pris tycker jag ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, den är go om man har koll på sina saker. Dvs, tittar igenom internet innan. Jag kan tänka mig att en hel del saker där fortfarande är dyrare där än på internet, tyvärr.. Men det lät som ett bra pris tycker jag ändå!

Jag skummade igenom Flashback-tråden, det verkar som att priserna just nu ligger ungefär vid billigast-på-internet-nivå, d v s man kan hitta något för någon hundring billigare än prisjakts priser, men några storkap kommer man inte att kunna göra.

Funderade att ta med mamma och fynda en TV till henne (hon har fortfarande en tjock-TV) men det var bra att jag läste tråden på Flashback först. Det verkar vara helt länsat i butikerna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne i deras butik förra veckan, 25% rabatt på allt hade de. Kollade på några tagentbord och funderade att köpa ett just pga rabatten men när jag kollade på prisjakt så kunde man köpa dem i andra butiker mycket billigare.. Ett Razor tangentbord var dubbelt så dyrt hos OnOff än hos Siba

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne i deras butik förra veckan, 25% rabatt på allt hade de. Kollade på några tagentbord och funderade att köpa ett just pga rabatten men när jag kollade på prisjakt så kunde man köpa dem i andra butiker mycket billigare.. Ett Razor tangentbord var dubbelt så dyrt hos OnOff än hos Siba

Greedy til' death.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...