Jump to content

Battlefield 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Kan man fortfarande få tag i beta nycklar? Eller kommer det komma en "open-beta" snart?

Alphan slutar 1 augusti, på måndag alltså.

Sen börjar stängd beta, och därefter öppen beta.

Inga datum är satta på någon av betorna än. De som köpt Medal of Honor med BF3-klistermärket (Limited Edition & T1) får beta-nyckel.

Om du hittar ett sånt spel och tycker det är värt att köpa så kan du få tidigare access till betan.

624170_1215792_0.jpg

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=624170

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar det även dem som har förhandsbokat Battlefield 3: Limited Edition? Eftersom jag gjorde det tidigaste förra månaden. Har iallafall signat mig på battlefield news så kanske har tur.

Jag hittar inget som säger att det skulle vara så.

Att få beta-access var ett säljtricks för MoH, vilket jag inte tror dem behöver använda för BF3.

Men inte skadar det att signa på bf news, har man tur kanske man får en invite till stängda betan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar inget som säger att det skulle vara så.

Att få beta-access var ett säljtricks för MoH, vilket jag inte tror dem behöver använda för BF3.

Men inte skadar det att signa på bf news, har man tur kanske man får en invite till stängda betan.

Mjo känns inte värt att köpa ett spel bara för att få en beta nyckel. Och MoH var inte speciellt bra heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara så ni alpha-testare vet :)

http://www.vgreleases.com/News-818686.aspx

-----------------------------------

För alla andra så har det släppts en del info om Limited Edition.

6008276061_9f84a030f6_o_1216331_0.jpg

Battlefield-3-UK-Preorder-Banner-600x234_1216331_1.jpg

Skillnader på Standard och Limited Edition:

Spoiler
UK purchasers will be privy to a Standard Edition and Limited Edition version of Battlefield 3 as outlined below:

Battlefield 3 Standard Edition

In Battlefield 3, players step into the role of the elite U.S. Marines. As the first boots on the ground, players experience heart-pounding missions across diverse locations including Paris, Tehran and New York City. In the field, periods of tension and anticipation are punctuated by moments of complete chaos. As bullets whiz by, as walls crumble, as explosions force players to the ground, the battlefield feels more alive and interactive than ever before. To complement the single-player campaign, Battlefield 3 delivers 10 massive co-op maps and multiple multiplayer modes – a proven strength of DICE.

Battlefield 3 Limited Edition

Gamers who pre-order Battlefield 3 are assured a copy of the Limited Edition, which includes the deep and immersive Back to Karkand post-launch digital expansion pack at no extra charge. With Back to Karkand, players can wage all-out war on four of the most celebrated maps from Battlefield 2 including Strike at Karkand, Gulf of Oman and the Sharqi Peninsula, all stunningly re-created using the power of Frostbite 2. Gamers who choose to purchase the digital expansion separately can do so for $14.99.

Exklusiva vapen kommer även följa med i Limited Edition, här är listan:

Spoiler
Physical Warfare Pack

The Physical Warfare Pack comprises of three exclusive weapons and access to special ammo:



  • Exclusive Weapon
  • TYPE 88 Light Machine Gun DLC
  • Exclusive Weapon Mod
  • Flash Suppressor for SKS Sniper Rifle DLC
  • Day 1 Access
  • DAO-12 Semi-Automatic Shotgun
  • Exclusive Ammo
  • Flechette ammo for the DAO-12 shotgun

6008737338_21e3f72be4_z_1216331_2.jpg

Each of these weapons are only available for a limited time, with all players gaining access to the weapons at a later stage. The DAO-12 Semi-Automatic Shotgun will be available in the UK via GAME, Gamestation and Origin.

SPECACT Kit – Customise your character in-game with a set of eight unique skins for use in multi-player mode. There is one skin available for each class.

Spoiler

6008681282_4886ebf436_z_1216331_3.jpg

6008133621_3cf05a6267_z_1216331_4.jpg

Dog Tag Pack – In Battlefield 3, dog tags serve as the player’s in-game signature, allowing gamers to customize their soldiers. Dog tags are displayed on screen every time a player takes down an enemy or claims an opponent’s dog tags.

Spoiler

6008218183_d8ed91bdac_z_1216331_5.jpg

The preorder dog tags items are exclusive, with five new and unique tags in total.

Källa - http://www.esperino.com/battlefield-3-limited-edition-uk-preorder-bonus-items-revealed

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt kasst att spelet inte kommer släppas på Steam och istället så ska Origin framstå som det bättre alternativet.

Det många inte vet är att om man köper ett spel via Origin och sen inte spelar det på två år, så raderas det permanent från ens konto.

Om man inte använder sitt Origin-konto på två år så kommer hela kontot raderas tillsammans med alla spel man köpt.

WTF EA?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt kasst att spelet inte kommer släppas på Steam och istället så ska Origin framstå som det bättre alternativet.

Det många inte vet är att om man köper ett spel via Origin och sen inte spelar det på två år, så raderas det permanent från ens konto.

Om man inte använder sitt Origin-konto på två år så kommer hela kontot raderas tillsammans med alla spel man köpt.

WTF EA?!

Imo är det hugget som stucket... Jag och några polare har BC2 på steam och det fuckar fan alltid ur, laggar upp eller krachar medans en annan polare köpte det vanligt och hans funkar fan så mkt bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt kasst att spelet inte kommer släppas på Steam och istället så ska Origin framstå som det bättre alternativet.

Det många inte vet är att om man köper ett spel via Origin och sen inte spelar det på två år, så raderas det permanent från ens konto.

Om man inte använder sitt Origin-konto på två år så kommer hela kontot raderas tillsammans med alla spel man köpt.

WTF EA?!

Inte med köpta eller nedladdade spel på det! Inte något konstigt alls.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110804/inaktiva-ea-origin-konton-kan-raderas

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/04/eas-comment-on-origin-account-deletion/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Adrian, jag blev lite orolig där.

Ingen fara!

---

Jag vet inte var jag ska förboka spelet någonstans. Står och funderar mellan Origin eller en butik. Och det var länge sedan jag inte köpte ett pc-spel digitalt, så jag har ingen aning om vilken butik jag ska köpa ifrån. :P

Någon som kan tipsa om en bra och billig som jag kan vara säker på skickar det innan/på release? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen fara!

---

Jag vet inte var jag ska förboka spelet någonstans. Står och funderar mellan Origin eller en butik. Och det var länge sedan jag inte köpte ett pc-spel digitalt, så jag har ingen aning om vilken butik jag ska köpa ifrån. :P

Någon som kan tipsa om en bra och billig som jag kan vara säker på skickar det innan/på release? :)

Kör oftast på Elgiganten eller Spelbutiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...