Jump to content

Snacka om nyheter


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

http://www.dn.se/nyh...et-om-demokrati

"För 19-åringarna Miranda, Stephanie och Emelie är demokrati viktigt, men först efter att vi talat om för dem vad det är. Till en början har de ingen aning.

– Jag vet allvarligt inte vad du talar om. Jag har aldrig hört om detta i skolan, säger Miranda."

...men vafan...och det är bara början på galenskaperna. Jag hoppas att jag ser fel i almanackan och att det är första april idag. crying_1182855_0.gif

Låter ju sjukt så in i helvete! Vem vet inte vad demokrati är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 159
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

http://www.dn.se/nyh...et-om-demokrati

"För 19-åringarna Miranda, Stephanie och Emelie är demokrati viktigt, men först efter att vi talat om för dem vad det är. Till en början har de ingen aning.

– Jag vet allvarligt inte vad du talar om. Jag har aldrig hört om detta i skolan, säger Miranda."

...men vafan...och det är bara början på galenskaperna. Jag hoppas att jag ser fel i almanackan och att det är första april idag. crying_1182855_0.gif

Det är enkelt som elev att skylla allt på skolan om man själv är en idiot. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är några dagar efter, men upptäckte precis att James "Whitey" J. Bulger blivit tillfångatagen efter att ha hållit sig ifrån FBI i 16 år! :o För mig är detta ärligt talat större än Usama-nyheten och på ett sätt väldigt sorgligt. Don't get me wrong, jag stödjer inte organiserad brottslighet över huvud taget men alla som har hjärna nog att hålla sig ifrån FBI i 16 år samt leda den maffia som han gjorde imponerar starkt på mig, no doubt!

Ni som vill veta mer om honom kan klicka på länken ovan för att komma till hans Wikipedia-artikel eller klicka här för att komma till hans sida på FBI.gov.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite sent så egentligen ingen "nyhet" längre, men...

I maj 2011 droppade antalet IE6-användare i Sverige till under 1% vilket tog oss in på champions-sidan på ie6countdown!

Peoples Republic of China 33.8%

:o

Finner det ännu mer förvånande att SYDKOREA av alla länder, har nästan 22% IE6 användare. Har alltid tänkt mig Sydkorea som ett land som alltid är i framkant när det gäller internet (man kan till och med beställa latte med mobilen på caféer).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har piratat spelet man spelar då? :shifty:

Annars tänkte jag dra mitt strå till stacken nu! (Att bekämpa brottsligheten alltså.)

Edit. Läste mer än rubriken och insåg att det bara gällde mord och rån, nåja.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har piratat spelet man spelar då? :shifty:

Annars tänkte jag dra mitt strå till stacken nu! (Att bekämpa brottsligheten alltså.)

Edit. Läste mer än rubriken och insåg att det bara gällde mord och rån, nåja.

Beror på vilken typ av pirat du är...

isle-of-wight-computer-geek-iow_113108562_1214073_0.gif

eller...

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Sprit hem till dörren, bu eller bä? Carl Hamilton propagerar för just detta i ett debattinlägg på DN. Jag är för förslaget, men jag ser hellre att fokus läggs vid gårdsförsäljning (som i sin tur, någon gång i framtiden leder till ett slopat monopol) och bättre öppettider hos Systembolaget som idag görs omöjliga på grund av lag.

http://www.dn.se/debatt/systembolagets-varor-ska-levereras-hem-till-dorren

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/500-doda-i-orolig-delstat-i-sydsudan_6404081.svd

Minst 500 människor har mist livet i sammandrabbningar, som startade med en omfattande boskapsstöld i torsdags, mellan olika folkgrupper i den östra delstaten Jonglei i det nybildade Sydsudan, skriver brittiska BBC.

En högt uppsatt företrädare för de sydsudanesiska myndigheterna berättar även för BBC att över 200 barn har kidnappats.

Striderna pågick i och runt staden Pieri, som nu ska vara nedbränd. Delstaten har länge varit ett oroligt område.

What the fuck!? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...