Jump to content

Snacka om nyheter


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 159
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

FM tar ju onekligen uppgifterna på allvar som skickar hit typ halva flottan. Ska bli spännande att se vad det var. Jag gissar på en val.

Nån på FB säger att det pågår en övning i närheten av Gbg. Fan vad pinsamt om Försvaret missat detta och drar ut på spionjakt med landets alla resurser, och det visar sig vara helt i onödan :P

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån på FB säger att det pågår en övning i närheten av Gbg. Fan vad pinsamt om Försvaret missat detta och drar ut på spionjakt med landets alla resurser, och det visar sig vara helt i onödan :P

NATO har en övning i samma hav, ja. Mycket närmare Danmark dock. Visst skulle en ubåt från övningen kunna ha åkt vilse, men eftersom att det rör sig om NATO som vi samarbetar så mycket med så tror jag knappast att de skulle strunta i att rapportera det till svenska försvarsmakten. Däremot säger Sveriges Radio att en val sågs i Lysekil för ett par dagar sedan. Jag håller fast vid den teorin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Än en gång förvägras en dödssjuk ambulans av SOS Alarm

Jag börjar bli rädd. På riktigt. Vad ser de på som allvarligt nog? Att man med klar och tydlig stämma säger att "Hej! Jag vill bara informera om att min mage har spruckit och tarmarna väller ut. Jag blöder kraftigt genom öron, näsa och ögon. Jag är paralyserad från midjan och ner och jag har tappat synen"?

Det är så att man blir galen när man tänker på detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

"Jan Björklund medger att Folkpartiet tillsammans med de två andra småpartierna nu hamnar till höger om Moderaterna på den politiska skalan i viktiga sakfrågor."

http://www.dn.se/nyheter/politik/folkpartiet-laddar-for-en-hogersvang

Jag är jätteglad att FP har tagit initiativ och numer förhoppningsvis blir ett riktigt högerparti som till skillnad från Moderaterna vill fortsätta sänka skatter på olika håll. Moderaterna har blivit Socialdemokrater.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

"Jan Björklund medger att Folkpartiet tillsammans med de två andra småpartierna nu hamnar till höger om Moderaterna på den politiska skalan i viktiga sakfrågor."

http://www.dn.se/nyheter/politik/folkpartiet-laddar-for-en-hogersvang

Jag är jätteglad att FP har tagit initiativ och numer förhoppningsvis blir ett riktigt högerparti som till skillnad från Moderaterna vill fortsätta sänka skatter på olika håll. Moderaterna har blivit Socialdemokrater.

Du har rätt i sak. Jag tycker dock att FP i första hand bör fokusera på att bli mer nyliberalt och profilera liberalismen, inte tävla med M om vem som är mest höger. :rolleyes:

---

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/brittiska-kungahuset-blir-jamlikare_6591068.svd

Nu har det vidunderliga Imperiet ändrat i successionsordningen och infört kvinnlig tronföljd. Ett beslut som ligger helt i tiden och som med all säkerhet kommer att höja dess legitimitet och lyster till skyarna och bära Albion till nya glansdagar på framgångens vingar! Länge leve Drottningen! Hurra, hurra!

Redigerad av Umberto
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...