Jump to content

Terraria


Mark
 Share

Recommended Posts

TERRARIA

Grab your tools and go! You can do many things in Terraria: make weapons and fight off a variety of enemies in numerous biomes, dig deep underground to find accessories, money, and other useful things, gather wood, stone, ores, and other resources to create everything you need to make the world your own and defend it. Build a house, a fort, even a castle, and people will move in to live there and perhaps even sell you different wares to assist you on your journey. But beware, there are even more challenges awaiting you... Are you up to the task?

-

Så, vad är egentligen Terraria? Kort sagt, det är en Minecraft-kopia, fast sidescrolling och mer action. Det finns saker som är betydligt bättre i Terraria än i Minecraft, men såklart finns det saker som är mindre bra i jämförelse med Minecraft.

Det JAG tycker är bra med Terraria är att tools, vapen osv inte har någon durability, så man behöver aldrig oroa sig för att ens pickaxe går sönder. Man förlorar inte sina grejer när man dör, men man förlorar en liten del cash (som förövrigt kan användas hos NPC's som man kan spawna när man uppfyllt målen för att de ska dyka upp).

Världen är enorm. Visserligen är Minecrafts världar enorma också, men eftersom att Terraria är grymt mycket svårare än Minecraft, känns det som en rejäl utmaning att kunna springa från en sida till en annan.

Multiplayerläget är helt underbart, mycket mer kaotiskt och underhållande än i Minecraft. Dock kan man bara spela 4 st på en server, vilket känns lite surt. 8 spelare tycker jag de borde kunna trycka in.

Så, om ni känner att ni har en hundring över, tycker jag att ni definitiv bör kolla in Terraria på Steam! Som sagt, det blir sjukt mycket roligare om man är några stycken som spelar ;)

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Så jävla roligt! (w00t)

Fixar mig ner i Underworld där jag var på safari tills en väldigt stor och väldigt benig orm dödade mig, och jag har byggt en Skybridge och hittat flygande öar. Dessutom har jag schaktat större bitar av världen och även fixat mig ett set helt i guld. Förbereder mig för att ta mig an den underjordiska djungeln.

Superkul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört fast lite efter Guld... Dödar Eye of Cthulu och farmar Fallen Stars och letar Heart Crystals. The Corruption känns fortfrande lite för svår så Eater of Worlds får vänta... samma sak med meteoren som nyss föll.

Spelet tog sig verkligen en sväng mot tråkighet när man måste börja göra sånt här (över mark och utan att gräva osv). Hoppas bara att det blir bättre när jag väl kan döda Skeletor och lattja in i Dungeon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört fast lite efter Guld... Dödar Eye of Cthulu och farmar Fallen Stars och letar Heart Crystals. The Corruption känns fortfrande lite för svår så Eater of Worlds får vänta... samma sak med meteoren som nyss föll.

Spelet tog sig verkligen en sväng mot tråkighet när man måste börja göra sånt här (över mark och utan att gräva osv). Hoppas bara att det blir bättre när jag väl kan döda Skeletor och lattja in i Dungeon.

Well, jag säger såhär. Låt inte polaren/polarna spela utan dig i en timme ens, för då är du redan efter.

Vi hade ju en server förut, direkt när vi hade skaffat spelet så satt vi en hel dag och höll på, tyckte det var skitkul att hålla på springa runt osv.

Vi sa att vi skulle lira tillsammans hela tiden för att få uppleva allt det nya tillsammans.

Dagen efter hade alla på servern (inklusive en ny som hade kommit in) nekro armor medans jag fortfarande hade iron och lasersvärd. Efter det la jag terraria på hyllan.

Då dog allt det roliga på direkten för mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Skippade Underground Jungle och gick direkt till Underworld. Har nu redan min Molten armor och pick osv. så nu känner jag mig rätt färdig med spelet... :mellow:

Vadå? Dödade du skeletor innan du stack till Underworld? Jag är redan nere i Underworld och jag har inte ens mött King Slime än.

Edit: Bara för det så råkade jag just döda Eye of Cthulhu. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå? Dödade du skeletor innan du stack till Underworld? Jag är redan nere i Underworld och jag har inte ens mött King Slime än.

Edit: Bara för det så råkade jag just döda Eye of Cthulhu. :P

Jag hade turen att få ett meteoritnedslag efter min andra Shadow Orb som gjorde det möjligt att mine:a Meteorite som jag då gjorde; sedan köpte jag musket balls och en Minishark och skapade Meteorite Shot och använde dessa för att döda Skeletor. :)

Underworld kände jag var för svårt innan jag fick bättre loot; skälet till att dungeonen finns. Det är bara massa chests där inne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...