Jump to content

Terraria


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag kan inte byta min spawn point :S

Ska man inte bygga en säng och höger klicka på den bara? det funkar inte ?

Rummet måste vara tillräckligt "bra" för att sängen ska fungera också. Man kan inte bara göra jordväggar och ett 4x4-rum och sedan smälla in sängen där.

Wuzi: Jag skulle kunna administrera servern, jag hostar ju själv en server till mig och lajjan när vi spelar. Men jag vet inte jag har uppkoppling nog till hela forumet, så om du hostar serverplats så kan jag administrera själva servern.

Sedan vet jag inte ifall jag själv kommer spela så mycket på den, men ni klarar er nog utan mig. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en superstor vattenpool och en superstor lavapool långt under jorden och jag envisas på att mine:a Obsidian trots att jag inte behöver det (mest för att jag inte har något att göra); 1300 ores and counting... >_<

@ eXotic

Får jag vara med och leka med dig och Lajjan? :>

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en superstor vattenpool och en superstor lavapool långt under jorden och jag envisas på att mine:a Obsidian trots att jag inte behöver det (mest för att jag inte har något att göra); 1300 ores and counting... >_<

@ eXotic

Får jag vara med och leka med dig och Lajjan? :>

Njae, den världen jag, Lajjan och Kebab lirar på är världen med våra första gubbar. Så det blir inte bra på något sätt om du skulle hoppa in. Vi vill till exempel inte att du ska komma in med din supergubbe, för då skulle du ligga långt före oss. (Vi tar inte ens grejer från våra SP-gubbar, även fast det är lockande att hämta en del grejer där.) Sedan skulle du nog inte tycka att det vore så kul att hoppa in och ligga en bit efter oss. Så på den här världen säger jag nej.

Men om vi startar en GTAserver på en av Wuzis servrar så kan ju alla spela på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är rätt sugen på att spela på en server som är väldigt laid back.

Jag har varit med på 2 servrar som vi har hostat med kompisar, men då kom vi till hell-armor på 2 dagar, vi grävde inte runt och utforska så jätte mycket utan gick direkt på sak.

Det jag vill ha är en server, som väntar ett bra tag med att uppgradera sig mycket, helst en Large värld isånafall så man måste expandera sig mycket istället för att sitta på ett och samma ställe hela tiden!

Att man kanske sitter på bara copper armor i nån dag för att sedan kunna uppgradera sig till bättre och fokusera sig mer på att bygga ut, och att hjälpa varandra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är ju den att även om du kör på en large map så går det lika fort.

1. Bygga hus

2. klirra silver och guld

3. leta upp ug.djungle

4. farma roses

5. gör ett djungleset

6. ???

7. Profit!

Har du ett djungelset och sword of grass så är allt mediokert redan. Det är bara Lava-set och det mergade svärdet som kvarstår, allt annat är i samma armorklass eller i värsta fall sämre.

Därför tycker jag helt klart att dom skulle göra spelet svårare, just i letande och dylikt. Bygger du ett hus med 7 rum direkt så är det klart, vilket också är surt. Jag vill ha större restriktioner på allt, får väl hoppas på dom senare patcherna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är ju den att även om du kör på en large map så går det lika fort.

1. Bygga hus

2. klirra silver och guld

3. leta upp ug.djungle

4. farma roses

5. gör ett djungleset

6. ???

7. Profit!

Har du ett djungelset och sword of grass så är allt mediokert redan. Det är bara Lava-set och det mergade svärdet som kvarstår, allt annat är i samma armorklass eller i värsta fall sämre.

Därför tycker jag helt klart att dom skulle göra spelet svårare, just i letande och dylikt. Bygger du ett hus med 7 rum direkt så är det klart, vilket också är surt. Jag vill ha större restriktioner på allt, får väl hoppas på dom senare patcherna.

Spelet är väl fortfarande under utveckling va? Ungefär som Minecraft, så man får hoppas att det tillkommer mer saker till spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.0.6 kommer att göra spelet svårare, i alla fall enligt Blue.

http://www.terrariaonline.com/threads/my-impressions-on-1-0-6.41725/

Game difficulty is also something we are focusing on this patch. The game itself is going to be about 150% more difficult than it is already. But this doesn't mean new players will find them self in a pickle from the get go. This simply means playing the game on soft-core mode will offer you more of a challenge than it previously did and you will need to play more strategically. Hardcore will seem, even more hardcore now as well with these changes.

Overall the game is more rewarding to play now. It's no longer a "I don't care about getting hurt because I can heal" situation all the time. If you wish to progress, you need to take your time, be cautious and make sure you set your gear a certain way that works for your play style and tactics. In multiplayer, having a team with a meleeist and a ranged player will now seem more useful, as teamwork will bring rise to a feeling of safety and strength.

De vill också skapa mer end-game content och göra något med PvP, om det kommer i 1.0.6 eller inte tror jag inte de har pratat om dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

As we speak så sitter jag på en server som Wu Zi Mu hostar, har äntligen lyckats få Terraria-servermjukvaran att fungera efter lite krånglande samt en hel kvälls serverinstallation tillsammans med WZM.

Så, ett stort tack till WZM för serverhostande samt att han satt en hel kväll och installerade och uppdaterade servern.

Just nu håller servern på att skapa världen som GTASajtarna kommer kunna spela på, det blir en bana av storlek large, för jag antar att det är det som de flesta vill?

Hur vill vi ha servern? GTASajtare bara, eller får annat folk också komma in? Ifall det ska vara GTASajten only så kanske man inte ska skriva ut lösenord här?

Jag kommer att skriva IP, portnummer och eventuellt lösenord här i tråden så fort det fungerar att ansluta till servern.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Servern är uppe, just nu har jag inte satt något lösenord.

IP: 46.59.6.119

Port: 7777

In och lattja med er!

Edit: Ni får själva göra upp ifall ni vill att man ska starta en ny gubbe att lira med på GTASajten, eller om ni ska spela med era maingubbar.

Redigerad av eXotic
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Awesome!

Det här var kul! Hoppas fler är inne samtidigt... Nu var jag ensam men jag ser att Mark varit där.

Om man går åt höger kommer man snart till The Corruption. Vattenhålet vid spawnpointen är inte så djupt och det finns inget av intresse där. :P

Gå till vänster om Marks hus så finns det en jättelång underjordisk gång med massor av kistor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...