Jump to content

Terraria


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag skulle nog kunna hosta det igen.

Antingen att jag lyckas mygla in det på polarens riktigt kraftiga server, eller om det är väldigt lättdrivet så skulle jag kunna hosta det på min webserver. Den är betydligt stabilare än servern jag hade tidigare i Pajala.

PMa mig om intresse finns.

Edit: Jag läste på lite om vad terraria kan tänkas dra, och det ska nog gå bra på min webserver. Ska sova nu men kikar vidare imorgon.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är otroligt hur de kan få spelet att se så otroligt grötigt ut i trailern.

Det har jag faktiskt inte tänkt på förrän du nämnde det, men det har du faktiskt helt rätt i. Det kanske inte är så passande just när man gräver, men i slutet av trailern när de visar de nya bossarna och PvP passar det bara in att det är smått kaotiskt.

Huvudsaken är dock att visa massor med nyheter, och det tycker jag ändå de lyckas väldigt bra med. Det skulle inte vara samma sak om de visade var sak för sig, slow-paced.

Terraria 1.1 är mer som en expansion till gamla 0.6 än en uppdatering. Det kliar verkligen i fingrarna efter att utforska allt nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Me neither.

eXotic, du råkar inte ha lust att starta upp den där servern du hade i somras? :)

Jag fick ingen notifikation. :P

Det var inte min server, det var Wuzi som hade den, jag bara administrerade. Men jag kan gärna tänka mig att ha hand om servern. Om Wuzi vill bistå med serverplats vill säga.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick ingen notifikation. :P

Det var inte min server, det var Wuzi som hade den, jag bara administrerade. Men jag kan gärna tänka mig att ha hand om servern. Om Wuzi vill bistå med serverplats vill säga.

Och Wuzi tycks också tycka det är ok!

Jag skulle nog kunna hosta det igen.

Antingen att jag lyckas mygla in det på polarens riktigt kraftiga server, eller om det är väldigt lättdrivet så skulle jag kunna hosta det på min webserver. Den är betydligt stabilare än servern jag hade tidigare i Pajala.

PMa mig om intresse finns.

(ping)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle föredra att hosta på servern med i7a, så det flyter lite bättre.

Däremot så är det Linux på den, så jag måste hitta en uppdaterad version av Terraria server för Linux.

Om någon har lite tid över så kan ni gärna få göra det, jag sitter på jobbet atm.

(Självfallet utan Wine eller Vbox)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle föredra att hosta på servern med i7a, så det flyter lite bättre.

Däremot så är det Linux på den, så jag måste hitta en uppdaterad version av Terraria server för Linux.

Om någon har lite tid över så kan ni gärna få göra det, jag sitter på jobbet atm.

(Självfallet utan Wine eller Vbox)

Kanske detta är något?

Förstår dock inget som har med Linux att göra...

http://www.tdsm.org/

YES, you can run a dedicated Terraria Server on linux with just the terminal

I am running Ubuntu server 11.04, with TDSM (Terraria Dedicated Server Mod)

you need mono and TDSM.

1.) sudo apt-get install mono-runtime

2.) wget http://kangaroo.olympus-gaming.net/Terraria_Server.exe

3.) chmod a+x Terraria_Server.exe

4.) \. Terraria_Server.exe

it ask you if you want to quite to edit the config ... yes

5.) vim server.properties

press i for insert mode

edit the file

ctr+c to exit insert

shift z, and shift z again to save and exit

6.) assuming your router is good to go just type \. Terraria_Server.exe

- Tweak

- my server is now at home.wookiewartribe.com -p 7777

- of course its running tdsm but TDSM DOES LINUX

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Felet med TDSM är att det kräver mono, vilket gör att Terraria drar ungefär 150% mer RAM än normalt.

Av det jag läst (och förstått) verkar Mono vara den enda lösningen för tillfället tyvärr, om man inte har Windows på serven då man kan använda de ordinarie verktygen.

Kommer det gå ändå? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...