Jump to content

Terraria


Mark
 Share

Recommended Posts

Fa-an vad jobbigt det är med Copper Pickaxe... :P

Bara nya karaktärer på servern?

Även om det verkar vara kul kom jag att tänka på hur det är att börja om... Inga Rocketboots, Red ballons och som salt i såren så är även alla gyllene kistor låsta med keys man får i dungeonen.

Det gör att man får kämpa lite, inte bara glida omkring och steka med massa accessories. :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör att man får kämpa lite, inte bara glida omkring och steka med massa accessories. :P

Jo, det är sant. Jag tänker mest på byggaspekten. Det är vad jag tycker är roligast - bygga och utforska.

Att starta om från början hade funkat bäst om alla spelade samtidigt, och i vilket fall som helst kommer vissa ändå komma mycket längre fram än andra snart.

Vad tycker ni/du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev ägd av Steam's rea (köpte i måndags kväll), fast det gör ingenting. :) Kan däremot tipsa andra som vill köpa att det är 50% rea.

------

Går ganska bra för mig. Hittade en Cloud in a Bottle vilket var sw33t, hittade sedan en floating island med en Lucky Horseshoe, vilket var sw33t. Hittade sedan Hermesboots vilket också var sw33t. Är uppe i en gold pickaxe och ska snart fixa mer gold armor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev ägd av Steam's rea (köpte i måndags kväll), fast det gör ingenting. :) Kan däremot tipsa andra som vill köpa att det är 50% rea.

------

Går ganska bra för mig. Hittade en Cloud in a Bottle vilket var sw33t, hittade sedan en floating island med en Lucky Horseshoe, vilket var sw33t. Hittade sedan Hermesboots vilket också var sw33t. Är uppe i en gold pickaxe och ska snart fixa mer gold armor.

Joina servern och fortsätt där! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nu meddela att Moria åter har öppnat, med hjälp av HowHow samt en hel del skjutanade med min SandGun.

Ingången finns under The Sandcastle.

Till vänster om The Sandcastle finns nu "The Sandcastle Expressway" som tar er långt bort, över sjöar och genom berg. Om ni fortsätter efter vägen tar slut, och tar er igenom två corruptions och två öknar finner ni Dungeonen! Dessutom finns ett awesome område efter den första corruptionen med massvis med små svävande öar med träd, lite över marknivå, över en stor övervuxen ravin.

---

Bebben,

Du har fått lite presenter och överraskningar.

Redigerad av Sniper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar uppdateringen, för första gången (För mig i alla fall) är night owl potion användbart. Sedan är det en kul ide med disease.

Däremot så tycker jag att det nya livsystemet är sjukt svårt! Att alla potions bara ger hälften så mycket liv som innan, och att man bara kan dricka en gång i minuten är livsfarligt. Nu måste man verkligen samla på sig det allra bästa potion:et man kan hitta, och använda den precis, precis innan man dör.

Däremot så verkar man regenerera liv nu, gjorde man det innan utan ringen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot så verkar man regenerera liv nu, gjorde man det innan utan ringen?

Kom i senaste updaten.

Players now heal automatically when 'not in combat'. You are flagged as in combat when you are damaged by anything. The longer you have spent after getting hurt will increase your hp regen speed slightly.

Står i changelogen som finnes på förra sidan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...