Jump to content

Slagsmål


spajdermän
 Share

Recommended Posts

Hej. Tänkte att man kunde diskutera slagsmål i den här lilla tråden. Är du en van krigskämpe eller föraktar du människorna som tar till knytnävarna när spänningen stiger för högt?

Anledningen till att jag skapar tråden är egentligen på grund av en händelse som utspelade sig igår kväll. Skulle uppskatta om ni läser igenom min text och hjälper mig att komma på vad jag kan göra.

Bekymmerslös, full och trött begav jag mig alltså hem efter en helt ok tentapub på KTH-campus. Klockan var runt 0230 när jag hoppade av bussen i Sickla. En tjej i 20-årsåldern och två killar som borde ha varit runt 15 hoppade av de också. Jag har inte mer än 200m till min lägenhetsdörr från busshållplatsen och började vandra hemåt.

Det dröjde inte lång stund förrän de två ynglingarna började ropa saker såsom "punkare" (jag hade ovve på mig och jag antar att de inte vet vad den står för), "bög" och "hora" efter mig. Jag ville bara hem och fortsatte således bara gå. De småsprang efter mig och när de var ikapp började den ene peta på mig med sin PET-flaska som var fylld med vatten under fortsatta verbala påhopp. Jag försökte få dem att lämna mig ifred och ville verkligen inte slåss.

Snart fick jag ett slag av vattenflaskan i huvudet och emedan jag kokade av ilska och adrenalinet pumpade ville jag ändå inte slåss. De var seriöst väldigt små och trots att de var två förstår jag inte varför de ger sig på en kille på 185cm vägandes nästan 80kg som ändå absolut inte är dåligt byggd. Nog för att de var två men jag hade, vill jag tro, rått på dem på egen hand.

Precis då kommer den tidigare nämnda tjejen runt hörnet med en mobil i handen, jag såg en utväg som inte betydde att jag behövde ta till nävarna och bad henne ringa polisen. Vid de orden utbrast de typ "ofta du ringer snuten fegisbög" och försvann.

Det visade sig att tjejen bor i samma hus som mig och vi gick tillsammans hem. Hon frågade om det gick bra med huvudet osv och jag tackade för att hon fanns i närheten så att jag slapp slåss, vilket hon tyckte var bra att jag inte ville. Hon var jättetrevlig och hade bråkat med sin kille, men det hör inte till den här historien.

Vad som däremot hör hit är att jag faktiskt hörde pojkarna prata på bussen om var de skulle hoppa av och liknande. Jag tänkte inte på det då, men nu i efterhand är det rätt uppenbart att de hoppade på en random buss från slussen, för att hoppa av vid random busshållplats och därefter starta slagsmål med random person. Finns det verkligen sådana tomtar som går ut för att slåss? Jag har, sedan jag flyttade till Stockholm, inte sett till en enda sådan här sak men nu har jag blivit varse att det finns folk som är dumma i huvudet.

Att gå på i grupp mot en full ensam person är otroligt fegt och jag är glad att det var mig de gick på och att situationen kunde avvärjas utan vidare. Men vad hade hänt om de gick på någon som inte kunde försvara sig? Så sjukt.

Man vill ju självklart att sådana här saker inte ska få fortgå så jag funderar på om man ska berätta för polisen så att de ska hålla koll och så. Det finns självklart värre saker än två uppkäftiga och hormonstinna ynglingar, men det kan ju faktiskt gå riktigt illa. Men hur går man till väga om man ska gå med saken till polisen, jag vill ju bara upplysa egentligen och inte anmäla? Jag minns ju knappt hur de såg ut och har inga namn eller sådant att gå efter. Det enda jag har är egentligen deras hudfärger.

-----

Dela gärna med er om egna erfarenheter och åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart finns det idioter, överallt! Jag är galet van vid slagsmål och slogs minst varje dag i från att jag var 13 tills jag nästan var 16, ibland en mot en och ibland flera mot flera. Jag har även varit ensam mot flera, som mest mot fem personer och jag tror inte att jag behöver förklara vad som hände mig då?

Jag lyckades dra ner i en jävla massa skit efter att jag blev slagen så att jag bröt handleden när jag gick i femman, så någon gång i sexan började jag slåss en hel del, dock aldrig på skolan eller framför lärare. Men det blev allt oftare, och till slut var det som minst ett slagsmål om kvällen. Ibland var det över på ett slag, ibland höll det på längre och ibland involverade det även någon typ av vapen (oftast enklare som små järnrör man kan få på slöjden, en fylld eller fryst Cola-flaska, kniv, stenar osv osv). Jag har blivit slagen, knäad, sparkade, hotad, blivit inslängd i diverse stolpar och väggar, blivit sparkad när jag legat på backen, blivit slagen med diverse tillhyggen och en gång fått en pistol riktad mot ansiktet. Så våld är något jag kan mer om än vad jag önskar att jag kunde...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det verkligen sådana tomtar som går ut för att slåss?

Tro mig, hela jävla Västerort är full av slagsmålstomtar! En av anledningarna till varför morsan vill att vi flyttar är att man inte känner sig säker ute om kvällarna längre. Ungdomsgäng, rånare, våldtäcktsmän... you name it, we have it! Ska bli så jävla skönt att komma bort från fitt-Stockholm!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer Kebab in och förvirrar, så jag vet inte vilken tråd jag ska skriva i.

Jag har aldrig varit i slagsmål, en gång var det ganska nära däremot.

Det var på gymmet, en kille stod vid ingången och knackade och ville bli insläppt. En kompis som var där första gången stod och gestikulerade åt honom att dra kortet, men killen fattade inte. Jag skulle gå och öppna för honom men då hade han redan försvunnit. Senare kom han tillbaka med personal som hjälpte honom visa var han skulle dra kortet. Han gick in och började träna och vi tänkte inte mer på det. Efter en liten stund hade hans kompis kommit, kompisen verkade inte vara där och träna utan gick bara runt och blängde på oss ibland. När vi skulle gå så följde de två killarna efter oss ut, och då började killen med kortet att irriterat fråga varför vi inte släppt in honom. Jag förklarade att det bara var ett missförstånd men det gick han inte med på, han anklagade min vän för att vara rasist och ansåg att vi skulle "gå utanför och göra upp". Han ville bråka m a o, men det var vi inte så intresserade av. Vi bad om ursäkt och började gå därifrån, killen ryckte irriterat tag i min vän och stod och glodde på honom ett tag innan han släppte honom och lät oss gå.

Ganska konstig kille, vi var nämligen totalt ett gäng på fem så jag har svårt att tro att de hade kunnat slå oss, även fast de var ganska biffiga. Väldig tur att det inte blev bråk i alla fall, för jag har sett honom fler gånger på gymmet och det hade kunnat bli ganska jobbig stämning då. Nu för tiden skiter vi bara i varandra.

Senast igår på krogen blev det även ett mindre slagsmål på dansgolvet mellan en klasskamrat och någon kille där. Jag kom upp och såg dem stå och tokglo på varandra - tydligen hade det knuffats ganska mycket. De såg verkligen redo ut att lappa till varandra, när en vakt helt plötsligt kom fram och ryckte iväg killen och slängde ut honom. Senare såg jag honom stå och förklara sig för polisen, tihi.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I din situation så skulle du ha sagt ta fram fakta eller nåt annat innan ni hoppar på en. Jag känner mig delvis igen då det har hänt mig två gånger fast på annat sätt. Första gången hände i skolan då 5 utlänningar kom fram till mig och börja snacka visst jag fick skylla mig själv som skrek ett kränkande ord fast då det inte var till dem. Och som vanligt så kom dem i en grupp då det händer oftast att dem inte vågar snacka själv sen hörde jag en bit ifrån det var 3-4 pers till runt hörnet.

Men lyckades snacka mig ur den knipan och dem lämnade mig ifred. Andra gången det hände då var det 4 pers från Afa som stoppade mig och kompisen då de trodde vi var på en demonstration som var samma dag vi gick till stan vi tänkte så här vi ska ju ändå snart äta så vi kan väl kolla en liten snabbis längre upp på gatan.

Efter vi hade gjort det gick vi och käkade på donken så sa jag till kompisen att jag behövde köpa cigg och sa till han vi kan gå till ICA och gö det sa jag, men han sa vi kan gå till pressbyrån vid centralen och köpa där. Visst tänkte ja vi gick ner mot centralen då kom 2 killar fram och frågade oss om vi var där vi sa ja sen gick dem iväg, fick en känsla då att vi vart för följda fram till centralen när vi skulle korsa övergångsstället men då kom de.

Dem var 4 mot oss två och jag kom på att jag hade cola glass i fickan så jag stog och kramade om den ifall att nåt skulle hända. Men så förklarade jag som det var och de köpte det sen gick dem iväg. Så jag har alltid klarat mig genom att prata sig ur en del jobbiga lägen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I din situation så skulle du ha sagt ta fram fakta eller nåt annat innan ni hoppar på en.

Vad menar du nu?

Efter vi hade gjort det gick vi och käkade på donken så sa jag till kompisen att jag behövde köpa cigg och sa till han vi kan gå till ICA och gö det sa jag, men han sa vi kan gå till pressbyrån vid centralen och köpa där.

:D

Dem var 4 mot oss två och jag kom på att jag hade cola glass i fickan så jag stog och kramade om den ifall att nåt skulle hända. Men så förklarade jag som det var och de köpte det sen gick dem iväg. Så jag har alltid klarat mig genom att prata sig ur en del jobbiga lägen.

Haha, bara smälla till honom med glassen så kanske han tuppar av.

--------------

Har varit i slagsmål ett par gånger. Eller slagsmål och slagsmål, jag har blivit påhoppad tre gånger.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha oj mena glaset haha.

FUUUUUUUUUUUUUUUUU!

:D

--------------------------------

Hamnar inte ofta i slagsmål då jag försöker undvika men en gång när jag gick av min buss såg jag hur en kille höll på med en tjej. Men så förklarade jag som det var och de köpte det sen gick dem iväg. Så jag har alltid klarat mig genom att prata sig ur en del jobbiga lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju berätta om dom två gångerna då jag hamna i ofrivilliga bråk!

Första var för nått år sen när jag och 2 andra polare var ute på krogen och hade kul, vi dansa runt, drack och hade skitkul med random personer. Helt plötsligt kommer någon snubbe fram och drar iväg en utav mina kompisar, han såg jävligt glad ut så jag antog att det var någon som han kände!

Efter ett par minuter kom polaren tillbaka alldeles vit i ansiktet och sa att "vi måste dra härifrån fort som fan". Utan att fråga vad som hade hänt så antog jag att nånting väldigt allvarligt hade hänt, medans vi begärde oss därifrån förklara han att snubben som kom och drog iväg honom tydligen hade slagit till honom och kallat honom för bög och liknande, polaren hade knuffat iväg honom i hopp om att han skulle dra men den andra personen knuffa tillbaka så han flög in i en annan snubbe varpå där det hela startade. Alldeles när vi hade kommit ut ifrån stället så hörde vi skrik bakom oss och en snubbe kom i full jävla fart och flög över min polare, utan att tveka hoppade jag såklart på honom och försökte dra undan honom. Alldeles efter kom vakten och drog isär allihopa och fråga vad som händer osv, vi förklarade vad som hade hänt. Vi blev portade, dom andra fick vara kvar för vakten missförstod oss. Roligt!

Andra gången var på en ute fest, härute där jag bor brukar vi i Juni månad ha danskvällar varje tisdag vilket brukar innebära en hel del drickande och liknande. Hela stället som är ett dansställe är det inhängnat och det kostar att gå in, vi brukar hålla oss utanför med folk. Vi satt iallafall nere vid vattnet, alldeles vid slutet av stängslet och snacka när 1 person plankade in genom ett hål (som f.ö var dåligt lagat) och min kompis skrek nått i stil med "har du inte råd att betala in dig?". Snubben som gick in vart såklart jävligt arg och bad honom att stanna kvar där för han skulle komma och spöa på honom (ja, han skulle spöa på honom för en liten fjant grej). Alldeles därpå kommer den där snubben ut med 2 stycken andra och fråga vem det var som skrek på honom, min kompis svarade till honom och alla 3 hoppa på honom snabbt som fan. Jag och polarens brorsa hoppa in och knuffa undan allihopa vilket resulterade i att vi fick en varsin person på oss, snubben som var på mig var dock jävligt aggresiv av sig (men samtidigt svag?) för han höll på att slå till mig och skalla mig i bröstkorgen (ja, han var ett huvud kortare än mig ungefär) och här kommer den roliga biten. 5 meter ifrån oss sitter det ett gäng av lite äldre personer, kanske runt 30-40 års åldern och skriker att vi ska sluta, jag ropar ju tillbaka i all hast "varför inte hjälpa till att få bort dom istället?" varpå dom som satt där reste sig upp och sprang iväg fort som fasiken.

Efter ett tag fick dom där andra personerna nog och drog därifrån utan att nått allvarligt hände och då kom det där gänget med äldre personer tillbaka och fråga hur det gick, jag bad dom bara att dra åt helvete och gav dom fingret.

Resten av kvällen drack vi och hade roligt!!

Men ja, det finns idioter överallt, inget nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som hände med spajdermän var iofs inte självförvållat. Jäkligt obehagligt att det finns såna som drar på stan. Även om de är unga och små kan de ju bära vapen. Man bör nog ringa polisen direkt efteråt även om det inte hände något, du lär ju inte varit det sista offret de tänkte ge sig på den kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns som man måste hänga med fel folk eller på fel ställen om man riskerar att hamna i slagsmål. Jag har aldrig sett våld eller blivit hotad på krogen ;)

Heh, jag tycker det finns nästan var som helst. Hade en kompis som blev knivhotad på toaletten på Otten (Club Aqua) i Norrköping med, som jag glömde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som hände med spajdermän var iofs inte självförvållat. Jäkligt obehagligt att det finns såna som drar på stan. Även om de är unga och små kan de ju bära vapen. Man bör nog ringa polisen direkt efteråt även om det inte hände något, du lär ju inte varit det sista offret de tänkte ge sig på den kvällen.

Det har du rätt i. Full och trött som jag var däckade jag så fort jag kom hem med en surmulen min istället. Skulle kännas otroligt dumt om jag fick reda på att någon har råkat illa ut för att jag somnade :(

Jag har iofs fått en anledning att inte slacka med tränandet längre, så något gott förde skiten med sig. Jag vill ha möjligheten att avstyra sådana här händelser IFALL de nu skulle inträffa, vare sig det är jag som är offret eller om jag skulle få syn på något dylikt. Vissa människor är dumma i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...