Jump to content

Slagsmål


spajdermän
 Share

Recommended Posts

Endast blivit slagen två gånger, en gång i vuxen ålder, en gång när jag var typ tio.

När jag var tio för att jag stod upp för en vän som blev snömulad (those were the days). När jag var 20 för att en grupp kids ropade: "VAD FAN GLOR DU PÅ JÄVLA FITTA?!" och gav mig en käftsmäll. Oprovocerat, förstås. Jag hade inte lagt märke till personerna innan de ropade. Två kvarter bort hade de just misshandlat en man.

Sen har jag varit nära att bli nitad flera gånger, men det är en annan femma. Främst eftersom folk har ansett att jag ser dryg ut. En (föredetta) bekant till mig blev en gång så provocerad (fråga mig inte varför) att han letade upp vart jag bodde, kom hem till mig fyra på natten och tog stryptag på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara varit i slagsmål en gång i vuxen ålder. Det var ett år sedan. Jag och några kompisar hade varit på krogen i en liten stad och skulle ta bussen hem. Utanför stationshuset sitter det tre epa-pojkar(18 år skulle jag gissa) som är så karaktäristiska för dessa små byhålor. När vi går förbi fäller en av dem en dryg kommentar mot oss, vilket jag inte minns exakt vad, men jag svarar "är du 16 år och kör epa?". Vi går och sätter oss på en bänk. De kommer fram till oss och vi börjar ha en diskussion om nåt jag inte heller minns. Jag är jättefull och har ingen tanke på att de skulle vilja slåss och varje idiotisk kommentar de fäller tacklar jag med en smart, självgod motkommentar och ett rejält fylle-flin. Jag förstod inte då att den ena killen kokar av ilska och bara vill banka av detta flin från mitt ansikte.

Tillslut börjar han hälla sin öl över mig, jag bryr mig inte så mycket(lol), men min kompis tycker att det har gått för långt och försöker gå emellan. Då kastar han sin ölburk och börjar dela ut slag mot mitt ansikte. Bedövad av alkoholen sitter jag ganska lugnt och skyddar mig med armarna. Sedan är vi på benen och eftersom de är så tjocka tänker jag vi bara behöver springa där ifrån samtidigt som vi ropar förnedrande ord om deras vikt. En av mina kompisar är inte med på noterna och får därför en spark i ryggen. Han får ganska mycket stryk innan vi tar oss undan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Hamnade i klassiskt fyllegruff för någon vecka sedan, faktiskt mitt första i Lund vilket är ett gott betyg till staden. Var jävligt full så minns inte ens hur det började, men plötsligt stod jag och munhöggs med två riktigt stekiga snubbar i rökrutan. Den mest ihärdiga av dem propsade mycket på att vi borde "ta det utanför" och att om jag hade någon "heder i kroppen" så hänger jag med. Det var jag inte särskilt intresserad av men samtidigt var jag verkligen inte oskyldig utan drygade mig ganska bra, är så jävla tacksamt att driva med stroppiga människor som inte kan dölja hur provocerade de blir av egentligen löjliga saker.

Slutade med att jag la en hand på hans axel och sa att vi borde skita i det här, han rycker till och skriker "rör mig inte!", varpå jag är mogen nog att ställa mig framför honom och peta över hela honom... Då skallade han mig, men jag var ju full och han träffade mitt på pannan så det enda som hände var att jag vände mig om, ropade på min kompis ett par meter bort och frågade "Richard, får jag ont när folk skallar mig på fyllan?" och fick ett nej till svar. Sen blev jag lack och knuffade in honom i kravallstaketet så vakterna kom, rätt pinsamt.

Redigerad av Tweak
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hamnade i klassiskt fyllegruff för någon vecka sedan, faktiskt mitt första i Lund vilket är ett gott betyg till staden. Var jävligt full så minns inte ens hur det började, men plötsligt stod jag och munhöggs med två riktigt stekiga snubbar i rökrutan. Den mest ihärdiga av dem propsade mycket på att vi borde "ta det utanför" och att om jag hade någon "heder i kroppen" så hänger jag med. Det var jag inte särskilt intresserad av men samtidigt var jag verkligen inte oskyldig utan drygade mig ganska bra, är så jävla tacksamt att driva med stroppiga människor som inte kan dölja hur provocerade de blir av egentligen löjliga saker.

Slutade med att jag la en hand på hans axel och sa att vi borde skita i det här, han rycker till och skriker "rör mig inte!", varpå jag är mogen nog att ställa mig framför honom och peta över hela honom... Då skallade han mig, men jag var ju full och han träffade mitt på pannan så det enda som hände var att jag vände mig om, ropade på min kompis ett par meter bort och frågade "Richard, får jag ont när folk skallar mig på fyllan?" och fick ett nej till svar. Sen blev jag lack och knuffade in honom i kravallstaketet så vakterna kom, rätt pinsamt.

Haha... Blev du utslängd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hamnade i klassiskt fyllegruff för någon vecka sedan, faktiskt mitt första i Lund vilket är ett gott betyg till staden. Var jävligt full så minns inte ens hur det började, men plötsligt stod jag och munhöggs med två riktigt stekiga snubbar i rökrutan. Den mest ihärdiga av dem propsade mycket på att vi borde "ta det utanför" och att om jag hade någon "heder i kroppen" så hänger jag med. Det var jag inte särskilt intresserad av men samtidigt var jag verkligen inte oskyldig utan drygade mig ganska bra, är så jävla tacksamt att driva med stroppiga människor som inte kan dölja hur provocerade de blir av egentligen löjliga saker.

Slutade med att jag la en hand på hans axel och sa att vi borde skita i det här, han rycker till och skriker "rör mig inte!", varpå jag är mogen nog att ställa mig framför honom och peta över hela honom... Då skallade han mig, men jag var ju full och han träffade mitt på pannan så det enda som hände var att jag vände mig om, ropade på min kompis ett par meter bort och frågade "Richard, får jag ont när folk skallar mig på fyllan?" och fick ett nej till svar. Sen blev jag lack och knuffade in honom i kravallstaketet så vakterna kom, rätt pinsamt.

Vilket ställe var det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...