Jump to content

iPhone appar


Vice.
 Share

Recommended Posts

Tror jag tipsat om denna app tidigare, men den tåls att belysas.

Webbläsaren Mercury. Kostar 7 pengar och är så mycket smidigare än safari. :) Tabbar, full screen-mode och egenbestämda multi-touch-gester gör den till en fröjd. I senaster uppdateringen har man även implementerat Dropbox. Du kan nu snabbt och smidigt lägga över nedladdade filer. Dropbox som jag för övrigt hoppas att ingen iPhone-användare har missat.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag tipsat om denna app tidigare, men den tåls att belysas.

Webbläsaren Mercury. Kostar 7 pengar och är så mycket smidigare än safari. :) Tabbar, full screen-mode och egenbestämda multi-touch-gester gör den till en fröjd. I senaster uppdateringen har man även implementerat Dropbox. Du kan nu snabbt och smidigt lägga över nedladdade filer. Dropbox som jag för övrigt hoppas att ingen iPhone-användare har missat.

Själv använder jag webbläsaren Portal som jag rekommenderar starkt! Det positiva med den är att det verkligen är helskärm, till 100%, men ändå fantastiskt enkel att hantera så kolla upp den! Och Dropbox har jag använt sen långt innan jag fick min iPhone, är riktigt glad över att den finns till iPhone :) Ska kolla upp Mercury i sådana fall, kan vara värt att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fungerar dropbox?

Jag har det inte än.

När du installerat Dropbox och fixat ett konto så får du en mapp bland Mina Dokument som är synkroniserad till en server på internet. Om du har två datorer med Dropbox installerat och lägger exempelvis ett dokument i Dropbox-mappen på dator 1 så kan du även ae, flytta eller ändra den på dator 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du installerat Dropbox och fixat ett konto så får du en mapp bland Mina Dokument som är synkroniserad till en server på internet. Om du har två datorer med Dropbox installerat och lägger exempelvis ett dokument i Dropbox-mappen på dator 1 så kan du även ae, flytta eller ändra den på dator 2.

Bör tilläggas också att man kan komma åt alla filer från dropbox.com. Så man behöver inte ha Dropbox installerat på båda datorerna.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en jävla horunge som ringer mig varje jävla dag runt 06.30-snåret. Att försöka prata lite vett i den här jävla idioten till människa fungerar ej. Så jag laddade ner iBlacklist.

Förstår mig dock inte på hur fan det fungerar. Jag vill spärra samtal och SMS från denne varje dag, mellan kl 00-09, om det är möjligt. Någon som kan ge lite tips? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en jävla horunge som ringer mig varje jävla dag runt 06.30-snåret. Att försöka prata lite vett i den här jävla idioten till människa fungerar ej. Så jag laddade ner iBlacklist.

Förstår mig dock inte på hur fan det fungerar. Jag vill spärra samtal och SMS från denne varje dag, mellan kl 00-09, om det är möjligt. Någon som kan ge lite tips? :(

Har inte appen själv men.. Sätt flygplansläge när du vill sova? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en jävla horunge som ringer mig varje jävla dag runt 06.30-snåret. Att försöka prata lite vett i den här jävla idioten till människa fungerar ej. Så jag laddade ner iBlacklist.

Förstår mig dock inte på hur fan det fungerar. Jag vill spärra samtal och SMS från denne varje dag, mellan kl 00-09, om det är möjligt. Någon som kan ge lite tips? :(

Trucaller appen skall väl kunna spärra nummer om jag förstått det rätt. Du bara knappar in nummer som skall förbjudas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fast om du klara alla banor i Credits så får du ett till liv (sista banans plattform är dold, men om du hoppar tillräckligt långt landar du på den och får det extra livet).

Spoiler varna! :P

Jag vet. Men vi kanske kunde väntat med att avslöja det...

EN gång! Sen är det helt kört. Fan oxå...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni tycker om det gamla kortsspelet Magic The Gathering vill jag tipsa om spelet Shadow Era. Det finns gratis på App Store (pengarna tjänar det igenom att man kan köpa vissa kortlekar för riktiga pengar) och jag fastnade direkt. Det här är emellertid ett spel som jag tror vissa kommer tycka är dötrist, men om ni gillar Magic så borde ni pröva det. Det är ju som sagt gratis, så ni har inget att förlora.

Spelet är inte identiskt med Magic men kraftigt inspirerat av det. Man kan utmana olika dator-karaktärer. Vinner man får man guld som man kan använda för att köpa nya kort. Hela boosters kan man också köpa, men de kostar kristaller. Kristaller kan man antingen köpa för riktiga pengar, eller samla dem på olika sätt. Det ena är genom att installera andra gratis app-spel (lite som att klicka på reklam eller något, alltså. Aningen drygt men gratis spel skadar ju inte), sedan tror jag att man kan få dem då och då när man slår datorn. Spelet har även ett online-läge. Jag ska fixa en riktigt tung lek och sedan kötta folk på nätet. naughty_1182473_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...