Jump to content

iPhone appar


Vice.
 Share

Recommended Posts

Det jag tänker på främst är isåfall Sleep Cykle Alarm Clock. En alarmklocka som reagerar på hur du rör dig när du sover och sen väcker dig när du sover som lättast.

Glömmer tyvärr oftast bort den när jag ska sova, men den har aldrig svikit mig när jag har gått och lagt mig försent, garanterad om att jag inte skulle vakna morgonen därpå. :)

Har den redan i gratisversion! Känns lite överflödigt att betala för den då. Väldigt bra app i vilket fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på grymma appar som inte är gratis?

Jag har fått ett presentkort på appstore, därav att jag undrar.

Är främst intresserad av "bra att ha-appar" som jag kommer få nytta av, alternativt appar som bara är allmänt häftiga. Spel är jag inte så intresserad av, men kanske finns några undantag.

Tips-lista:

Week Calendar - 15 kr | En kalender som är bra mycket mer kompetent än den inbyggda. Använder inte den inbyggda längre.

Money Book - 22kr | Håll koll på din ekonomi

Flight+ - 22kr | Bra om du ska hålla koll på dina flygningar eller på vänner/bekantas resor. När det är dags för resan/ankomsten så blir du meddelad om planet är försenat eller om man har bytt gate. Finns även kartor över de flesta större flygplatserna, info om avgångar och och ankomster.

Återkommer om jag kommer på fler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag tänkte komma in här och rekommendera Sleep Cycle, sedan såg jag att ni redan rekommenderat den så jag kan väl bara dela med mig av min historia än så länge..

Började leta efter en app som hade ett lite brutalare larm, som exempelvis tvingade dig att lösa ett pussel för att det skulle stängas av (hittade den här, verkar lite kul, inte prövat!).

Hittade Sleep Cycle istället. Rätt roligt att se en graf över sin sömn, jag har bara använt den en natt men den fungerade över förväntan. Kan ha varit att jag reagerade extra mycket när det var en ny sorts larmsignal så jag får se hur det blir om någon vecka. Jag vaknade i alla fall lättare än någonsin tidigare, för första gången kunde jag medvetet stänga av larmet och således kliva upp utan större bekymmer. Jag var fortfarande lite trött, men jag kom upp i tid för en gångs skull. Tummen upp!

----------

Kan även rekommendera appen "picup" som låter dig ladda upp bilder från telefonen till imgur. Gratis om jag minns rätt!

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Via appen Kiedis nämnde laddade jag idag ner "Solar Walk" - grymt snygg app där du kan utforska hela solsystemet i 3D. Stjärnor, planeter, kometer, astroider, satelliter etc. Finns även intressant information att läsa om dessa.

T.ex sköt man upp rymdteleskopet Hubble i april 1990, namngiven efter astronauten Edwin Hubble.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...