Jump to content

Subway


kicken
 Share

Recommended Posts

Det är dags för denna franchise att få sin alldeles egna tråd!

Subway känns ju fortfarande rätt nytt i jämförelse med t.ex. McDonalds och det har snabbt blivit mångas favorithak när det kommer till snabbmat, bl.a. mitt eget.

När jag bodde i Sverige blev det bara Subway några få gånger. Dels tyckte jag att det var rejält överskattat och dels var det alldeles för dyrt. Men nu när jag flyttade hit till London hamnade jag precis bredvid två Subway-resturanger och har sedan oktober frossat i Subway-mackor. Det har visserligen kostat en hel del, men kvalitén är bra och sedan finns det subs som inte är så pass fett- och kaloririka (så att man slipper gå upp i vikt).

Jag har skaffat Sub-card, kan alla mackor utantill och är redan stamgäst. Mycket tack vare att det faktiskt är billigare här än hemma i Sverige. Den här tråden är ämnad åt andra Subway-fantaster och vi kan väl alla starta med att lista våra tre favoritsubs!

Jag kan börja:

1) Chicken & Turkey Rasher Ranch med massor av Southwest-sås!

2) Italian BMT med Southwest-sås eller Sweet Onion-sås.

3) Chicken Temptation med allt på och massor av Southwest!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dig, Kicken, kan jag rekommendera ett besök på det Subway som ligger på 311 Grays Inn Road. (Det är inte bättre än något annat, jag tycker bara att det är SKITBALL att jag besökt ett subway i London, ta på mig)

Älskar Subway och förgyller gärna vilken macka som helst med sweet onionsåsen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dig, Kicken, kan jag rekommendera ett besök på det Subway som ligger på 311 Grays Inn Road. (Det är inte bättre än något annat, jag tycker bara att det är SKITBALL att jag besökt ett subway i London, ta på mig)

Älskar Subway och förgyller gärna vilken macka som helst med sweet onionsåsen!

Dude! Southwest är fan i mig himmelriket! Hade aldrig testat på den innan, men valde en dag att prova någonting nytt. Helt förälskad i den. Säkert tagit den tjugo gånger i rad nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What's in it? Som en sann majonäsälskare väljer jag sällan något annat. Det kanske är dags att bredda mina vyer.

Har ingen aning. Vet bara att det smakar så in i helsike gott!

Se bara till att säga "lägg på mycket sås". Smaken träder fram så mycket mer när det är mer sås på mackan.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄLSKAR Subway! :wub: Det håller på att byggas upp ett Subway 10 minuter ifrån där jag bor, sjukt hypad! Favoriten är kycklingbröst, även fast jag måste erkänna att jag inte provat någon annan. Åt den en gång och blev helt fast, även om jag funderar på att gå ett snäpp längre och prova Chicken Teryaki också, haha. Har iallafall vågat experimentera med fler dressingar. Majonnäs, curry, vitlök och honungssenap är dom jag har provat. Vet faktiskt inte vilken jag tycker är godast, vilket gör det hela problematiskt när jag skall beställa..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föredrar La Baguette över Subway här i Örebro. Mestadels för att det Subway som ligger i centrum är väldigt litet, mer än take-out än ett ställe att käka på, och jag föredrar att äta på plats. Ibland tycker jag det är lite jobbigt att man ska välja så mycket. Visst, vilket slags bröd och sen dressing vill man såklart välja, men så frågar de om typ tio saker till som för mig oftast är sak samma. Give me my food!

Nån favorit har jag inte, brukar ta olika varje gång för jag kommer inte ihåg vilken som jag tycker är godast.

En stor win med Subway i Krämaren i Örebro är, hallondricka i läskautomaten! Borde vara ett tvång att ha det på alla matställen.

Definitivt godare än BK och McD osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade Subway här i Östersund, men det har nu ersatts av Gouter.

Har inte hunnit prova denna nya kedja, men Subway åt jag rätt flitigt på när det fanns här. Provade diverse mackor, men hann aldrig sätta mig in så mycket i vad det var på dom, ja bah åt!

Gouter, lol. Ser hemskt ut.

Kör typ extra allt de få gångerna jag äter på Subway. Hutlösa priser, runt 90kr för en smörgås? Nae.

Haha, blev samma för mig - och då körde jag inte ens extra allt! Nåja, har hört att en footlong skall kosta runt 66 kronor i Sverige. Fortfarande billigare här, vilket både är konstigt och skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dig, Kicken, kan jag rekommendera ett besök på det Subway som ligger på 311 Grays Inn Road. (Det är inte bättre än något annat, jag tycker bara att det är SKITBALL att jag besökt ett subway i London, ta på mig)

Älskar Subway och förgyller gärna vilken macka som helst med sweet onionsåsen!

Du bodde möjligtvis inte på Travelodge King's Cross Inn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...