Jump to content

Subway


kicken
 Share

Recommended Posts

Vi bodde på något som hette Clink Hostel. Mittemot ett halvskumt ställe med flashiga skyltar och texter som löd typ "Harmony massage" ... vad som pågick där inne hann vi tyvärr inte forska djupare i...

Fy fan. Jag var tvungen att bo där en natt i höstas och det var bland det värsta jag vart med om. Hur du kunde stå ut i en vecka(?) är för mig ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fortfarande inte besökt den Subway restaurang som ligger ett par hundra meter hemifrån, men den andra som ligger inne i stan gör gott käk men är tyvärr trång (ca 10 sittplatser). Maten är i vilket fall som helst både godare och mer mättande än någon annan snabbmat.

Jag tyckte dock att det smakade ännu bättre i London, så baserat på mina erfarenheter och vad det låter på er andra så är vi ju tyvärr inte belönade med de bästa restaurangerna från kedjan i det här landet direkt.

Fy fan. Jag var tvungen att bo där en natt i höstas och det var bland det värsta jag vart med om. Hur du kunde stå ut i en vecka(?) är för mig ett mysterium.

Det är skabbigt, verkligen. Men när vi inte sov var vi aldrig på rummen, utan antingen ute i vackra London eller så satt vi och umgicks/festade i matsalen. ..var du inne i datorsalen? Den var faktiskt riktigt maffig, en gammal rättssal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vitlök, lätt! Svinbra blandning. Du bor väl i Göteborg? Vart öppnar den?

Den öppnar på Frölunda Torg! Öppnade ju även en i vasa för inte så längesedan. Så nu har jag tillgång till en Subway precis vid skolan, och en här hemma. B)

Oh, och jag funderar lite på om honungssenap kanske passar? Jag är inte helt säker på om jag ätit teriyaki någon gång, men jag gissar att det är någon thaigrej med marinerad kyckling? Låter lite sötsurt sådär, har jag rätt? För isåfall vore ju honungssenap som är ganska sötsurt kanske passa ihop med det. Annars så kör jag på vitlök om det nu är ett säkert kort!

Edit: Hur smakar southwestsåsen? Alla talar så gott om den, men jag har aldrig provat den. Av någon anledning har jag fått för mig att den borde vara lite som Estrellas Holidaydipp, haha!

estrella-dipp-holiday_30618957_101493051_1198689_0.jpg

Någon dippjunkie som även smakat southwestsåsen som kan bekräfta om detta stämmer, eller är skitsnack? Har ingen aning om hur det är tänkt att southwest skall smaka, eller vad såsen har för "image". Bara en känsla jag fick. :D

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den öppnar på Frölunda Torg! Öppnade ju även en i vasa för inte så längesedan. Så nu har jag tillgång till en Subway precis vid skolan, och en här hemma. B)

Oh, och jag funderar lite på om honungssenap kanske passar? Jag är inte helt säker på om jag ätit teriyaki någon gång, men jag gissar att det är någon thaigrej med marinerad kyckling? Låter lite sötsurt sådär, har jag rätt? För isåfall vore ju honungssenap som är ganska sötsurt kanske passa ihop med det. Annars så kör jag på vitlök om det nu är ett säkert kort!

Sweet! Det är farligt att ha Subban så nära hemmet. Vet inte hur många gånger jag har varit nere på Linnégatan och ätit lunch..

Jag har inget minne av att teriyaki smakar särskilt sötsurt faktiskt. Det kanske försvinner för att jag alltid blandat med vitlök, men ändå. Det är en sjuukt god blandning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sweet! Det är farligt att ha Subban så nära hemmet. Vet inte hur många gånger jag har varit nere på Linnégatan och ätit lunch..

Jag har inget minne av att teriyaki smakar särskilt sötsurt faktiskt. Det kanske försvinner för att jag alltid blandat med vitlök, men ändå. Det är en sjuukt god blandning.

Haha, misstänker att vitlök (som är gott till det mesta) tar över smaken. :D

Nu är det bara en dag kvar tills dom öppnar förövrigt. CAN'T WAIT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Asså, hatar praktikanter och nybörjare! Andra gången i rad nu som de fått kalla på sin läromästare bak i köket.

Jag sade "Chicken & Turkey Rasher" typ 1000 gånger, men han förstod inte. Så han kallade in en annan praktikant som sa "sure, okey". Vad gör han? Jo, han lägger på kalkonen och osten och sen tänker han stoppa in den i ugnen, utan kycklingen!!!! Så jag får säga till honom och då säger han att det blir £2 extra. Herregud tänker jag, men till min lycka kom pro:et tillbaka (är stammis där så han känner mig) och tar över min sub.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...