kicken Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 2-kronan har funnits sedan urminnes tider. 200-sedeln kommer snart att komma. Kommer möjligtvis präglas av en Hitler med sombrero på huvudet. 50-öringen är long gone. Prata på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Astrid Lindgren eller Ernst Hugo Järegård på 200-sedeln, annars blir jag ARG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 50-öringen är long gone. Och hur skönt är inte det?! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Och hur skönt är inte det?! <3 Förstår inte. Skulle kunna stått ut med massor av 50-öringar per dag om jag bara fick.... (med tanke på att det är ett mynthelvete här). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Kanske Alfred Nobel på 200-lappen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Förstår inte. Skulle kunna stått ut med massor av 50-öringar per dag om jag bara fick.... (med tanke på att det är ett mynthelvete här). Haha, jo jag minns det ifrån min Londonresa. Sjukt mycket mynt! Hultenius på 200-lappen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Sätt Karlskoga på 200-lappen. Då skulle jag känna mig stolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Om 300 lappen kommer någon gång så måste ju Leonidas få pryda den! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Jag vill få ut 1000-lappar från bankomaten, inte sketna 500-lappar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Nuff said. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Nuff said. HAHAAHAHAHA! Fatta om någon av oss satt högt upp i myntsedelpengaekonomisaken och tog beslutet att ha laserturken på nya sedeln. Fan vad chockade alla skulle bli! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Kanske Alfred Nobel på 200-lappen? Nja, han har ju redan nobelpriset, det tycker jag räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 HAHAAHAHAHA! Fatta om någon av oss satt högt upp i myntsedelpengaekonomisaken och tog beslutet att ha laserturken på nya sedeln. Fan vad chockade alla skulle bli! Idén skulle bli nedröstad av de andra myntsedelpengaekonomisakenmedlemmarna! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Jag vill få ut 1000-lappar från bankomaten, inte sketna 500-lappar Indeed, om man tar ut stora summor så är det ju med all säkerhet inte för att man ska köpa kebab, då är det bra mycket smidigare att ha det i tusenlappar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Nuff said. This^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Jag vill ha Nobel. Han var bra, han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Kanske Alfred Nobel på 200-lappen? Det tycker jag absolut är ett bra förslag! Det och käre Astrid är förslag som jag skulle vara nöjd med. Är det förresten bara jag som finner alla dessa "CP på 200-lappen", ja och alla andra finurliga påhitt, väldigt tråkiga? Varenda vän jag har på facebook har nog snart gått med i nån sådan grupp, för jag ser bilderna dagligen. Suck. Angående mynt och så vidare så använder jag bara mynt när kassörskan frågar "har du 2 kronor?" eller liknande, så för min del är borttagandet av 50-öringar mycket välkommet likaså 2kr. Fy fan för kontanter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Wikipedia säger: "Favoriter bland folket tycks dock vara Astrid Lindgren och Yngwie Malmsteen." angående motivet på 200-kronorssedeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Yngwie Malmsteen Ha! Hans ego ryms inte på en liten papperslapp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Man brukar ju säga att Axel Oxenstierna har varit den mest inflytelserika mannen i svensk politik genom tiderna. Skulle funka: 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts