Jump to content

Julklappstråden 2010


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Usch, känns lite obekvämt att skriva just nu, men jag gör det ändå.

*Thailandsresa Juni-Juli/Juli-Augusti (inte riktigt klart vilken månad. (30 dagar))

*3000 kronor

*Ett bluesliv (bok om Cornelis Vreeswijk)

*Deodorant Björn Borg "109"

*Underställ från Jula (riktigt varma!)

*Tjockstrumpor från farmor (LOVE!!)

*Specialdesignat armband

*Kängor

*Hudvårdsgrejer från L'oreal

Personligen hade det räckt med resan.. Gav bort grejer för omkring 900 också så det känns jäkligt obefogat att få allt det där! Jag är dock sjukt tacksam.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick

Några kalsonger, lite pengar, en laptopkylare som man kan ha i knäet när man sitter långa stunder i sängen och har filmmaraton, ett par standard T-shirts.

Gav: Ett par helt episka sockor i turkiskt mönster i alla möjliga coola färger till syrran, jag lovar, P-C och alla andra mysmänniskor på forumet skulle komma om ni såg dem. En supercool brödkorg till morsan och en bok skriven av David Batra till brorsan.

:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick lottlös från julklappsleken. Men eftersom både jag och min mor hade köpt en Rubiks kub (!) och hon lyckades roffa åt sig båda (!!) så fick jag givetvis den ena. Hade en för många år sedan, men den tog jag sönder genom att plocka isär och sätta ihop den rätt lite för många gånger... :rolleyes:

Imorgon kommer hela familjen, så då får jag en eller två riktiga klappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick: En bok, lite hygienprylar, benvärmare, pengar, en motherfucking TV!!!!!11

Förvånadsvärt användbara prylar i år! Tror inte någon minns mitt whine om förra årets julklappar, men kan säga att jag inte brukar få saker jag faktiskt har någon större nytta av. Tv'n kom som en chock, min kära mor kom hem med en gigantisk kartong med en sprillrans ny platt-tv för några veckor sedan. En tidig julklapp, sa hon! Brukar få påkostade saker av henne annars också, vi är en fattig familj men morsan brukar alltid spara ihop till en extra fin julklapp eftersom jag nästan aldrig får något påkostat annars. Skillnaden är att jag brukar önska mig något specifikt, även om jag på senare år sagt "inget", eller "pengar" när hon frågat om vad jag vill ha. Väldigt mäktigt när man plötsligt får BÅDE en tv OCH pengar!

Gav: En hel del småsaker, står redan i en annan tråd dock! Har haft uselt med pengar denna julen, känns lite tråkigt när man bara kan ge bort pyttegrejer. Bortser man från mammas present så fick jag ju dock mest småsaker tillbaka, så det är väll relativt jämnt trots allt.

Delade även presenter med två vänner, varav den ena är Sikorka! Fick ett paket fyllt med roliga och rätt oanvändbara grejer :D Tablettaskar, tändstickor, ett gummiband och en chokladpeng är exempel på vad som fanns i hans paket! Tackar och bockar för det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick:

Globalkniv för grönsaker

Ulltröja

Cykellås

Pepparkvarn

Sängöverkast

Vinterkängor

och så 10 000kr av mor och far...

och en laptop av valfri sort...

Gav:

Mixerskål till ena systern

Några böcker till den andra

Kokbok till mamma

Soppslev och en historisk roman till pappa

BRA UTDELNING!!1

Redigerad av The Dude
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det märks på julklapparna mer och mer för varje år att man har blivit vuxen, det känns inte så viktigt längre. Nu önskade jag mig faktiskt inget i år.

Men i alla fall så fick jag:

-en regn/vind-jacka av min far, som jag kan ha när jag går på fjälltur.

-en snygg morgonrock av min mor. Jag har redan en så jag kanske lämnar den här.

-en halsduk från mor.

-ett nödbatteri som man kopplar in till bilbilbatteriet ifall det tar slut av syster med fästman.

-något okänt av farmor, glömde hennes paket hos en kompis. Men antagligen ett ljusstake eller schampo.

Jag gav:

-fyra filmer till min far(Slumdog., Valkyria, The Darjeeling Limited och Benjamin Button )

-ett magnetarmband att för att hålla fast spikar till min far.

-en jättesnygg designad plåtburk till min mor (ganska dyr faktiskt hehe)

-serien damernas detektivbyrå till mor.

-fotspa-maskin till syrran och hennes fästman.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte illa, dude!

Fick:

Balla strumpor

En axelväska

En bärbar hårddisk

Ett gäng bra böcker

En kökskniv

Vinöppnare

Fanny & Alexander på DVD

Lovikavantar

En grymt snygg kuk duk.

Gav:

En tavla med Ryscard Kapuscinski till mor

En gammal metallreklamskylt för Guinnes till far

Rocky-boxen till bror

En symaskin i miniatyr från 30-talet och Den ofrivillige monarken till flickan

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I'm sensing sarcasm...and I like it. Slutar aldrig förvånas över hur bortskämda vissa är.

Alltså, jag fick faktiskt 10 000kr och lov att beställa en laptop. Vet att det är jäkligt mycket julklappspengar men mina föräldrar har det stabilt ekonomiskt och vill dela med sig till sina barn. Jag är bara oerhört tacksam för det.

Datorn är väl lite av en gråzoonsaffär, får den av deras kontor och man sparar ju väldigt mycket på att göra så (jag jobbar där lite ibland). De tycker sig ha råd att förse barnen med datorer, mobiler och dylikt och jag tackar såklart inte nej!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag fick faktiskt 10 000kr och lov att beställa en laptop. Vet att det är jäkligt mycket julklappspengar men mina föräldrar har det stabilt ekonomiskt och vill dela med sig till sina barn. Jag är bara oerhört tacksam för det.

Datorn är väl lite av en gråzoonsaffär, får den av deras kontor och man sparar ju väldigt mycket på att göra så (jag jobbar där lite ibland). De tycker sig ha råd att förse barnen med datorer, mobiler och dylikt och jag tackar såklart inte nej!

Okay then. '!!11' på slutet fick mig att anta att du var ironisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick:

iPhone 4 (Jag fick den för en månad sedan ungefär, men den räknades som en julklapp)

Ett underställ som jag kan ha när jag går långa promenader med hunden

Varma strumpor som jag kan ha till mina skitkalla ökenkängor när jag går långa promenader med hunden.

Biljett till Mogwai på Trädgårn i april

Presentkort på HM, fyllt med 300 kr. Det blir några fina tröjor under rean!

Over there - hela serien. Jag har aldrig hört talas om den innan men den handlar tydligen om någon grupp soldater under Irakkriget.

Gav:

EITS-skiva till mina föräldrar

The Shins-skiva till min mor

En slips till min far, så att han ska ha en större anledning till att ha skjorta under kavajen istället för en smutsig t-shirt

En cardigan till min lillebror

Ett set mjuka stålsträngar till min storebror

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina Julklappar 2010

Jag Fick

Spel

Ett PSP 3000 :w000t:

GTA: Chinatown Wars till PSP

Böcker

Nostradamus Försvunna Profetior, Mario Reading

Scar Tissue, Anthony Kiedis (är inget stort Red Hot Chili Peppers fan, men det visste ju inte mamma :rolleyes: )

Nationalencyklopedin band 2 A-B

Pengar

500 kr av mamma

500 kr av en vän till familjen

Totalt 1000 kr att spendera på skit :lol:

Övrigt

En plånbok i svart skinn

Jag Gav

Till Mamma

En pjamas i flanell (som dock var för liten, så den ska jag åka in och byta till en större storlek :(

Till Pappa

Filmen Nowhere Boy (pappa älskar John Lennon OTROLIGT mycket)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...