Jump to content

Julklappstråden 2010


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

I'm sensing sarcasm...and I like it. Slutar aldrig förvånas över hur bortskämda vissa är.

Bortskämd vet jag inte riktigt. Jag tycker det är fel att folk bara pekar och dömer så fort någon på forumet får en julklapp som i deras ögon är "för dyr".

Det är ju inte direkt så att Dude bara ligger hemma på sofflocket och håvar in en massa godsaker, då är man bortskämd. Eller om man blir sur för att man tycker att man fått saker till en för låg summa, då är man bortskämd.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bortskämd vet jag inte riktigt. Jag tycker det är fel att folk bara pekar och dömer så fort någon på forumet får en julklapp som i deras ögon är "för dyr".

Det är ju inte direkt så att Dude bara ligger hemma på sofflocket och håvar in en massa godsaker, då är man bortskämd. Eller om man blir sur för att man tycker att man fått saker till en för låg summa, då är man bortskämd.

Tror inte heller att The Dude är bortskämd, menade mer folk som får fem dyra saker, flera tusen kronor och sen gnäller för de inte fick en till sak, som de själva har råd med nu eftersom de fick pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick:

Parfym och duschgele

Strumpor

Kalsonger

Digitalkamera och tillbehör av valfri sort

Bok

Pengar

Högtalare av valfri sort

T-shirt

Skoterglasögon & Skoterstyre (haha).

Gav bort:

Högtalare. (Syster)

Bok. (Mormor)

Parfym. (Mamma)

Väderstation. (Pappas flickvän)

Kikarsikte. (Pappa)

Jag hade inte önskat mig något, så hade absolut inte förväntat mig det jag fick, och jag är glad över det. Även om jag anser att till exempel digitalkameran är onödig, men den kommer absolut användas!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bortskämd vet jag inte riktigt. Jag tycker det är fel att folk bara pekar och dömer så fort någon på forumet får en julklapp som i deras ögon är "för dyr".

Det är ju inte direkt så att Dude bara ligger hemma på sofflocket och håvar in en massa godsaker, då är man bortskämd. Eller om man blir sur för att man tycker att man fått saker till en för låg summa, då är man bortskämd.

Håller med där. :)

Det är ju väldigt trevligt att barn får presenter som är proportionella mot förälderns inkomst, jag hoppas bara att han donerar lite av sin förmögenhet till välgörande ändamål.

Varför det?

Summan kan knappast räknas som en förmögenhet värd att donera från.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Update!

Firade jul med Pappa och hans sida av släkten igår och fick lite mer saker.

- En prenumenation på tidningen DigitalFoto

- 500 kronor i hundralappar

- Ett Sigma DG MACRO 70-300mm objektiv

Det sista var totalt oväntat och jag tappade verkligen hakan när jag öppnade på presentpappret. Tror aldrig att jag har fått någonting i den prisklassen förrut. Nu ska här fotas! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...