Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Nya patchen är ute till PC.

Patch 1.3 Notes:

General stability improvements

Optimize performance for Core 2 Duo CPUs

Fixed Radiant Story incorrectly filling certain roles

Fixed magic resistances not calculating properly

Fixed issue with placing books on bookshelves inside player purchased homes

Fixed dragon animation issues with saving and loading

Fixed Y-look input to scale correctly with framerate

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuckin' Mumma! <3

tesv2011120701160907_1226776_0.png

Behöver bara 5 till skillpoints på enchanting, så bränner jag på en till enchant på det (om det fungerar så med 100 enchanting?).

Vilken enchant skall jag ge detta monster? Funderar på Health absorb eller Lightning.

Räcker inte med att det redan är op, det skall vara ännu mer op, så ge förslag och påverka I lol's spelande! :naughty:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuckin' Mumma! <3

%7Boption%7Dhttp://img577.imageshack.us/img577/3046/tesv2011120701160907.png

Behöver bara 5 till skillpoints på enchanting, så bränner jag på en till enchant på det (om det fungerar så med 100 enchanting?).

Vilken enchant skall jag ge detta monster? Funderar på Health absorb eller Lightning.

Räcker inte med att det redan är op, det skall vara ännu mer op, så ge förslag och påverka I lol's spelande! :naughty:

Yes. du får en till Enchant när du kniper 100 perken! (Men jag tror inte du kan sätta dit en till på en som redan har en enchantment.)

En enchantment du kan addera sen är ju alltid Paralyze så saker blir ännu lättare :D

Min Daedric bow vart så OP (360+dmg) så jag fixade en Hunting bow och smidde den till legendary. med perks osv så fick den 200~dmg. Dugligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde att Skyrim gör combat svårare ju mer man levlar. Tyckte att spelet började bli skitsvårt kring level 30 så jag gick in i Options för att se vilken jäkla svårighetsgrad jag spelade på (började på lättaste när jag skapade min karaktär). Mycket riktigt hade svårighetsgraden hoppat två steg frammåt. Jag sänkte ett steg bakåt och nu är det inte lika svårt längre :D

Hardcore gamer? Absolut inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var jag klar med main questet, eller åtminstone nästan klar, jag vägrar helt enkelt ta livet av

Paarthunax

.

Nu har jag inte mycket annat att göra i spelet. :cry: Kanske blir att dra igenom spelet igen.

Men ingen aning om jag skall våga dra upp svårighetsgraden, vill ha spelet så balanserat som möjligt.

Vill ju inte att en bandit med iron armour och en iron dagger ska slå ihjäl mig med 3 slag när jag

står mot honom i orcish armour och får slå betydligt många fler slag för att få ner honom. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med sämsta statsen ever.

"Yes, 15% mindre mana på illusion spells!!"

Ikr. Därför ska man gå till dark brotherhood och mörda runt sig lite.

Kör själv med:

Shrouded Cowl - 20% bow

Shrouded Gloves - x2 backstab dmg

Nightingale Armor - 50% Frost Resist, 40 stamina

Nightingale Boots - Muffle

--

Vilken svårighetsgrad kör ni andra på för övrigt?

Spelade själv en hel del på Adept, men spelar på expert på denna gubbe.

Av någon märklig anledning verkar det som jag möter mycket mindre random

world-spawn drakar än vad jag gjorde på adept, är lvl 37 nu och slåss med

andra generic draken, på adept skulle jag haft ihjäl omkring 20st vid det här laget.

Sen roleplayar jag mer med sp's i pickpocket och speech, fuskade dock till

mig sp's i blacksmith, annars skulle han suga balle i jämförelse med

en char som är speccad i blacksmith, enchanting och H/L armor.

Gör han dock fortfarande, 80 bow damage mot 180+ <_<

Skulle vara kul med alchemy också, men 9+ points på något som låter en tillverka saker som är någon % bättre än

det som finns i butiken är lite lame.

Speech 11~ points för att spara tid och inte behöva stå och vänta på att butikerna skall skaffa fram mera pengar är

lite dåligt också.

Dem borde ha designat skill systemet annorlunda, man kan i princip välja mellan en kass karaktär som ger mer spelglädje och

blir dödad av Spriggans och allt skit som springer runt i skogen och en OP warrior som kan tanka 5 giants på samma gång och döda dem med 4 slag.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kan vi skyrim spelare köra MP fast vet inte riktigt hur långt dem har kommit den är än så länge i alpha stadiet. Vad tycker ni om det här är förresten en källa på det,

The Elder Scrolls V: Skyrim är det snabbast säljande Steam-spelet någonsin. Wow, säger du säkert för dig själv. Wow. Kanske har du länge vart sugen på att lira just Skyrim med vänner, springa omkring över de vida vidderna och göra pyttipanna av drakarna ni tillsammans möter. Modifikationen Skyrim Online försöker sig på just detta och finns just nu tillgängligt i ett alpha-stadie där du åtminstone kan se dina medspelare, även om det saknas en del funktionalitet. Exempelvis animationer och möjligheten att se deras riktiga avatarer. Fast ni kan åtminstone chatta!

Vad tror du om moddarnas möjligheter? Spana in en presentationsrulle nedan.

Dessutom finns det en video på hur själva multiplayern ser ut.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuckin' Mumma! <3

Behöver bara 5 till skillpoints på enchanting, så bränner jag på en till enchant på det (om det fungerar så med 100 enchanting?).

Vilken enchant skall jag ge detta monster? Funderar på Health absorb eller Lightning.

Räcker inte med att det redan är op, det skall vara ännu mer op, så ge förslag och påverka I lol's spelande! :naughty:

Yes. du får en till Enchant när du kniper 100 perken! (Men jag tror inte du kan sätta dit en till på en som redan har en enchantment.)

En enchantment du kan addera sen är ju alltid Paralyze så saker blir ännu lättare :D

Min Daedric bow vart så OP (360+dmg) så jag fixade en Hunting bow och smidde den till legendary. med perks osv så fick den 200~dmg. Dugligt :P

Hur fan kan ni få så mycket Dmg? :o

Har smithat satan och min daedric battleaxe gör bara 120-130 dmg :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan kan ni få så mycket Dmg? :o

Har smithat satan och min daedric battleaxe gör bara 120-130 dmg :confused:

Toppade 400 med svärdet senare. :P

"knepet" är:

- Skaffa 100 blacksmith, perka till daedric.

- Skaffa 100 enchanting, perka tills du kan lägga 2 enchants samt 1/1 på skill enchants och 5/5 på enchant kraften.

- Skaffa 100 weapon skill, samt 5/5 på dmg.

- Tillverka/köp/hitta en rustning, ett vapen, en ring och ett halsband.

- Köp en potion of blacksmith (den starkaste du hittar), drick och var snabb med att upgradera vapnet och rustningen.

- Köp flera potion of enchanting (dem starkaste du hittar) 2-3 räcker om du inte vill namnge sakerna, kräver dock att du planerar lite

före du dricker, drick och enchanta 2H/1H/BOW + valfri enchant på ringen, halsbandet, bootsen och handskarna. Jag har 45% 2H dmg på mina saker, går troligtvis att få ännu högre också om man hittar starkare potions of enchanting eller har levlat och perkat alchemy.

Går också att lägga weapon dmg enchants på vapnen, men vet inte om dem blir aktiva, en liten bug dock.

- Välj först en fungerande vapen enchant, sen väljer du en armor enchant och sen soulgem och sen vapnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan kan ni få så mycket Dmg? :o

Har smithat satan och min daedric battleaxe gör bara 120-130 dmg :confused:

Lägger inget i spoiler. Eftersom ni själv väljer hur OP ni vill vara =)

Börja med att ha 100 i Archery. Jag har alla perks.

Sedan ska du ha 100 i smithing. (och ta perks fram till det vapnet du använder, tex Daedric)

Sedan skall du ha Enchanting i 100. Med enchantingen skall du göra Increases weapon improvment (fortify smithing i stort sätt)

När du har max i enchanting får du 25% per plagg. Du kan ehcanta 4 plagg = 100% mer improvments.

På så sätt får du mycket damage :P

Jag själv kör för det mesta med en Hunting Bow. Trimmad till Legendary, det räcker med 200~ damage. Inte roligt att döda drakar på en pil =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...