Jump to content

Har ni någonsin glömt er ålder?


kicken
 Share

Har ni någonsin glömt er ålder?  

36 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tjenare.

Igår hände en smått chockerande sak. Precis efter att jag hade lagt mig i sängen satte jag på lite musik för att slappna av. Jag märkte dock att det inte fanns så så mycket power kvar i mp3n, så den slocknade i princip direkt. Istället fick jag gå till sömns utan musik. Plötsligt började jag dock tänka på gamla barndomsminnen. Efter ett tag tog dock tänkandet slut, men precis innan jag själv slocknade ploppade det upp en fråga: hur gammal är jag egentligen?

Snacka om att jag blev smått nojjig när jag låg i sängen och för första gången i mitt liv inte visste hur gammal jag var. Jag hade varken brukat alkohol eller narkotika och jag hade inte gjort någonting annat som kunde påverka mitt sinne. Jag visste helt ärligt inte hur gammal jag var. Jag visste ju självklart ungefärligt, men jag pendlade fram och tillbaka mellan tre årtal/siffror. Jag låg säkert i en kvart och försökte grubbla ut det innan jag blev så arg så att jag klev upp och kollade på mitt id. Som tur var hade jag gissat rätt.

Eftersom det här var smått chockerande, roligt och konstigt på en och samma gång måste jag ställa frågan: har ni någonsin glömt er ålder? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja!

En rolig grej hände i somras när jag skulle köpa 3.5or i Falun. När jag kommer fram och lägger upp ölen (+ annat) så säger kassörskan att det är 20-års gräns på alkohol och tobak. Med dryg Stockholmsdialekt bryter jag ut ett "VA?! Vad menar du? Det är ju 18 på folköl!" och står paralyserad, med passet i handen, i ett par sekunder innan jag kommer på "Vadfan, jag är ju 20!" och slänger fram passet till henne. Jag och min partikamrat hade måttligt kul åt detta efteråt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar ibland råka lägga till ett år. Sen efter födelsedagar så glömmer jag hela tiden. Vet vilka år mina bröder och min mamma och pappa är födda, men brukar glömma bort deras ålder och orkar inte räkna. Min storebror ser jag som 19, har jag gjort länge fast han fyller det först i december, och min lillebror var länge 12, men fyllde 14 i år, och tror nu han kommer va 14 i flera år. Mamma är alltid typ 45 (48 när jag räknar efter). Och pappa kommer jag ihåg för han är så jävla gammal, 60 fyllde han i år (fast tills han cred så är han inte så gammal till sättet, och ingen tror mig när jag säger att han är 60).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja!

En rolig grej hände i somras när jag skulle köpa 3.5or i Falun. När jag kommer fram och lägger upp ölen (+ annat) så säger kassörskan att det är 20-års gräns på alkohol och tobak. Med dryg Stockholmsdialekt bryter jag ut ett "VA?! Vad menar du? Det är ju 18 på folköl!" och står paralyserad, med passet i handen, i ett par sekunder innan jag kommer på "Vadfan, jag är ju 20!" och slänger fram passet till henne. Jag och min partikamrat hade måttligt kul åt detta efteråt!

falun när bäst! fatta ingenting när jag fick legga på chips redbull och tuggummi

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns en gång då jag var ute och cyklade, jag var 7 år gammal. Jag kunde inte för allt i världen förstå hur det gick till, jag var nämligen stensäker att jag fick den där cykeln då jag fyllde 8. Det var alltså när jag efter en stunds tänkande inte fick ihop hur jag kunde vara åtta år sommaren 1997, då jag fyller i november och är född -90.

Men även nu på senare tid, speciellt har jag glömt bort att jag fyllt 19 många gånger. Sett mig själv som 18 åring, alltså.

Jag har dock aldrig funnit att jag inte alls haft koll på hur gammal jag är, bara trott att jag varit i annan ålder än jag faktiskt varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

falun när bäst! fatta ingenting när jag fick legga på chips redbull och tuggummi

15-årsgräns på energidrycker som många butiker infört efter omfattande reportage om "missbruk" bland skolelever.

Har dock aldrig, som tur är, blivit leggad på sånt :)

--

OnT:

Jag glömde också min ålder häromdagen då jag funderade på gamla minnen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Aldrig. Vad är det för tankspriddhetstrams?

(Haha, snyggt att ordet tankspriddhetstrams verkar finnas med i FF-s ordbok. :P )

Inte på det sättet som kicken beskriver det på, däremot så kan man ju ha svårt att komma ihåg vilken ålder man hade när man gjorde en viss sak.

"Jaaaaaa, just det. Då när vi kastade sega råttor från Eiffeltornet... Haha, det hade jag glömt. Hur gamla var vi då ungefär?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja!

En rolig grej hände i somras när jag skulle köpa 3.5or i Falun. När jag kommer fram och lägger upp ölen (+ annat) så säger kassörskan att det är 20-års gräns på alkohol och tobak. Med dryg Stockholmsdialekt bryter jag ut ett "VA?! Vad menar du? Det är ju 18 på folköl!" och står paralyserad, med passet i handen, i ett par sekunder innan jag kommer på "Vadfan, jag är ju 20!" och slänger fram passet till henne. Jag och min partikamrat hade måttligt kul åt detta efteråt!

Men what, det är väl 18 år?

Nej. Aldrig. Vad är det för tankspriddhetstrams?

This. Visst, man kanske har tagit fel på ett år några veckor efter ens födelsedag, men det är ju ett misstag av ren vana. Jag har aldrig glömt min ålder som Kicken beskrev det, och jag är förvånad över att det är så många som verkar ha gjort det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...