Jump to content

Vad har du för signaler på telefonen?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Haha. Signaler i pluralis, I tell you. Har genom åren suttit länge och redigerat både ljudklipp och låtlistan så att det ska passa både telefon och person. :)

Länkarna leder till exakt det tidsstycke i låten jag har som signal. Signalen är allt som oftast exakt 20 sekunder lång i en två sekunders fadeout.

Person 1: Blondie - Heart of Glass

Person 2: Pink Floyd - Mother-solot

Person 3: Metallica - Fixxer

Person 4: Metallica - Frayed Ends of Sanity

Person 5: Metallica - Am I Evil?-solot

Person 6: Metallica - Blitzkrieg-breaket (fräckaste signalen jag har, tror jag :D)

Person 7: Coldplay - Death and all of his friends

Person 8: Pink Floyd - Have A Cigar

Person 9: La Bionda - Wanna be your lover :>

Alla övriga personer: Pink Floyd - In The Flesh?

SMS: Metallica - For Whom The Bell Tolls, första klockslaget.

Väckningssignal: Blondie - Atomic-breaket. Lugnt och bra! :)

Fett bra editerade ljudmässigt också, så om nån vill ha mp3-fil är det bara att hojta :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte vilja vakna mitt i natten av det där..unsure_1184240_0.gif

Jag hade "Obey your Master! Master!" som SMS-signal ett tag, men det förstörde låten lite när man slog på telefon på morgonen och man fick höra den frasen fem gånger på raken. Orkade inte med den till slut. Har också haft Red Hot Chili Peppers - The Greeting Song, första trumfillet, (Budu-pam-pam-pada-bam, WHOOP!), men den blev också för jobbig. :>

Andra signaler jag haft, ett urval:

The Offspring - Mota (fast studioversion)

Judas Priest - Breaking the Law-introt

Led Zeppelin - All of My Love-synthsolot

Black Sabbath - Heaven and Hell

Dio - Holy Diver

Metallica - Phantom Lord-breaket - fortfarande bra, men har inte hittat nån person att ha den på

Metallica - The Prince-solot - fett bra signal! :yes:

Metallica - The Four Horsemen

...samt slutsolot, men det blev för jobbigt redan första dagarna så den är skrotad för länge sen.

...som ni märker har jag haft mycket dötid ibland :rolleyes: Jag höll aldrig på med spel till min mobil, jag har alltid bara lekt med signaler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ditt försvar så är just det vad som är roligt med mobiltelefoner!

Jupp! Och anledningen till att jag har så jeffla många är just att jag tycker personliga signaler är det bästa som uppfunnits till telefoners extrafinesser. Screw GPS, ge mig signaler! :D Alltid bra att veta vem det är som ringer innan man fått upp telefonen.

Jävligt stressigt blev det dock en gång när man hade en tjej som ringde (och jag kände igen signalen) medan jag hade en annan tjej på G dörren innanför :lol: Ibland är man hellre ovetande. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ljudlös nästan 24/7/365.

Men de fåtal gånger jag har min mobil på profilen allmän så vill jag helst ha diskreta signaler. Min sms-signal är bara ett kort pip-ljud.

Sedan har jag visserligen en skränig nokia-standard som ringsignal, men det är bara för att jag inte orkar ändra eftersom jag väldigt sällan har ljud på.

Min alarmsignal är en nokia-standard som jag länge funderat på att byta ut eftersom den är för lugn. Jag vaknar aldrig till ordentligt utan stänger av/snoozar i sömnen. Jag funderar på att dra igång något riktigt skränigt, högljutt och framförallt plötsligt så man vaknar med skräck i kroppen, det borde få fart på en på morgonen.

Ett maskingevärsljud som drar igång på högsta volym, eller en jättesprängning eller något i den stilen vore väl inte så dumt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ljudlös nästan 24/7/365.

Samma här. Jag brukar köra med ljudlöst i normala fall.

Ärligt talat tycker jag det är lite fjortisvarning på att ha uppseendeväckande ringsignaler. Den signal jag brukar använda låter som en telefonjävel som ringer. Inga konstigheter.

Asså liksom såhär typ:

Ibland kan jag få ett infall och använda den här:

http://www.youtube.com/watch?v=DH7EqDIPfpA

SMS-signalen är den där vanliga "pip-pip, pip-pip" eller bara "pip".

*kram* ;D <333

Redigerad av Umberto
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ringsignal: Diplp&Santogold - Barbwire (http://listen.grooveshark.com/#/s/Nora+Dean+Barbwire/2qGGaB)

SMS är något standard.

Generellt tycker jag inte det är fjortis att ha musik som signal, men SilentVipers val av både ringsignal och SMS-signal är undantaget som bekräftar regeln...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en av alla de som river sig i fickan när SE:s originaldänga drar igång i affären.

SMS-signalen är någon standardpipgrej.

Alarm är den jobbigaste som fanns på mobilen. Inte för att jag har svårt att vakna, men för att jag tyckte det var "lika bra" första gången jag satte igång alarm och sedan dess har jag inte brytt mig om att byta.

Jag minns verkligen inte senast jag hörde en polare ha "en bra låt" som ringsignal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Litar inte på mobilen som väckarklocka, har ingen sms-signal heller förutom vibration.

Sedan vill jag ha en ringsignal som smäller till direkt.

Har använt mig av:

Metallica - Master of Puppets (För tillfället)

Pantera - Walk

Barney's Magic Phone

Metallica - Battery (1.06-1.16) och (1.39-2.05)

George Michael - Careless Whisper

Pantera - Fucking Hostile

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...