Jump to content

Jag kan inte...


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Fick en tråd-idé när jag skrev ett OT-inlägg i Student-tråden.

Vad klarar du inte av att göra? Alltså inte saker som att cykla enhjuling, utan mer vardagliga som de flesta kan.

Jag kan inte:

* Äta ensam.

* Oftast inte kissa på offentliga platser. I pissoarer kan jag, men t.ex när jag skulle pissa på en toalett i skolan, så var det nån mental block, gick bara inte.

* Dra kortet på rätt sätt i sådana där kortapparater i kassor, när man ska dra istället för att sätta in det. Tar alltid runt fem försök innan jag får till det.

* Cykla utan att hålla i styret. Alla coola kan! Men inte jag...Kan släppa med högerhanden, men aldrig med vänstra, om jag släpper med bara vänstra går det knappt heller.

* Laga flera rätter samtidigt utan att fucka upp nåt. Om jag t.ex steker bacon och kokar pasta samtidigt, så kan jag glömma bort pastan så den kokar över, eller glömma baconen så den bränns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte busvissla, kan inte knäppa med fingrarna.

Kanske inte riktigt hör till tråden men.... Jag är dålig på att avsluta saker jag har påbörjat också,exempelvis, ett spel typ vilket som helst, kan fastna i storyn skitbra men helt plötsligt bara känner jag att jag inte orkar nå mer.

Samma när det gäller musik, dålig på att avsluta låtar jag har börjat på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte få saker gjorda innan det nästan är försent.

Jag kan inte sitta på McDonalds och äta utan att känna mig superstressad, även om jag har all tid i världen och det är tomt på folk och maskinerna inte tokpiper. Jag sitter med höjd puls ändå.

Jag kan inte gå och lägga mig vettigt. Jag somnar alltid (på sistone) i soffan eller i datastolen eller på sängen och vaknar vid två-tre på natten, då jag släcker alla lampor och borstar tänderna och går och lägger mig.

Jag kan inte lyssna på (ny) musik när jag inte är hemma framför stereon. Bilen funkar också ibland. Jag har så stark koppling mellan ljudminnet och alla mina sinnen att den musik jag råkat lyssna på då för evigt blir kopplat till allt jag ser/känner/hör/luktar/upplever/gör just då. Stadium Arcadium är förstört av två eftermiddagars sommarjobb 2006 då jag lyssnade på den skivan. Därför använder jag aldrig mp3-spelare eller multitaskar ny musik med något annat.

Jag kan inte sluta trippa på madeleinekakor (fastän wiki säger att det är fel uttryck).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte vara bland människor för lång tid. Vänner, familj, krogen eller på stan spelar ingen roll. Jag måste få vara helt ensam mer och mer ofta, och när det inte blir av så mår jag bara dåligt.

Jag kan inte spara alkohol till ett annat tillfälle.

Jag kan inte spara pengar till ett annat tillfälle.

Jag kan inte laga mat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte sova i min säng, sover på soffan oftast.

Jag kan inte bajsa utan att spola vatten (vanesak nu, dämpning av ljud och det är lugnande av någon anledning. Konstigt med mig, speciellt eftersom jag inte gillar vatten alls.)

Jag kan inte röra höger arm och vänster fot samtidigt, vice versa på andra. Speciellt inte samtidigt på alla delarna, då slår det lås på hela systemet och jag blir bara förvirrad.

Jag kan inte hålla mig för att rätta folk om saker jag vet är fel, och jag har svaret. Något jag alltid har gjort.

Jag kan inte titta folk i ögonen. Alltid varit som så, jag avskyr ögonkontakt. De enda jag kan göra det med är med min doktor, min mor och min bror.

Jag skrapar bara på toppen av bajsberget, men det är terapeutiskt att skriva sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...