Jump to content

Statusuppdateringar --> Shoutbox


GiZmo
 Share

Recommended Posts

Svårt att fatta att man inte ska posta youtubeklipp där?

Många fel som händer i statusuppdateringarna, verkar ju mer fungerar som en slags Shoutbox just nu.. Tråkigt, men sant..

Tex Filmer, låttitlar hör inte hemma där, det gör man inte/ska göra. Bättre skriva. "Jag ser just nu på Black Swan."

Känns som man kan skriva lite vad man vill i där just nu.

"Roadhouse!" - jaha? "Mudvayne - Dig. \m/" - Låt? "Får inte Natalie Portman oscar för bästa kvinnliga så tar jag livet av mig. Black Swan > Inception." - Posta i någon tråd istället, där man kan diskutera det istället. "oj" - Vadå oj? "SKAKA TAMBURINGEN ÅT MINA ÄCKLIGA BGBGBGBGBGB" - Va..?

" - Kom igen, länkar? Ska vi börja posta länkar på allt vi vill att folk ska läsa/kommentera.

Det är bättre vi skaffar en chatt, eller något istället för just nu används Statusuppdateringar ungefär som där man postar saker för att: Man är för lat för att göra ett/en inlägg/tråd. Man vill att folk ska uppmärksamma att man tycker en låt är bra, eller en film är bra. Man vill att andra ska kommentera sitt inlägg (dvs, länkar till poster här på siten.) Konstiga statusar..

Kom igen grabbar, vi försöker skärpa till oss och postar vad vi gör/ska göra istället för massa skit.

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit lite osäker på vad man bör och inte bör posta i sin statusuppdatering. Är det bara korta meddelanden som handlar om vad man gör för stunden?

Jag trodde att man kunde posta saker där som inte hör hemma i någon tråd, eller inte är värt att skapa en ny tråd för.

Fast.... När jag tänker efter så är det nästan bara korta meddelanden som handlar om vad man gör som inte passar någonstans. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit lite osäker på vad man bör och inte bör posta i sin statusuppdatering. Är det bara korta meddelanden som handlar om vad man gör för stunden?

Jag trodde att man kunde posta saker där som inte hör hemma i någon tråd, eller inte är värt att skapa en ny tråd för.

Fast.... När jag tänker efter så är det nästan bara korta meddelanden som handlar om vad man gör som inte passar någonstans. :P

Egentligen ska man ju posta saker man gör/ska göra där, eller nyss har gjort, dvs "Kom nyss in, har varit ute och åkt skidor idag." Att skriva "åkt skidor idag" är ju också "lugnt" men att skriva typ "Blackswan", "The Killers - bones", eller att länka är inget man gjort eller ska göra.

Behövs nog bli lite tydligare vad man får, och inte får. Ska man posta saker som inte hör hemma i någon tråd? Ska man posta saker som inte är värda att skapa en tråd för?

Och bara för du skriver "Dricker fanta, fan vad gott" så behöver jag inte byta status också till "FANTA FANTA FANTA" eller sånt skit. Man kan ju förklara lite mera vad man gör och inte bara skriva "tv" eller så där.

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nu tycker även jag att det tramsas ganska mycket i statusuppdateringarna...

Såhär ser det ut i skrivande stund, och egentligen är det bara Mordos och Xerzize som håller kriterierna för en "statusuppdatering". Ser nästan hellre att det de facto kallas för shoutbox, för det är precis vad det är!

post-8866-0-31301800-1297287527.png

Tycker annars att statusuppdateringarna bör synas under ens avatar.

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

From:loungemod@gtasajten.com

To: spammers@gtasajten.com, fuckingidiots@gtasajten.com, pussywhores@gtasajten.com

Subject: Statusuppdateringar

_____________________________________________________

Hej,

Skärp er för fan i helvete.

Mvh.

-----------------------------------------------------

Sir Umberto XVI Esq.

Lord High Moderator of the Lounge of Commons

loungemod@gtasajten.com

555-6969666

Redigerad av Umberto
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tycker även jag att det tramsas ganska mycket i statusuppdateringarna...

Såhär ser det ut i skrivande stund, och egentligen är det bara Mordos och Xerzize som håller kriterierna för en "statusuppdatering". Ser nästan hellre att det de facto kallas för shoutbox, för det är precis vad det är!

Tycker annars att statusuppdateringarna bör synas under ens avatar.

Xerzize's statusuppdatering bör vara i körkortstråden...typ

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skärp er förfan nu....

"Open the door" - OK?

"Dagen den kommer. Dagen som var som förut, eller?" - Gör du det här nu eller..?

"Om jag för en dag fick vara något annat än svag, skulle jag vara din, Okka, bara din" - Okej, trevligt för okka och dig...?

"Jag vill dricka Cocaine, bara för att testa.. Nån som vet vars man kan få tag på det?" - Googla, alternativ fråga i Drickbart tråden.

"Hur såg forumet ut innan den nya layouten? Kommer absolut inte ihåg! Någon som sitter på en bild?" - forumsök alternativ fråga i Troms.

" - ... länk.

"Woof woof, random trådtitel! (:whistling:)" - Tråd?

Kom igen? vi ska skriva vad VI GÖR ELLER HAR GJORT IGÅR/NYSS, INTE MASSA CITAT/FRÅGOR/LÄNKAR.

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta vara en sådan surpuppa, det är roligt med lite shoutout-iga statusuppdateringar. Medlemmarna känns mer mänskliga på något vis imo och allt blir bara jobbigt om folk ska klaga på allt som inte är "vad VI GÖR ELLER HAR GJORT IGÅR/NYSS" (vad har vi Vardagssnack till isf?).

Open the door

Get on the floor

EVERYBODY WALK THE DINOSAUR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att statusuppdateringarna snarare bör begränsas än utökas. Statusuppdateringar är ett lyft och ger mer liv på forumet för tillfället, men risken är att utvecklas till en chatt och mindre genomtänkta inlägg.

.. Läs.

Det har just nu utvecklats till en halvchatt & det är mindre genomtänkta inlägg där, därav klagar jag.

Det fungerar ju i början, helt perfekt tycker jag, men nu är .. det ju som det är tyvärr.

Ska ni chatta, går det ju alltid att fixa en ren chatt istället..?

@ Silentviper, det är ju just det tråden handlar om, och där har Hultenius sagt nej.

@ eXotic, helt rätt.

@ spajdermän, jag är inte sur, utan jag vill att den används till det den är gjord för, vilket i det här fallet är en statusuppdatering, och inte en chatt/shoutbox. Vi har ju vardagssnack där man ska skriva mera utförligt. Att skriva "Jag såg nyss på en film, The curious case of benjamin button. Den var grym" Sånt hör ju hemma i statusuppdaterignarna, och inte i vardagssnacket tycker JAG.

@ Mark, Jovisst vissa är okej, men det är en hel del mindre genomtänkta inlägg där också.

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Döp om annars statusuppdateringar till shoutbox blir lite mer liv i forumet. Ser inga problem med att statusuppdateringar används som en shoutbox.

Nej. Det är statusuppdateringarna det blir mer liv i, inte forumet. Jag har redan märkt att "statusarna" ibland stjäl trådmaterial vilket är negativt för forumets del.

.. Läs.

Det har just nu utvecklats till en halvchatt & det är mindre genomtänkta inlägg där, därav klagar jag.

Det fungerar ju i början, helt perfekt tycker jag, men nu är .. det ju som det är tyvärr.

Ska ni chatta, går det ju alltid att fixa en ren chatt istället..?

Håller med till 100%!

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker ni tar det här med statusuppdateringar på alldeles för stort allvar. Det är ju knappt så man vågar skriva något där överhuvudtaget.

Känns inte alls som GTAsajten... :(

Patetiskt om ni frågar mig. Förstår naturligtvis varför statusuppdateringar finns där från första taget och självklart skall man följa reglerna och inte spåra ur, men just nu är det bara löjligt hur illa upp vissa tar.

Något måste man göra när diskussionerna flyttar ut till statusuppdateringarna istället för att vara i forumet.

Det bästa är då att bli strängare med reglerna tills folk förstår, lite som på ett dagis.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något måste man göra när diskussionerna flyttar ut till statusuppdateringarna istället för att vara i forumet.

Det bästa är då att bli strängare med reglerna tills folk förstår, lite som på ett dagis.

Absolut! Diskussioner och frågor tycker jag är väldigt dåligt at lägga i statusuppdateringar. Sådant skall bara tas i trådar och det skulle jag även vara strikt vid.

Det jag tänker på är folk som t.ex. skriver "FAN FAN FAN" eller "Min hund dog men jag är glad!!!". Det är ju inga egentliga statusuppdateringar, men bör ändå duga.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut! Diskussioner och frågor tycker jag är väldigt dåligt at lägga i statusuppdateringar. Sådant skall bara tas i trådar och det skulle jag även vara strikt vid.

Det jag tänker på är folk som t.ex. skriver "FAN FAN FAN" eller "Min hund dog men jag är glad!!!". Det är ju inga egentliga statusuppdateringar, men bör ändå duga.

Jo, det har jag heller ingenting emot, enligt mig kan allt som inte passar i trådar, eller är värt att skapa en egen tråd för, skrivas där ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...