Jump to content

Välkomna till det nya forumet!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Var fasen kan man se alla posts man gjort? På förra forumet gick man ju in på profilen och klickade på "View All Posts", nu hittar jag inget motsvarande. Innehåll är det som är närmast, men alla posts visas inte där inne. :blink:

Profilsida > Visa innehåll > Forumfliken - Ändra i rullgardinsmenyn till "Visa alla inlägg av X" (default är "Visa alla trådar X har skapat eller postat i".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Profilsida > Visa innehåll > Forumfliken - Ändra i rullgardinsmenyn till "Visa alla inlägg av X" (default är "Visa alla trådar X har skapat eller postat i".

Man får bara fram de senaste inläggen på det sättet, inte alla inlägg som man har skrivit.

Jag har själv också funderat på det, och har inte heller hittat nånstans där man får fram dem i en lista som man fick på förra forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får bara fram de senaste inläggen på det sättet, inte alla inlägg som man har skrivit.

Jag har själv också funderat på det, och har inte heller hittat nånstans där man får fram dem i en lista som man fick på förra forumet.

Sant. Det står "(sedan 03 september 2009)", en tröskel Hultenius kanske kan dra tillbaka till the beginning?

Hm, det kanske är en av "uppgraderingarna" i IPB3 att historiken bara gäller ett år. :ermm:

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Profilsida > Visa innehåll > Forumfliken - Ändra i rullgardinsmenyn till "Visa alla inlägg av X" (default är "Visa alla trådar X har skapat eller postat i".

Alla inlägg kommer inte med där, flera inlägg som jag postat idag och igår syns inte. Medan inlägg jag postade tidigare än så syns. Det känns som att slumpmässiga posts inte syns där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forumet ser inte bra ut på min lilla skärm!

Forumet är fixerat till 1280 pixlar. Med en mindre upplösning blir det problem. Med en större blir det mycket tomrum (vilket enligt mig bara är skönt). Det finns vissa fördelar, bland annat layout och designmässigt.

Men det är ju (som Gizmo postade) långtifrån alla som har 1280 på bredden, finns det ingen möjlighet att ställa in detta på nån cookie eller autodetect när man loggar in? På laptopen (som inte är den modernaste) har jag 1024x768, på datorn är det väl 1280 kanske, på PS3an (okej, den browsern ÄR dålig men det är inte särskilt säkert att det kommer bli mycket bättre inom en snar framtid) har jag nåt fruktansvärt lite, typ 500~ish för att kunna se texten. Vad jag har på PSPn törs jag knappt säga, men jag misstänker att det är 480.

Finns det möjlighet att ställa in detta automatiskt? Att byta upplösning för varje sida man går in på känns så 2002.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. spoilers tycker jag båda ska finnas, dock med namnen "spoiler" och "spoilerbox". En spoilerbox kan användas för att få copypastade nyheter/instruktioner etc dolda enbart för estetikens skull så att man inte möts av en textvägg, medan svartspoiler är mycket bättre för att dölja enstaka ord. Tidigare har vi minimerat stora citat och låttexter med CODEBOX vilket funkat bra men sett lite keff ut.

Finns båda? :)

EDIT: Hmmz, nu mergas alltså inte dubbelposter längre, det var synd eftersom det var så praktiskt. Eller var det jag som var för långsam med att skriva inlägg nr 2?

EDIT 2: Finns det möjlighet för mods att få funktionen "reason for edit" till ens egna inlägg även i globala delar?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant. Det står "(sedan 03 september 2009)", en tröskel Hultenius kanske kan dra tillbaka till the beginning?

Det går att öka tidsintervallet. Begränsningen finns där av en orsak, men jag ska kolla upp det.

Alla inlägg kommer inte med där, flera inlägg som jag postat idag och igår syns inte. Medan inlägg jag postade tidigare än så syns. Det känns som att slumpmässiga posts inte syns där.

Är du säker på det? Alla inlägg borde finnas med.

Jag har upptäckte en tråkig sak, spoilertaggen är mycket fulare och sämre än förut, passar inte alls in. Kan man inte få den att se ut som förut?

Exempel

Det är en väldigt subjektiv åsikt. De flesta andra forum använder spoiler-taggen på det här sättet, det är normen. Vill man ha spoilertext som förut kan man göra det själv. Men jag ska trots allt ta en titt på det eftersom många äldre inlägg blivit förstörda (en fix här kräver dock att allt byggs om => segt forum under 1-2 dygn). Jag gillar Henkibojjs förlag om att ha stöd för båda typerna.

Men det är ju (som Gizmo postade) långtifrån alla som har 1280 på bredden, finns det ingen möjlighet att ställa in detta på nån cookie eller autodetect när man loggar in? På laptopen (som inte är den modernaste) har jag 1024x768, på datorn är det väl 1280 kanske, på PS3an (okej, den browsern ÄR dålig men det är inte särskilt säkert att det kommer bli mycket bättre inom en snar framtid) har jag nåt fruktansvärt lite, typ 500~ish för att kunna se texten. Vad jag har på PSPn törs jag knappt säga, men jag misstänker att det är 480.

Alla kör inte med 1280, men den stora majoriteten gör det (över 90%). De 9% som kör med 1024 pixlar får helt enkelt leva med att ha en liten scrollbar längst ner, i alla fall tills vidare. Jag har en idé, men vet inte om den fungerar. Återkommer.

Enligt statistiken (för GSF) sjunker upplösningar med 1024 pixlar som en sten, från 12,68% till 9,07% på bara fyra månader. Jag räknar starkt med att upplösningen närmast försvinner framöver, ett övergående problem med andra ord (precis som IE6 som inte fungerar alls just nu och IE7/IE8 som har många grafiska problem). Det enda som kan hindra upplösningen från undergång är iPad.

Däremot är mindre enheter mycket intressanta (t.ex. mobiltelefoner), helt klart något som växer. Det är därför det finns ett mobilskin. Din PSP borde använda detta skin. Om inte så låt mig veta. Teveapparater med farfars-teknik bör hålla sig borta från internet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på det? Alla inlägg borde finnas med.

Jag är helt säker. Jag har varit rätt så jätteaktiv de senaste dagarna och redan på sida 1 bland alla mina posts så är jag inne på posts som jag skrev långt innan uppdateringen skedde.

Dessutom kändes det lite konstigt där, längst ner på sida 1 var längre bak i tiden än vad toppen på sida 2 var. Tror jag, ska kolla in det igen.

Edit: Japp, längst ner på sida 1 så är jag i November 2009. När jag sedan klickar på sida 2 så kommer jag till posts som jag skrev nu i Augusti 2010.

Så det kanske är så att alla posts ligger huller om buller tidsmässigt och det kan vara förklaringen till att många av mina nya posts inte syns.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

baserad på Steams hardware survey, så den borde vara ganska så rätt :P

Nja... jag tror vi i Sverige, och framförallt vi på detta forum är lite mer teknik-kräsna och har lite bättre skärmar än vad Steams användare har.

Måste säga att jag tycker att det här nya forumet ger starkare "communitykänsla", vilket är bra.

Jag håller med. Comments-systemet och +1 är riktigt bra för just detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teveapparater med farfars-teknik bör hålla sig borta från internet!

:>

Men det är ju så skönt att dröna i soffan med handkontroll till en tyst PS3 istället för att sitta med arbetsställning i en kontorsstol och lyssna på vrålfläkt från datorn. (Okej, även här är jag väl föråldrad. Så svårt ska det inte vara att beställa en tyst fläkt...) :P

Sådär, med lite enkla knep var alla 1024-kramare extremt nöjda och kvällen var räddad! :)

Notering1: Ni kan behöva trycka F5 några gånger.

Notering2: 1024px är fortfarande ingen stödd upplösning, bilder och youtube-spelare kommer att "sticka ut".

Hurra!! (w00t):thumbs-up:

Att YT-klipp sticker ut gör inget, det gjorde det även förr när folk gjorde inlägg med YT-HD.

EDIT: Finns det möjlighet att återinföra "Back to top of page"?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...